• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Alvolina
    Fröken1987 skrev 2014-10-26 20:26:56 följande:
    Tiden står still!! Haha.
    Vad kul att vi båda hamnade här efter att ha "möts" i fertilitetstråden. Hurra för oss=)
    Absolut! Det är jag dock väldigt lycklig för:) dem värsta oron har ändå varit om eller när det eventuellt skulle bli en graviditet igen. Nu har vi en kallelse och tester som ska skickas in som ligger här hemma, och som tur var inte behöver användas :) det kanske var en spärr hos mig som släppte när de väl godkände oss!? Vem vet.
  • Luttanlej
    Diamant skrev 2014-10-26 20:40:33 följande:
    Jag hittar ingen med svartvit bild och glasögon, är det något/någon annat/n med på bilden?
    Inte jag heller
  • Fröken1987
    Alvolina skrev 2014-10-26 21:18:35 följande:
    Absolut! Det är jag dock väldigt lycklig för:) dem värsta oron har ändå varit om eller när det eventuellt skulle bli en graviditet igen. Nu har vi en kallelse och tester som ska skickas in som ligger här hemma, och som tur var inte behöver användas :) det kanske var en spärr hos mig som släppte när de väl godkände oss!? Vem vet.
    Jag tror inte så mycket på spärrar.. för många som sagt "försök att inte tänka på att du blir gravid-slappna av.. DÅ kommer du bli gravid" Tjena;) Slumpen kanske?;)

• rhoddan
    semne skrev 2014-10-26 18:37:54 följande:

Ja det har man, men om smärtan är skarp och kommer i vågor så kan det vara bra att kolla vad det kan vara (kan lika gärna vara en nerv som är kläm till något mer allvarligt). Bra att du inte blöder rött :) det är säkert bara att livmoderna växer och ett blodkärl fick sig en törn!

Ja precis jag förstår :) Är glad så länge det inte är rött blod. Ja jag hoppas att allt är som det ska. Ska ringa barnmorskan imorgon :) men tack igen :)
  • Janet83

Hej! Nu har jag efter flera dagars läsande plöjt igenom tråden! Jag vill också vara med, 31 år, första graviditeten och boendes i Upplands Väsby (har sett att vi är flera).

Efter att ha försökt i 16 månader och varit på vårt första besök för fertilitetsutredning där vi fick remiss för spermieprov samt blodprov på mensdag 3. Men mensen kom aldrig och jag plussade förra veckan, helt galet!!! Tror inte helt 100 på det, trots fyra gravtest....

Men enligt uträkning så är jag i vecka 7 (6+0) och BF 20 juni.

• FruGnu
    Alvolina skrev 2014-10-26 21:18:35 följande:

Exakt så var det för oss också. Vi försökte i över ett år. När vi väl bokat tid för utredning och det var en månad kvar släppte Jag allt med att försöka skaffa barn, för nu skulle vi äntligen få hjälp. Och det fungerade verkligen! Allt släppte och vips så var jag gravid! :)

Men det är ju inte så lätt som de säger "bara att inte tänka på det" jo men visst. Det ligger undermedvetet.
  • Pyret 85

åh har sovit så dåligt i natt pga av en väldigt ond rygg. hoppas det släpper under dagen.

• carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 06:47:52 följande:

åh har sovit så dåligt i natt pga av en väldigt ond rygg. hoppas det släpper under dagen.

Sover sjukt dåligt varje natt :( kissinödig , ont, drömmar.. Så lider med dig :(
  • Pyret 85
    carolinheiner skrev 2014-10-27 07:01:57 följande:
    Sover sjukt dåligt varje natt :( kissinödig , ont, drömmar.. Så lider med dig :(
    Jag är alltid uppe en gång på natten och kissar även när jag inte är gravid så det stör mig inte. Vaknade vid 3 och jag hade så ont så jag knappt kunde vända mig i sängen. Känns lite bättre nu dock när jag varit uppe en stund.