• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MaHo89

Alltså jag bröt ihop totalt imorse och grät och grät och grät! :(

Har ju haft ryggsmärtor sedan onsdag och det har inte blivit bättre. Kan inte sitta, ligga, stå eller gå utan fruktansvärda smärtor och sova går inte alls, sover korta stunder sen vaknar jag av smärtorna.

Ringde ju bm igår som sa att jag skulle ringa om jag behövde mer smärtlindring.

Så jag ringde idag, fick prata med en kvinna som inte kan ha haft alla hästar i hagen, hon sa att jag kunde få träffa en läkare 29 okt. Annars skulle jag ringa min hälsocentral.

Ringde HC, de tyckte att jag skulle ringa barnmorskan. Så jag förklarade läget, då skulle jag få telefontid med sjukgymnasten som sa exakt samma som sist (sitt med svankstöd osv osv) så jag sa att detta är ohållbart, jag kan inte ta hand om mitt barn, kan knappt klä mig själv och som sagt, kan inte sova!!

Hon skulle konsultera en läkare annars måste jag ju åka på akuten för detta går inte :'(

Förlåt för långt inlägg, är bara så sjukt besviken och ledsen :(

• nettis89

Hej tjejer!

Hoppar också med här! Jeanette är namnet, 25 år och är g

ravid med första barnet och bf den 7/6 vilket gör att jag är i v. 7 (6+4). Känns så himla overkligt och jag kan tvivla på mig själv ibland! Såg jag verkligen två streck på testet?! Inga jätte tydliga tecken på graviditet förutom ömma bröst!

Jag och min sambo har börjat fundera på att redan nu berätta för närmaste familjen (jobbigt/svårt att vänta till v 12) hur tänker ni kring det?

• avenell
    nettis89 skrev 2014-10-17 11:56:12 följande:

Hej tjejer!

Hoppar också med här! Jeanette är namnet, 25 år och är g

ravid med första barnet och bf den 7/6 vilket gör att jag är i v. 7 (6+4). Känns så himla overkligt och jag kan tvivla på mig själv ibland! Såg jag verkligen två streck på testet?! Inga jätte tydliga tecken på graviditet förutom ömma bröst!

Jag och min sambo har börjat fundera på att redan nu berätta för närmaste familjen (jobbigt/svårt att vänta till v 12) hur tänker ni kring det?

Hej!

Jag är också i vecka 7 (6+4) och jag tvivlar också på min graviditet. Ibland känner jag mig stensäker på att allt är bra och att det växer på därinne men ibland blir jag lika säker på att det inte finns något därinne.

Jag har också bröst som ömmar (inget extremt) och har haft halsbränna och väldigt lätt illamående de senaste dagarna. Annars känner jag mig precis som vanligt!

Jag ska göra vul på tisdag, är väldigt nervös!
  • semne
    MaHo89 skrev 2014-10-17 11:54:28 följande:

Alltså jag bröt ihop totalt imorse och grät och grät och grät! :(

Har ju haft ryggsmärtor sedan onsdag och det har inte blivit bättre. Kan inte sitta, ligga, stå eller gå utan fruktansvärda smärtor och sova går inte alls, sover korta stunder sen vaknar jag av smärtorna.

Ringde ju bm igår som sa att jag skulle ringa om jag behövde mer smärtlindring.

Så jag ringde idag, fick prata med en kvinna som inte kan ha haft alla hästar i hagen, hon sa att jag kunde få träffa en läkare 29 okt. Annars skulle jag ringa min hälsocentral.

Ringde HC, de tyckte att jag skulle ringa barnmorskan. Så jag förklarade läget, då skulle jag få telefontid med sjukgymnasten som sa exakt samma som sist (sitt med svankstöd osv osv) så jag sa att detta är ohållbart, jag kan inte ta hand om mitt barn, kan knappt klä mig själv och som sagt, kan inte sova!!

