• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01

Hej! 

Mår så illa och spyr ganska mycket, samtidigt är jag sååå hungrig men har ingen matlust för fem öre. 

Är det någon som har något tips som kan göra detta lite lindrigare?

• LillaSandy

Ja bm pratade svenska med oss :) kostade 60 euro och det var det lätt värt! :) fick med film och bilder på usb. I Sverige på rul komer jag få betala 100 kr per bild om jag vill ha några.

• pottan
    Iida01 skrev 2014-11-02 14:32:39 följande:

Hej! 

Mår så illa och spyr ganska mycket, samtidigt är jag sååå hungrig men har ingen matlust för fem öre. 

Är det någon som har något tips som kan göra detta lite lindrigare?

har har köpt postafen som ska vara ofarligt, dock blir man lite tveksam när man läser bipacksedeln, men vad jag fått fram är de helt ofarligt och hjälper faktiskt riktigt bra, kännt mig som en människa idag!
  • Iida01
    pottan skrev 2014-11-02 14:55:11 följande:
    har har köpt postafen som ska vara ofarligt, dock blir man lite tveksam när man läser bipacksedeln, men vad jag fått fram är de helt ofarligt och hjälper faktiskt riktigt bra, kännt mig som en människa idag!

Har testat dem och tycker inte de funkade alls på mig tyvärr! :( 

Men tack för tipset! 

• Haggstrom

välkommen v 9.. shit ja tycker tiden går skit fort.. faktiskt fast de är väl så när de är tredje barnet. första satt ja och tittade alla appar och alla sidor som gick för att lästa om vad som hände varje dag. medans andra var jag mer spänd hur ska storebror tänka..

Nu känns de mer, shit hur ska ja fixa allt detta..

Tog ju ett akutpiller, som inte funkade, men mitt motto har alltid varit att de finns en mening med allt.

HUR KÄNNER NI?!?

• Haggstrom
    pottan skrev 2014-11-02 14:55:11 följande:
    Postafenen och åksjukeband försökte ja med hela första graven.. Funkade verkligen inte. var illamående hela graviditeten, andra graviditeten fick jag "akupunktur" av BM man sätter frön på ett speciellt ställe i öron globen. De funkade hela den grav, då var ja illaäående i en vecka bara sen var de klart efter akupunkturen.. Måste nog prova de igen.. Ska till Bm på FRE!
  • Olga89
    pinglon skrev 2014-11-02 12:55:59 följande:
    Jag har själv inte haft några problem under någon graviditet men jag vet att de även här är mycket "givmilda" med extra koll om man känner oro/har några problem. Sjukskrivningar är också väldigt vanligt här. Sedan finns det även mycket privata läkarmottagningar att söka sig till som kostar som ett vanligt läkarbesök + att det är ofta samma läkare som man annars går till ;) 

Förut var även det tredje ul senare i graviditeten obligatoriskt här men det har fallit bort som "måste". Men jag vet att det ändå ofta görs. 
    Jo visst kan man göra extra UL i Sverige, jag har bara fått en bild av att det ska mycket till för att man ska bli erbjuden ett VUL. Jag bad inte ens om det och var inte heller särskilt orolig, så jag kommer minst få göra 5 UL, vilket känns kul! :)
  • Alvolina

De senaste dagarna, sen i torsdags ungefär har mina symtom verkligen ökat. Mår som en påse skit! Bättre med ett illamående där man kräks och som sen går över. Detta är bara i hela tiden. Har varit sängliggande i princip hela helgen, orkar inte ta mig för någonting :(

• Louu

Har varit likadant för mig har legat i sängen HELA helgen :( vet inte hur länge till jag står ut...

Mådde exakt likadant med första men då hade man ju inte en till person att ta hand om :(

Tips och råd tas gärna emot!