• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MaHo89

Jag åkte upp på akuten. De sa också att det var vårdcentralens jobb att hjälpa mig men att jag såklart skulle få hjälp. Fick utskrivet medicin så jag kan ta i helgen!

Ska ringa verksamhetschef på hälsocentralen på måndag och anmäla detta :'(

Angående UVI som gravid, det är inte alltid man får samma symptom som ickegravid och därför inte alltid man märker det själv! Alltid bättre att kolla upp :)

• avenell
    Paulas mamma skrev 2014-10-17 14:40:55 följande:

jaså du också?

Jag har inte vågat mig på pasta och bröd. ska försöka hålla mig borta från mjölet. Potatis, ris och bulgur/quinoa äter jag nu. och med det minskat på fettet. mycket fett + kolhydrater=ingen bra kombo för min vikt. Hade ju vart gött att kunna baka under graviditeten utan en massa socker. bakar mest med mandelmjöl, kokosmjöl, pofiber och fiberhusk.

Jag åt också enligt lchf innan jag testade positivt. Då bestämde jag mig för att fortsätta med lchf men att börja äta lite frukt och rotfrukter och samtidigt äta mindre fett.

Igår och idag har jag haft sån hemsk halsbränna att det enda jag har fått ner har varit potatis, bröd och päron.

Jag vill verkligen hålla mig borta från socker så länge det bara går. Helst vill jag inte äta bröd eller pasta heller.

Jag har känt mig dålig för att jag har ätit bröd, potatis mm. Egentligen vet jag att min kropp inte mår bra av det men jag har känt mig tvungen när halsbrännan har varit hemsk.

Jag försöker resonera att så länge jag inte äter godis, glass mm så är det ok.
  • Frallanz
    VioloLaviose skrev 2014-10-17 10:07:04 följande:

Mm min tur att känna noll livsglädje.. Ifrågasätter beslutet att få ett barn till. Fast jag längtat och vill. Hatar hjärnspöken..

Och clementinerna jg köpte på Coop smakar bara vatten :'(

Jag känner samma som dig, gravid i v6 och har svårt med glädjen då o då...
  • Liiinis
    Lilindski skrev 2014-10-17 09:03:23 följande:

Eller hur We are the lucky ones så att säga

Är nu i vecka 6 (5+6) och har VUL (privat) och första besöket hos MVC den 30 okt. Ska bli intressant och se om de ändrar BF då, körde ägglossningstest men helt hundra kan man ju aldrig va .  Vilken vecka är du i?

Åh va skönt att få göra vul så att man får en bekräftelse på att det finns liv där inne :) jag är i v.8 (7+3). Har varit på hälsosamtal hos bm och ska på inskrivning den 6/11, nästan 3v kvar och tiden går såååå sakta! Tror inte att det blir något vul på inskrivningen så vi får vänta någon vecka till tills det är dags för KUB.
  • Lisa 236

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

• Liiinis
    lillafii skrev 2014-10-17 12:58:54 följande:

Idag fick jag äntligen tag i kvinnokliniken och kunde boka in en tid för vårt KUB. Är det fler som väljer att göra det?

I vårt län är det något som dom erbjuder alla, vet att vissa ställen gör de först till de över 35.

Ska bli mysigt att tjuvkika på pyret i magen då. Men känns så långt till 28/11 och speciellt eftersom jag inte direkt känner mig gravid alls. Är bara trött (men får sova dåligt på nätterna pga sonen) annars mår ja som vanligt.

Här erbjuds också alla att göra KUB-test och vi har också bestämt oss för att göra det men det var inget självklart val. Jag kan fortfarande vela lite när jag tänker på det men jag tror att vi står fast vid vårt beslut :)
  • Lg85
    Paulas mamma skrev 2014-10-17 15:49:33 följande:

phpbTrDhj75169.jpg

Nu behöver jag inte undra längre om mina billiga gravtester funkade :D

Så där gjorde jag mä när nån sa att testlagret kunde va falskt positivt. Först då jag fatta jag var gravid :-P eller ville tro på det.

Jag kommer fortsätta baka som innan. Är "bakoman" när de kommer till mjöl å socker oxå men äter aldrig. Står just nu en icke lchfig tårtbotten i ugnen till helgens födelsedagskalas. Ska fixa några lchfkladdkakor sen.
  • semne
    MaHo89 skrev 2014-10-17 15:02:51 följande:

Jag åkte upp på akuten. De sa också att det var vårdcentralens jobb att hjälpa mig men att jag såklart skulle få hjälp. Fick utskrivet medicin så jag kan ta i helgen!

Ska ringa verksamhetschef på hälsocentralen på måndag och anmäla detta :'(

Angående UVI som gravid, det är inte alltid man får samma symptom som ickegravid och därför inte alltid man märker det själv! Alltid bättre att kolla upp :)

i.ytimg.com/vi/H1r4s3EKneA/hqdefault.jpg&h=136&sigh=usrWkQad7YOKMAAsIDbwFbtMWPE

Skönt att du fick hjälp! Vad är det som är fel? (Behöver inte svara om du inte vill)
  • Paulas mamma

Ja jag var ordentligt orolig efter alla klagomål på de testerna.

Jag firar just nu med en gikladdkaka mer än lchf. Gjord på kokossocker.

Jag gjorde i midsommar en gräddtårta med en tårtbotten som var såååå god. Och lchf! Och alla älskade den. Det är "Jills" rabarberkaka fast utan rabarberna. Testa den nån gång.

Lg85 skrev 2014-10-17 16:10:31 följande:

Så där gjorde jag mä när nån sa att testlagret kunde va falskt positivt. Först då jag fatta jag var gravid :-P eller ville tro på det.

Jag kommer fortsätta baka som innan. Är "bakoman" när de kommer till mjöl å socker oxå men äter aldrig. Står just nu en icke lchfig tårtbotten i ugnen till helgens födelsedagskalas. Ska fixa några lchfkladdkakor sen.