Hon skulle konsultera en läkare annars måste jag ju åka på akuten för detta går inte :'(

Förlåt för långt inlägg, är bara så sjukt besviken och ledsen :(

Ring 1177 och be om en akut tid på akuten eller mödrarvården! Ligg på för så där ska du inte ha ?
  • Fläderpärlan

Jag har en konstig fråga... Inatt kände jag hur det liksom stack till i underlivet, jag vaknade liksom till av det och trodde nästan att jag har påväg att kissa på mig, så jag gick på toaletten och kissade... Jag var och simmade igår och jg vet av gamla erfarenheter att man har lätt att få urinvägsinfektion efterb badhus besök (iallafall fall jag) vad tror ni? Har ni känt detta?

• Fläderpärlan

Jag känner samma sak då detta är en ivf-graviditet och vi har kämpat länge... Just nu känns det som att jag väntar missfall och inte barn, hemskt men sant :(

Frallanz skrev 2014-10-17 08:08:44 följande:

Hej tjejer!

Finns det nån där ute som också precis plussat, som känner sig nedstämd, ledsen osv?

Jag är jätteglad över att vi ska få vår första knodd, men känner mig så ledsen och rädd :(

Skriv gärna ett privat meddelande till mig om du i samma sits finns där.

Kram på er och stort grattis till bebisarna!

• Milie

Oj, oj. Jag kände hur illamåendet kom lite smått när jag funderade på min lunchlåda. När jag sen skulle äta så vattnades det i munnen (the bad kind, som när man är nära på att spy), men jag tänkte att äh, ska jag spy så är det ju bra om det finns något att spy. Blir det uppenbart för alla i fikarummet att jag springer iväg och spyr så får jag väl avslöja mig så de inte tror att jag dragit magsjuka till sjukhuset.

Med den planen blev jag lugn och när jag väl fått i mig maten försvann illamåendet.

Ni gör det bra ni som spyr mest hela tiden, det måste vara hemskt när man har jobb att sköta. Jag är i vecka 6 nu och har hört några säga att illamåendet kom i vecka 7 för dem. Peppar, peppar.

• lillafii

Idag fick jag äntligen tag i kvinnokliniken och kunde boka in en tid för vårt KUB. Är det fler som väljer att göra det?

I vårt län är det något som dom erbjuder alla, vet att vissa ställen gör de först till de över 35.

Ska bli mysigt att tjuvkika på pyret i magen då. Men känns så långt till 28/11 och speciellt eftersom jag inte direkt känner mig gravid alls. Är bara trött (men får sova dåligt på nätterna pga sonen) annars mår ja som vanligt.

• Milie
    Frallanz skrev 2014-10-17 10:41:39 följande:

Kan inte ens föreställa mig hur kämpig det måste vara med sånna känslor när man har en till knodd att ta hand om.

Hoppas du mår prima snart och kan få njuta och ta hand om din 2,5 åring o vara glad.

Nu förväntar jag mig inte att en graviditet ska vara en dans på rosor, men man vill ju känna 100% glädje för det lilla knytet där inne.

Vi vill ju ha vårat lilla pyre, och jag HATAR att känna som jag gör, det ger mig dåligt samvete.

Jag har ingen erfarenhet av graviditetsdepression men däremot en hel del erfarenhet av "vanlig" depression. Mitt bästa råd när jag inte känner dig är ett mer allmänt och det är att tillåt dig själv att må dåligt, tjata på dig själv med att det här är normalt och vanligt förekommande OCH vila dig emot att detta kommer gå över. Du behöver "bara" härda, det kommer gå över av sig självt.
  • Milie
    lillafii skrev 2014-10-17 12:58:54 följande:

Idag fick jag äntligen tag i kvinnokliniken och kunde boka in en tid för vårt KUB. Är det fler som väljer att göra det?

I vårt län är det något som dom erbjuder alla, vet att vissa ställen gör de först till de över 35.

Ska bli mysigt att tjuvkika på pyret i magen då. Men känns så långt till 28/11 och speciellt eftersom jag inte direkt känner mig gravid alls. Är bara trött (men får sova dåligt på nätterna pga sonen) annars mår ja som vanligt.

Jag ska göra det men här är det inget man erbjuder 27-åringar, så jag betalar själv. Vilken vecka och dag kommer du vara på vid ultraljudet?