• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra

Nån mer som ska skriva högskoleprovet på lördag?

Hoppas verkligen att illamåendet håller sig borta och att jag slipper bli kissnödig en gång i kvarten!

Ni som skrivit provet tidigare (detta är min första gång), hur fungerar det med mat? Får man äta något under tiden man gör provet? Har man en lunchrast då man kan gå iväg och äta? Mycket viktiga frågor för någon i vecka nio! ;)

• Isabella89
    micra skrev 2014-10-23 08:07:44 följande:

Hoppas verkligen att illamåendet håller sig borta och att jag slipper bli kissnödig en gång i kvarten!

Ni som skrivit provet tidigare (detta är min första gång), hur fungerar det med mat? Får man äta något under tiden man gör provet? Har man en lunchrast då man kan gå iväg och äta? Mycket viktiga frågor för någon i vecka nio! ;)

När jag skrev provet (några år sen dock) var det paus mellan varje delprov och sen ett längre uppehåll så man kunde äta lunch. Minns inte hur det var att äta medan provet pågick, men dricka var ok i alla fall :)
  • Moisbois

Hej tjejer! Ok om jag hoppar in här? Heter Moa och är 24 år. Väntar mitt andra barn med bf 24 juni så är i v5 :) . Bor väster om Stockholm med min lilla familj som består av Sambo samt våran son som blir 2,5 i november :)

• Manelma

Nu har jag uppdaterat TS inlägget med länken till bildtråden så fler hittar dit och delar med sig av magbilder/vul/RUL/osv.. 

• Pyret2015

Ser att fler mår illa, usch vad jobbigt det är och tröttheten Zzzzzz

Hoppas det vänder snart.

• avenell
    micra skrev 2014-10-23 08:07:44 följande:

Jag skrev för flera år sedan när det var den gamla varianten, sedan något år har de ju gjort om utformningen på provet.

Jag vill minnas att det var ok att äta när jag skrev. Dock var det sjukt stressigt så satsa på något som du lätt kan kasta in i munnen och fortsätta.

Min syster som har skrivit både gamla och nya varianten tyckte att den nya var lättare och mindre stressig.

Lycka till!
  • ÄlskarMina

08.35 Mår så illa av både grav.hormoner och nervositet.. Ställer in mig på missfall men hoppas på ett mirakel! vul strax! Skakar...

Update: fostret lever men är 6+2 idag. Hjärtat pumpade på bra! Alltså en felberäkning av grav.längden! Blödningen beror förmodligen på att jag har svamp. Så nu ska jag behandla med pevaryl.

Lycklig idag!

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Paulas mamma

Alla skriver om illamående. Jag mår endast lite illa när jag åker bil. Inte särskilt trött, kissar inte ofta, ingen huvudvärk. Mina enda symptom är finnar och lite stick då och då i magen. Är i vecka 5 (4+4) och undrar när de riktiga symptomen ska komma. Eller så får jag vara glad att jag mår bra :) har ni alla ringt och bokat inskrivning hos bm än? Jag har inte bestämt mig var jag vill gå än.

• Moisbois
    Paulas mamma skrev 2014-10-23 09:20:36 följande:

Alla skriver om illamående. Jag mår endast lite illa när jag åker bil. Inte särskilt trött, kissar inte ofta, ingen huvudvärk. Mina enda symptom är finnar och lite stick då och då i magen. Är i vecka 5 (4+4) och undrar när de riktiga symptomen ska komma. Eller så får jag vara glad att jag mår bra :) har ni alla ringt och bokat inskrivning hos bm än? Jag har inte bestämt mig var jag vill gå än.

Samma för mig plus att jag har sjukt ont i brösten. Sist jag var gravid så kom illamåendet i vecka 6-7 så jag njuter så länge de håller sig borta. Fast på ett sätt är de ändå skönt att känna lite illamående för då känner man sig lite gravid iallafall :P
  • MakeitHappen

Hej tjejer!!
    Jag ska på hälsosamtal i eftermiddag, är det något jag ska tänka på?
    inte äta vindruvor innan har jag läst (det har jag dock inga hemma)

Något annat de kan fråga som man skall svara på och kunna? Sambon ska inte med då han jobbar så har frågat lite om hans familjs bakgrund om de kommer fråga om det..

tack :)