• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-10-16 09:34:22 följande:

Det tror inte jag med tanke på vad folk börjar gnälla när räntan går upp...

När de tog lånet räknade de på 8% 

Men de klarar i verkligheten inte ens 5% ? Eller ens 3%?

idag har folk fått lån till så låga räntor pch de har skaffat sig prylar på avbetalning så det finns inte längre utrymme för räntehöjningar?

Snacka om att satt sig i en knepig sits...

Jag skulle gnälla fastän vi har råd. Aldrig kul när kostnader ökar.

betydep för den skull inte att vi inte klarar av kostnaden.
  • Tacksamt
    Chrysabelle skrev 2014-10-16 09:32:31 följande:

Du är så fruktansvärt självgod. Mycket otrevligt av dig. Du verkar verkligen njuta av om det går dåligt för andra människor.

Självgod? Nej realist kallas det! :)

• Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-10-16 10:23:04 följande:

Nej, du är självgod. Extremt självgod.
  • Jennie med ie
    Fidelisen skrev 2014-10-16 09:42:25 följande:
    Jag skulle gnälla fastän vi har råd. Aldrig kul när kostnader ökar.

betydep för den skull inte att vi inte klarar av kostnaden.
    Nämen precis, det är väl klart man för egen del skulle vilja ha så låg kostnad som möjligt för det liv man valt. Inget konstigt. Vi har t ex utrymme för rejäla räntehöjningar på vårt bolån, men nog bryr vi oss om dem ändå. Att inte bry sig om prisökningar alls bara för att man har råd med dem skulle inte direkt tyda på ekonomisk medvetenhet.
  • Kjell2

Du har under olika användarnamn ylat i många år om olika ekonomiska katastrofer som är på ingående och hur personer lever oansvarigt och snart kommer få ekonomisk ruin. Samt gottat dig i de som råkat illa ut.

Och vad har hänt, det mesta har rullat på som vanligt. Folk har betalt sin lån, köpt hus, åkt på resor, konsumerat, sparat, använt kreditkort, amorterat mm och ingenting har i en absolut majoritet av fallen hänt.Ett fåtal fall har fått kris och hamnat hos kfm med allt vad det innebär men en klar majoritet av svenska hushåll har fortfarande en positiv nettoförmögenhet och stabil ekonomi med balans i.

Dina grundråd; att inte överkonsumera, betala sin lån, ha balans i sin ekonomi, spara är sunda råd men inte direkt något nytt.

• Jennie med ie

Nej det är inte realistiskt att tro att bolån och kreditkort är synonymt med ingen koll på ekonomin. Det är heller inte realistiskt att se dig själv som ekonomisk måttstock för allmänheten.
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-10-16 10:40:32 följande:
    Nej det är inte realistiskt att tro att bolån och kreditkort är synonymt med ingen koll på ekonomin. Det är heller inte realistiskt att se dig själv som ekonomisk måttstock för allmänheten.
    Haha,vilka tolkningar du gör ;)
  • Jennie med ie
    Tacksamt skrev 2014-10-16 10:42:55 följande:
    Haha,vilka tolkningar du gör ;)
    Det var ingen tolkning, det var fakta.
  • Chrysabelle
    Nej, självgod. Du njuter av att andra mår dåligt. Det ser man på hur du skriver.
  • Virriga Vera
    Tacksamt skrev 2014-10-16 09:34:22 följande:
    Det tror inte jag med tanke på vad folk börjar gnälla när räntan går upp...
    När de tog lånet räknade de på 8% 
    Men de klarar i verkligheten inte ens 5% ? Eller ens 3%?
     idag har folk fått lån till så låga räntor pch de har skaffat sig prylar på avbetalning så det finns inte längre utrymme för räntehöjningar?
    Snacka om att satt sig i en knepig sits...
    Men snälla du, att gnälla betyder verkligen inte att man inte har råd. Det betyder att man inte gillar det som händer.
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån