• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • Jennie med ie
    Bunny on speed skrev 2014-10-16 13:08:16 följande:

Faktura är ju jättebra. Då slipper jag skriva in mitt kortnummer på nätet.

Bunnies, it must be bunnies!
    Faktura kan också vara det billigaste betalningssättet på nätet, alla nätbutiker har t ex inte direktbetalning och att välja postförskott som är dyrare bara för att av ren princip inte handla på faktura låter inte så ekonomiskt.

Sen får inte alla handla på faktura, har man t ex betalningsanmärkningar eller misskött tidigare betalningar nekas man ofta, så en del av de med sämst ekonomisk koll går bort redan från början.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-10-16 13:28:27 följande:
    Din inkomst? Vad har det med kraven för sjukersättning att göra?
    Jag pratar om att ha underlag för att få sjukpension,dvs läkarintyg med mera.
    Vem säger att jag inte har det?
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-10-16 13:44:58 följande:

Att kvalificera sig för sjukpenning är ju knappast något eftersträvansvärt i sig.

Pratar inte om sjukpenning...nej vet jag väl,men folk verkar ju tro att det är så lätt att få sjukpension,kraven har skärpts betydligt,vilket bara är bra för då sållas fuskarna bort.fort går det inte att få det heller som vissa verkar tro.
    Massvis med grejer som måste göras/testas/utredas osv...beroende på.

• Jennie med ie
    Tacksamt skrev 2014-10-16 13:49:53 följande:
    Pratar inte om sjukpenning...nej vet jag väl,men folk verkar ju tro att det är så lätt att få sjukpension,kraven har skärpts betydligt,vilket bara är bra för då sållas fuskarna bort.fort går det inte att få det heller som vissa verkar tro.
    Massvis med grejer som måste göras/testas/utredas osv...beroende på.

Inget eftersträvansvärt med sjukpension heller.
  • Tacksamt
    Fidelisen skrev 2014-10-16 14:15:19 följande:
    Sjukersättning.
    Ja,det som förr hette sjukpension i folkmun heter idag sjukersättning,helt rätt :D
  • Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-10-16 14:42:39 följande:

Ja,det som förr hette sjukpension i folkmun heter idag sjukersättning,helt rätt :D

Säg rätt då
  • Jennie med ie
    Chrysabelle skrev 2014-10-16 10:51:34 följande:
    Fast du anser ju att alla ska leva som du. Du borde vara glad att folk arbetar och fixar skattepengar, så du kan få din sjukersättning.
    Nu betalar jag visserligen skatt på min ersättning från FK också ;) men jag är i alla fall tacksam för alla er/oss som arbetar och gör så att jag kan få sjukpenning framöver när jag ska opereras t ex. Hyggligt! :)
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån