• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • Jennie med ie
    Fiona M skrev 2014-10-15 19:56:42 följande:
    det beror väl på vad man fått för lånen?
    utbildning ser jag som en framtidsinvestering och bostadslån är ju oftast smart, men till bilar, resor etc är det kanske en annan sak.
    Nej det beror nog på vem dom tagit dem. För ts ex vore det nog inget fel...
  • Fiona M
    Jennie med ie skrev 2014-10-15 19:59:55 följande:
    Nej det beror nog på vem dom tagit dem. För ts ex vore det nog inget fel...
    glömde att det beror på vem som tagit lån...
  • Aniiee
    Jennie med ie skrev 2014-10-15 19:53:55 följande:
    Ja, faktiskt. Det finns sådana :) Typ lån som gör att man kan bo i en ordentlig villa med väl tilltagen trädgård nära stranden för samma månadskostnad som en hyres-3:a eller 4:a i sta'n... till exempel. Eller lån som möjligjort att man dag har ett jobb man trivs med. Sånt där.
    Men geez, varför har ingen sagt det till mig? Jag vet ju massor med folk som vill bo nånstans, men de vägrar ta lån för man får bara låna massa småslattar till godzilla-ränta Tyst

Solig
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Jennie med ie
    Aniiee skrev 2014-10-15 20:05:31 följande:
    Men geez, varför har ingen sagt det till mig? Jag vet ju massor med folk som vill bo nånstans, men de vägrar ta lån för man får bara låna massa småslattar till godzilla-ränta TystSolig
    Du har väl frågat fel människor
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-10-15 19:53:55 följande:
    Ja, faktiskt. Det finns sådana :) Typ lån som gör att man kan bo i en ordentlig villa med väl tilltagen trädgård nära stranden för samma månadskostnad som en hyres-3:a eller 4:a i sta'n... till exempel. Eller lån som möjligjort att man dag har ett jobb man trivs med. Sånt där.
    Om du bara tänker på månadskostnaden ja...
    Men det kan ju bli dyrare med skjutsningar utav barn,längre till jobb,affärer.. och inköp till renoveringar...;)
    Vet många som gått på den niten att det är sååå billigt att bo i hus.. ;)

• Virriga Vera
    Tacksamt skrev 2014-10-15 21:24:46 följande:
    Men det kan ju bli dyrare med skjutsningar utav barn,längre till jobb,affärer.. och inköp till renoveringar...;)
    Jag tycker det verkar dags att utvidga din bekantskapskrets lite, du känner ju så många som har dålig ekonomi, många som inte klarar sin ekonomi, många som gått på niten med att bo billigt i hus, många som inte klarar ditten och många som inte klarar datten m.m. m.m.

• Bunny on speed

Jag bodde mycket billigare i lägenhet. Men det är värt min högre kostnad i hus...just för att slippa bo o lägenhet.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Fiona M
    Tacksamt skrev 2014-10-15 21:24:46 följande:
    de borde ju naturligtvis lyssnat på dig från början då.
  • Fidelisen
    Virriga Vera skrev 2014-10-15 21:27:54 följande:

Jag tycker det verkar dags att utvidga din bekantskapskrets lite, du känner ju så många som har dålig ekonomi, många som inte klarar sin ekonomi, många som gått på niten med att bo billigt i hus, många som inte klarar ditten och många som inte klarar datten m.m. m.m.

Ja visst är det underligt?

Jag vet ingenting om de flesta av mina vänners ekonomi och de jag vet mer om har inga ekonomiska problem. De jag känner gör medvetna val och verkar då inte gå på nit efter nit.
  • Virriga Vera
    Fidelisen skrev 2014-10-15 21:31:19 följande:
    Ja visst är det underligt?

Jag vet ingenting om de flesta av mina vänners ekonomi och de jag vet mer om har inga ekonomiska problem. De jag känner gör medvetna val och verkar då inte gå på nit efter nit.
    Jag har ingen aning om mina bekanta har en bra eller dålig ekonomi, jag vet inte om de är slösaktiga eller ej, av den enkla anledningen att det inte angår mig. Jag sköter min ekonomi och tar för givet att andra vuxna sköter sin efter  son bästa förmåga.

Däremot så kan jag ibland bli förundrad över hur vissa par har delat upp sin ekonomi sins emellan, men jag skulle aldrig kommentera det eller komma emd goda råd. det är inte min ensak.
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån