• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Paulas mamma

Ja brösten glömde jag. Får ha sport-bh på mig och det gör såå ont om man bara råkar nudda dem :)

Moisbois skrev 2014-10-23 09:27:24 följande:

Samma för mig plus att jag har sjukt ont i brösten. Sist jag var gravid så kom illamåendet i vecka 6-7 så jag njuter så länge de håller sig borta. Fast på ett sätt är de ändå skönt att känna lite illamående för då känner man sig lite gravid iallafall :P

• Diamant
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 09:31:10 följande:

Hej tjejer!!
    Jag ska på hälsosamtal i eftermiddag, är det något jag ska tänka på?
    inte äta vindruvor innan har jag läst (det har jag dock inga hemma)

Något annat de kan fråga som man skall svara på och kunna? Sambon ska inte med då han jobbar så har frågat lite om hans familjs bakgrund om de kommer fråga om det..

tack :)

Har du fått instruktioner om att fylla i ett sånt hälsoformulär? Annars tar de väl det på plats och då vill de gärna veta om sjukdomar i familjen, typ om du, dina syskon eller föräldrar har några sjukdomar och även mannen tillfrågas om sjukdomar. Astma, proppar m.m 
    Blev även tillfrågad om cellprovstagning då vi har livmodercancer i släkten men jag visste inte ens vad det var innan jag läste att några skrivit om det i den här tråden så jag har helt enkelt MISSATS i alla dessa år att få kallelser! :S Så det gjordes på plats också. 
  • enannanmaria

Ang. blödningar under graviditet. Förutom sköra slemhinnor, kan det ha att göra med att några nu passerar den period då man skulle ha haft mens igen?

Jag har inte fått någon blödning ännu *peppar peppar*, däremot har jag precis som vid BIM för snart 5 v. sedan haft mer finnar nu i helgen. Ganska exakt 4 v. efter BIM (och när jag vanligtvis har mens).

• MakeitHappen
    Diamant skrev 2014-10-23 09:53:27 följande:
    Har du fått instruktioner om att fylla i ett sånt hälsoformulär? Annars tar de väl det på plats och då vill de gärna veta om sjukdomar i familjen, typ om du, dina syskon eller föräldrar har några sjukdomar och även mannen tillfrågas om sjukdomar. Astma, proppar m.m 
    Blev även tillfrågad om cellprovstagning då vi har livmodercancer i släkten men jag visste inte ens vad det var innan jag läste att några skrivit om det i den här tråden så jag har helt enkelt MISSATS i alla dessa år att få kallelser! :S Så det gjordes på plats också. 
    Nej har inte fått något att fylla i, då gör vi säkert det på plats.. har frågan sambon om bakgrunds info då han inte kommer vara med.
    tack så mycket för infon :)
  • enannanmaria
    Manelma skrev 2014-10-23 08:34:58 följande:

Nu har jag uppdaterat TS inlägget med länken till bildtråden så fler hittar dit och delar med sig av magbilder/vul/RUL/osv.. 

Kanon!

Kanske även BF-listan kan ligga separat, eller vad tycker ni andra?
  • ÄlskarMina
    enannanmaria skrev 2014-10-23 10:28:07 följande:

Kanon!

Kanske även BF-listan kan ligga separat, eller vad tycker ni andra?

Ja, det vore väl inte dumt? Är så många sidor man måste beta igenom ibland för att hitta listan. Jag ex. ska uppdatera mitt BF som blir flyttad med råge. Och säkert fler framöver..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Kattiish

Hej. Jag är 25 år och väntar mitt andra barn, har en dotter på lite mer än 2 år. Bor i Jämtland och är BF är just nu i min uträkning 21 Juni:) har inte så mycket symtom mer än lite ömma bröst, kissnödig.:) +:ade på BIM -3.

• Wilbes
    Moisbois skrev 2014-10-23 10:46:19 följande:

Vad jobbar ni med tjejer? :) själv jobbar jag på ett lager :)

Pluggar på distans till marknadsförare. Och jobbar som designer på ett litet företag när de behöver hjälp att utforma nya produkter och reklambrev :)