• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • Jennie med ie
    Tacksamt skrev 2014-10-15 21:24:46 följande:
    Om du bara tänker på månadskostnaden ja...
    Men det kan ju bli dyrare med skjutsningar utav barn,längre till jobb,affärer.. och inköp till renoveringar...;)
    Vet många som gått på den niten att det är sååå billigt att bo i hus.. ;)

Det hade garanterat blivit dyrare att bo i stan och skjutsa till skolan eftersom han nu cyklar. Affärerna ligger på vägen mellan våra jobb och hemmet = ingen extra körning. Mitt jobb hade jag inte haft ö h t om jag inte haft studielån. Säljer vi får vi dubbla summan mot huslånets storlek. Större buffert behövs, men vi får också bo i ett område vi trivs och på ett sätt vi trivs. Som sagt: värt det!
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-10-15 22:37:18 följande:
    Det hade garanterat blivit dyrare att bo i stan och skjutsa till skolan eftersom han nu cyklar. Affärerna ligger på vägen mellan våra jobb och hemmet = ingen extra körning. Mitt jobb hade jag inte haft ö h t om jag inte haft studielån. Säljer vi får vi dubbla summan mot huslånets storlek. Större buffert behövs, men vi får också bo i ett område vi trivs och på ett sätt vi trivs. Som sagt: värt det!
    Just detta många tror,"säljer vi får vi dubbla summan mot huslånets storlek"
    Läs denna artikel från idag:
    http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article19694677.ab

Folk borde lära sig att man inte kan räkna med det!
    Och nej det är inte mina vänner jag pratar om hela tiden utan överlag,läser på mååånga ekonomisajter.

• Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-10-16 06:04:52 följande:

www.aftonbladet.se/minekonomi/article19694677.ab

Och nej det är inte mina vänner jag pratar om hela tiden utan överlag,läser på mååånga ekonomisajter.

Jag skulle hellre göra en rejäl förlust vid eventuell försäljning av vårt hus än att bo i en hyresrätt.

För mig är det livskvalitet att bo i hus.
  • Tacksamt
    Fidelisen skrev 2014-10-16 07:06:43 följande:
    Jag skulle hellre göra en rejäl förlust vid eventuell försäljning av vårt hus än att bo i en hyresrätt.

Oj,så du står hellre med ett lån kvar och inget hus?
    Nåja,bara man får så lånen löses,så hade jag varit nöjd.
    Ja visst kan det vara livskvalitet absolut,men många tänker inte det extra varvet som behövs tänkas när man ska bo i hus....
  • Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-10-16 07:15:45 följande:

Oj,så du står hellre med ett lån kvar och inget hus?

Nåja,bara man får så lånen löses,så hade jag varit nöjd.

Ja visst kan det vara livskvalitet absolut,men många tänker inte det extra varvet som behövs tänkas när man ska bo i hus....

Och det extra varvet är enligt dig?
  • Jennie med ie
    Tacksamt skrev 2014-10-16 06:04:52 följande:
    http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article19694677.ab

Men det ÄR så utifrån den verklighet som råder. Sen kan himlen falla ner och huspriserna minska till en promille precis som hyrorna kan tredubblas, då får det bli så.

Att bo så som vi inte trivs i stället för att bo så som vi vill (och har råd med) bara för att slippa lån - skulle inte falla mig in.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-10-15 21:24:46 följande:
    Om du bara tänker på månadskostnaden ja...
    Men det kan ju bli dyrare med skjutsningar utav barn,längre till jobb,affärer.. och inköp till renoveringar...;)
    Vet många som gått på den niten att det är sååå billigt att bo i hus.. ;)
    Man kan även låna till lägenhet.
  • Bunny on speed
    Chrysabelle skrev 2014-10-16 07:28:35 följande:
    Man kan även låna till lägenhet.
    Är du spritt språngande? Självklart SPARAR man till en lägenhet och köper den kontant.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Jennie med ie
    Fidelisen skrev 2014-10-16 07:06:43 följande:

Risken är försvinnande liten men samma här. Hellre har jag ett lån kvar att betala på när sonen är vuxen och vi är äldre och då bor i en liten hyresrätt än att bo i lägenhet i stan nu när han är barn och vi båda hyfsat unga enbart för att av princip undvika lån.
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån