• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Moisbois
    MaHo89 skrev 2014-10-29 10:16:29 följande:

Äter mitt val kvinna :) här brukar de rekommendera det :)

Japp mittval rekommenderade min bm när jag väntade sonen. Så tar dom nu också :)
  • MalinA87
    Seniorita skrev 2014-10-29 09:49:35 följande:

Vitaminer.. Har ni börjat med något extra sen ni vart gravida? Jag äter inget men antar att det är dax att börja med det.

Jag blev rekommenderad att direkt efter att jag plussat ta 2 tabletter per dag av Mitt Val Kvinna.. Och sedan följa Livsmedelsverkets rekommendationer om kosten som man enkelt hittar på deras hemsida.
  • Rebuzen

Igår var jag och min andra hälft på inskrivning (8+4). Fick en jättebra BM, väldigt skönt.

Dock står vi inför ett val, man får välja om man vill ha UL i vecka 12 eller 18, alltså inte i båda. Jag vill ju veta om de lilla krypet lever, men ändå ser man ju betydligt mer i vecka 18. Vecka 18 känns nu väldigt långt bort. Hur hade ni tänkt?

Har tyvärr inte lyckats hitta någon privat som gör UL här.

• ÄlskarMina
    Rebuzen skrev 2014-10-29 10:25:18 följande:

Igår var jag och min andra hälft på inskrivning (8+4). Fick en jättebra BM, väldigt skönt.

Dock står vi inför ett val, man får välja om man vill ha UL i vecka 12 eller 18, alltså inte i båda. Jag vill ju veta om de lilla krypet lever, men ändå ser man ju betydligt mer i vecka 18. Vecka 18 känns nu väldigt långt bort. Hur hade ni tänkt?

Har tyvärr inte lyckats hitta någon privat som gör UL här.

Så konstigt, vet ju att graviditetslängden lättast sätts på ett tidigt UL. Men kan de verkligen genomföra en bra organscreening i v.12? Jag skulle isf vänta till v.18. Finns det verkligen ingen som gör privata UL i närheten? Vart bor du? 
    Vi ska göra privat Nupp/KUB om vi inte blir erbjudna det iaf. Får ta och åka ca.13mil för det men det gör vi ändå när vi gör vårt vanliga UL (fast åt ett annat håll). 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Lokattis

Eftersom vi har gjort IVF så ska vi göra ett tidigt VUL, och igår var vi på kliniken och fick se en grå liten sudd med tickande hjärta! Allt såg bra ut, så nu håller vi tummarna att det fortsätter att göra det! Är i v 8+2 idag.

• Gogumman

Hej alla brudar!

Har inte läst kommentarer tillbaka i tiden men tänkte bara säga att jag just kommit in här och gärna följer er här och på FB. Vad heter gruppen på FB? Är den hemlig? Väntar mitt andra barn och det är beräknat till 10 juni 2015. Som vid förra graviditeten mår jag så galet illa att jag är sjukskriven. Ingen hit med andra ord. Längtar bara tills detta börjar avta så man kan få njuta lite.

Har ni andra presenterat er lite så ni har koll på varandra eller? Såg länken till magarna oxå =) Här finns inget att visa då jag har lite klion kvar från förra graviditeten ;) Har visserligen gått ner ett par kilo sedan illamåendet började men känns just nu som att buppeln längst ner på magen är daller och ingen bäbismage.

Hoppas ni andra får må bättre än vad jag gör!
    Kram på er!

• enannanmaria
    Alvolina skrev 2014-10-28 21:11:52 följande:

Är det någon som märkt av att symtomen blivit fler eller ökar ungefär när hjärtat börjar slå? Läste att det skulle vara ca 22-23 dagar efter befruktningen, så säg någon gång mellan vecka 6 och 7.

För mig ökade symptomen runt v.8+0. Har varit illamående sedan en vecka efter ÄL.
  • stayyoung

Jag har fått KUB-tid när jag är i v 15(14+6). Är inte det lite väl sent?

Enligt lite googlande så är det för sent att se kromosomfel då.

• Rebuzen
    ÄlskarMina skrev 2014-10-29 10:42:04 följande:

Så konstigt, vet ju att graviditetslängden lättast sätts på ett tidigt UL. Men kan de verkligen genomföra en bra organscreening i v.12? Jag skulle isf vänta till v.18. Finns det verkligen ingen som gör privata UL i närheten? Vart bor du? 

Vi ska göra privat Nupp/KUB om vi inte blir erbjudna det iaf. Får ta och åka ca.13mil för det men det gör vi ändå när vi gör vårt vanliga UL (fast åt ett annat håll). 

Jag tyckte det med var konstigt. Hon sa ändå "Det enda man kan se i v12 är om hjärtat slår, hur lång fostret är och hur många."

Konstigt att man ens kan välja så, men jaja. Vänta till vecka 18 känns klokast, även fast det är långt dit.

Bor i Borås, men får väl kanske åka till Göteborg, det är ju faktiskt inte så långt.