• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MaHo89

Varför det diskuteras är väl för att vi är många med den erfarenheten som behöver/vill ventilera oro.

• Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 20:41:30 följande:

Åh Gud ja! Och Skumtomtar !!

Yey och pepparkaka med räkost och glögg fasen vad jag är sugen på glögg nu då
  • slightlymad
    Fiiaaa skrev 2014-10-13 16:34:55 följande:

Har inget bra svar, men är i precis samma sits. Förra veckan kräktes jag flera gånger, nu (är också i v 8) känns det som att alla symtom är lite svagare. Men men, orkar inte stressa upp mej, det får jag ta senare om det behövs ;)

Håller med dig om att det känns onödigt att stressa upp sig, men hänger en här på fl blir det ju allt för ofta att en stressar upp sig. Det känns dock skönt att fler än jag har avtagande symptom, så nu kan jag slappna av lite! :)

Nä, jag har bestämt mig för att sluta oroa mig och börja njuta nu. Känns som att det blir säkrare och framför allt som att jag blir säkrare ju längre tid det går! :)
  • Wilbes

Maken och jag krockade med bilen idag. Bilen blev skadade men det var bara en stolpe på höger front så det blev inte en hård smäll eller så men otäckt. Jag har svårt att tro att det har påverkat men chocken har den har gjort att jag både har ont i kroppen extra mycket och naturligtvis ont i magen också varför inte liksom.... men det finns ingen möjlighet att krocken kan ha orsakat nått för den var inte så hård. ..

Vet inte riktigt vad jag ville få fram... jag har inte varit orolig för mf innan men nu är jag det.. sjukligt orolig :/

• VioloLaviose
    Mirella skrev 2014-10-13 20:51:43 följande:
    Yey och pepparkaka med räkost och glögg fasen vad jag är sugen på glögg nu då
    Snacka om att jag längtar efter julbordet nu.

Vi ska pröva grava lax själv till jul :) stod det var säkrast att äta egengravad på Livsmedelsverket
  • VioloLaviose
    Wilbes skrev 2014-10-13 20:52:54 följande:

Maken och jag krockade med bilen idag. Bilen blev skadade men det var bara en stolpe på höger front så det blev inte en hård smäll eller så men otäckt. Jag har svårt att tro att det har påverkat men chocken har den har gjort att jag både har ont i kroppen extra mycket och naturligtvis ont i magen också varför inte liksom.... men det finns ingen möjlighet att krocken kan ha orsakat nått för den var inte så hård. ..

Vet inte riktigt vad jag ville få fram... jag har inte varit orolig för mf innan men nu är jag det.. sjukligt orolig :/

Men jösses det är fullkomligt logiskt att oroa sig ! Skönt att det inte tog värre än så <3
  • Mirella

Men jösses vilken upplevelse hoppas allt blir bra snabbt med dig nu
  • Lg85
    aj 378 skrev 2014-10-13 18:26:41 följande:

Nån som vet vart man kan göra ett privat ultraljud? :) bor i Värmland så gärna i närheten.. Googlat men blir inget smartare. Verkar vara Örebro som är närmast. Ca 16mil enkel alltså. Har någon varit på stortorgets gynmottagning i Örebro?

Menar du innan v 12 då? Tänker att alla i Värmland får ju göra kub om de vill även om barnmorskorna inte är så glada för de.

Vet tyvärr inte om nån privat klinik i värmland
  • Gizza

Fy vad läskigt!

Min syster och mina föräldrar krockade med bilen när syrran var i v 10. Hon satt i bak, inte fastspänd pga att hom var tvungen att försöka ta ratten från pappa som körde och fått nåt epileptiskt anfall (mamma som satt o fram försökte få bort pappas fot från gasen). Syrran fick en smäll mot magen av ryggstödet, och slog i höften, men Annars gick allt bra för henne och bebisen är idag en pigg och vild tvååring :)
    Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Elsa83
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 19:56:43 följande:

Aha! Ja det är ju faktiskt väldigt logiskt. Men usch vad jobbigt det är, vakna med gammalt snor i hals/svalg varje morgon x( (pardon my french)

Haha min söta make körde iväg till affären för att köpa fiberhusk så vi kunde baka lussekatterna ändå, så hade dom inget kvar :(

Så nu står en saffranskladdkaka i ugnen :) :)

H haha ja min man han passar oxå upp mig, så söt!! :)

Så roligt att läsa att du börjat gråta när din man inte orkade baka ;) haha (förlåt men det lät så kul)