• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • dstrl
    TinkyWinky skrev 2014-10-08 18:30:28 följande:
    den är hemlig, det är mig du ska lägga till. heidi römer :) 
    Jag lägger också till dig Heidi! Hanna Rindebäck heter jag :)
  • skorstenen
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 18:23:46 följande:

Hej alla, ser inte så ljust ut för oss... Ringde gynakuten och får gärna komma dit om jag vill. Får jag mer ont eller blöder ännu mer åker jag nog dit. Känn hopplöst och har gråtit hela dagen på jobbet, två års försök utan att det tagit sig och så nu det här. Men än är det inte kört, det får bli som det blir. Jag kommer gråta massor nu och ännu mer om det bekräftas att det är ett missfall men sen tänker jag tänka att det inte var meningen just nu. Men nu tillåter vi oss att deppa ihop min man och jag. Kram

Hur har det gått? ?
  • dstrl
    JosPhi skrev 2014-10-08 21:23:38 följande:

Fick åka in akut idag till gyn, det bara forsade blod och jag fick genomföra ett till ultraljud, läkaren såg bara blod i livmodern så kroppen håller på att stöta ut det.

Känns på något märkligt sätt lite bättre idag, att få vetskap om hur det ligger till. Nu kan vi börja bearbeta allting och börja prata om hur vi ska gå vidare.

Allt ser "normalt" ut nu, om det nu kan kallas för normalt när något sådant händer. Känner mig otroligt lättad, nu ska jag blöda klart, vilket kan ta ett par veckor.
    fick i alla fall med mig snygga blöjor och nättrosor hem.

Hoppas alla ni får en underbar tid, och jag önskar alla stooooor lycka!!
    Kram på er <3

Stor kram till dig <3
  • Jenny 285
    JosPhi skrev 2014-10-08 21:23:38 följande:

Fick åka in akut idag till gyn, det bara forsade blod och jag fick genomföra ett till ultraljud, läkaren såg bara blod i livmodern så kroppen håller på att stöta ut det.

Känns på något märkligt sätt lite bättre idag, att få vetskap om hur det ligger till. Nu kan vi börja bearbeta allting och börja prata om hur vi ska gå vidare.

Allt ser "normalt" ut nu, om det nu kan kallas för normalt när något sådant händer. Känner mig otroligt lättad, nu ska jag blöda klart, vilket kan ta ett par veckor.
    fick i alla fall med mig snygga blöjor och nättrosor hem.

Hoppas alla ni får en underbar tid, och jag önskar alla stooooor lycka!!
    Kram på er <3

Åh, kram. Jag fick också åka in akut igår. De såg inget i livmodern, men det är bara vecka fem, så jag ska komma tillbaka om en och en halv vecka. Men det ser inte bra ut.
  • Jenny 285
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 18:23:46 följande:

Hej alla, ser inte så ljust ut för oss... Ringde gynakuten och får gärna komma dit om jag vill. Får jag mer ont eller blöder ännu mer åker jag nog dit. Känn hopplöst och har gråtit hela dagen på jobbet, två års försök utan att det tagit sig och så nu det här. Men än är det inte kört, det får bli som det blir. Jag kommer gråta massor nu och ännu mer om det bekräftas att det är ett missfall men sen tänker jag tänka att det inte var meningen just nu. Men nu tillåter vi oss att deppa ihop min man och jag. Kram

Håller tummarna för er.
  • lyckobubblor
    skorstenen skrev 2014-10-09 07:20:11 följande:
    Hur har det gått? ?
    Fortsätter blöda, men som en riklig mens bara. Men vi börjar acceptera mer och mer att det inte var meningen just den här gången. Köpte några nya test och tänkte testa lite själv efter att det slutat blöda, vet bara inte hur lång tid det kan ta efteråt. Är vi fortfarande osäkra efter nästa vecka kommer jag åka in för att få det bekräftat. Men tänker äta och dricka som att vi fortfarande är gravida ifall att för liiiiiite hopp har vi kvar.
  • vincere

Hej jag hoppar in här om det är ok!

Beklagar ni som fått mf. ????

Jag väntar mitt tredje barn i juni, datum vet jag inte men skulle tro i mitten av månaden. Slutade med p-piller för ca 4 veckor sedan då dom inte passade mig alls (många blödningar). I lördags tog jag ett test som visade gravid. Chock men ändå en välkommen liten bebis ???? min minsta är 16 månader, och den äldsta 6 år. Själv är jag 27!

• Fläderpärlan

Hej igen... Idag är jag hemma från jobbet, mår då himla dåligt psykiskt och kan inte njuta av min graviditet... Analyserar mina test hela tiden och läser runt på nätet... Borde de inte bli starkare från dag till dag? Jag lägger upp en bild där de ligger i ordning... Tog ett clearblue imorse också... Men hur ser dina streck ut, är de lika starka? Vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 4+5 om jag har räknat rätt, borde de inte vara lika starka då? Vekar så på alla andras test!