• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Alvolina skrev 2014-11-01 18:11:15 följande:
    Funderade på om inte pappans ålder spelar in när man blir erbjuden KUB.
    Nej, pappans ålder spelar ingen roll. Spermier nyproduceras ju hela tiden medan vi är födda med de ägg vi kommer att ha och de kan bli sämre med åldern.
  • Alvolina
    Milie skrev 2014-11-01 20:35:09 följande:
    Nej, pappans ålder spelar ingen roll. Spermier nyproduceras ju hela tiden medan vi är födda med de ägg vi kommer att ha och de kan bli sämre med åldern.
    Där har vi det ^^ självklart är det så, roligt att jag inte tänkt på det förut. Har nog undrat detta sedan 5 år tillbaka ungefär.
  • Elsa83
    hemligönskan skrev 2014-11-01 15:55:06 följande:

Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..

Vi var oxå lite försiktiga i början men efter ett par veckor så upptog vi sexlivet. Men det har varit ganska knapert. Så många andra tankar i huvudet som upptar.. :)
  • Nolan
    lillafii skrev 2014-11-01 18:38:20 följande:

Oj va olika datum. Vi ligger nästan lika i veckor enligt mig ligger jag nu i v 9+1men enligt bm på 8+4 (tror dock inte på hennes datum då min cykel bara är 23 dagar)

Och jag har fått mitt kub den 28/11, tycker att de nästan känns lite sent? Om man nu ska gå efter mitt beräknade datum som blir om jag fyller i allt rätt på familjelivs appen.

Bör jag kanske kontakta bm och ifrågasätta? Be om att få en tidigare tid??

Har du berättat för din bm att du har en kort cykel? Jag har en lång (sista mens 17 aug) så har skjutit på ca 1 v och därför jag vill räkna exakt först från kub. Jag fick först tid 17/10 men eftersom jag är på väg hem från Tyskland den dagen ville jag ha en annan tid och då blev det en v tidigare. Så kanske jag hamnar i det tidigare spannet för kub och du det senare? Men det skadar ju inte att fråga bm om du är tveksam.
    Lillprinsen 2012-12-12
  • lillafii
    Nolan skrev 2014-11-01 23:34:54 följande:
    Har du berättat för din bm att du har en kort cykel? Jag har en lång (sista mens 17 aug) så har skjutit på ca 1 v och därför jag vill räkna exakt först från kub. Jag fick först tid 17/10 men eftersom jag är på väg hem från Tyskland den dagen ville jag ha en annan tid och då blev det en v tidigare. Så kanske jag hamnar i det tidigare spannet för kub och du det senare? Men det skadar ju inte att fråga bm om du är tveksam.
    Lillprinsen 2012-12-12
    Jo och hon skrev ner att jag hade en kortare cykel. Men men man kan ju höra kub mellan v 11-14 eller va de är. Så är säker som du säger. Du för ditt i början och ja mitt i slutet. Blir bara nervös att jag ska va än längre gången och att vi då inte ska kunna göra testet.
  • MaHo89

Jag har väldigt svårt med sex just nu. Innan v 12 tycker jag att det känns osäkert.

Det har bara blivit nån gång sen plusset. Men vi har haft en öppen och rak kommunikation så det är inte jobbigt för förhållandet tack och lov :)

• stayyoung

Ring o dubbelkolla. Jag fick KUB-tid när jag skulle vara i v14 och ringde tillbaka, barnmorskan sa att det var tur att jag gjorde det för v14 är alldeles för sent

lillafii skrev 2014-11-01 18:38:20 följande:

Oj va olika datum. Vi ligger nästan lika i veckor enligt mig ligger jag nu i v 9+1men enligt bm på 8+4 (tror dock inte på hennes datum då min cykel bara är 23 dagar)

Och jag har fått mitt kub den 28/11, tycker att de nästan känns lite sent? Om man nu ska gå efter mitt beräknade datum som blir om jag fyller i allt rätt på familjelivs appen.

Bör jag kanske kontakta bm och ifrågasätta? Be om att få en tidigare tid??

• stayyoung

angående sex, jag har varit extremt sugen sedan jag blev gravid och vi har nog gjort det varannan dag (ibland varje dag) jag är i v10(9+5).

Gör ett lugnt försök om ni är sugna, känns det bra så är det bara att fortsätta ;)

Vi försökte bli gravida i 15 månader och "tvingade" oss själva till sex. För första gången på länge så är det av ren lust, och det har stärkt vår relation väldigt mycket.

• stayyoung

Håller med dig! Går så himla fort. För mig är det redan v11 på tisdag. :O Min mage börjar synas i mina vanliga tighta kläder så jag får tänka två gånger innan jag går hemifrån.

Längtar till KUB 26/11, efter det ska vi berätta :D

Ska ni vänta ända till jul med att berätta? Hur långt gången är du?

fru noren skrev 2014-11-01 11:55:23 följande:

Är väl bara jag som tycker tiden går så fort :) rätt vad det är så kommer julen helt plötsligt, och det är då jag ska berätta för släkt och vänner