• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    Baby Doll skrev 2014-11-04 13:00:05 följande:

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla. smile5.gif

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu smile1.gif

Nä men hej! Möts vi ännu en BF tråd?? Jag var med i Januari 2013 tråden när du väntade lilla O.

Välkommen!!
  • Wilbes
    micra skrev 2014-11-04 15:10:06 följande:

Åh din stackare! Så illa har jag aldrig haft att jag behövt kryckor. Och den där ischiasnerven är ju inte att leka med!

Var drar de gränsen för att utbetala? Måste ju vara svårt, finns väl inga tydliga grader att dela in tillståndet i? Du borde ju i vilket fall inte ha några problem med det. Hoppas du får det lindrigare denna gång!

Typ om läkaren konstaterar det oxh du blir sjukskriven av det gissar jag. Ja det hoppas jag med är bara glad att jag pluggar på distans nu och att jag inte kommer behöva förlora något på att jag blir liggandes på soffan då bärbara datorn är flyttbar :)
  • MaHo89

Angående nattjobb så förra graviditeten var jag sjukskriven 50% och min chef tvingade mig välja mellan hemtjänst (där jag vantrivdes) eller natt på min ordinarie arbetsplats. Så jag valde natt, min barnmorska avrådde starkt från nattjobb. Hon sa att när man är gravid bör man knte jobba natt (vet dock inte varför exakt)

Men jag fick i princip alla mina bristningar under nattjobbet! :/ kunde ju säkert fått dem ändå men jag kunde rent känna när jag fick en ny, det var INTE skönt :(

• ÄlskarMina
    FruGnu skrev 2014-11-04 15:48:29 följande:

Är det någon här som jobbar natt? Hur fungerar det i så fall med graviditeten? 

Jag har blivit erbjuden 60% natt. Osäker på om jag orkar jobba så, är ju så trött under dagtid.

Jag jobbar 66% natt men har varit ledig länge nu pga sjukdom förra veckan och ledig en dag av två nätter under förrförra.. Veckorna innan dess jobbade jag mkt och var precis när illamåendet slog till. Asjobbigt!! Gick med kräk i halsen nästan hela natten och tänkte att måtte jag hinna in på en toa när jag slutar passet. Var massa folk i omklädningsrummet så fick ta spyan när jag kommit iväg med bilen och kunde stanna. Detta var innan jag började med postafen vilket hjälpt mig under de värsta dagarna, har dock lättat med illamåendet nu och jag behöver inte äta dem. Har dock med mig dem nu i helgen när jag ska jobba 3nätter i rad ifall att.. Trött är jag hursomhelst så det är bara att bita i och försöka hålla dig vaken under natten. Funkar faktiskt okej.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • micra
    Wilbes skrev 2014-11-04 16:48:02 följande:
    Typ om läkaren konstaterar det oxh du blir sjukskriven av det gissar jag. Ja det hoppas jag med är bara glad att jag pluggar på distans nu och att jag inte kommer behöva förlora något på att jag blir liggandes på soffan då bärbara datorn är flyttbar :)
    Ja det är verkligen det ultimata. :)

Jag är föräldraledig fram till januari, sen kommer jag också plugga på distans. Det känns i alla fall betryggande att veta att man kommer kunna fullfölja sina planer.

Vad pluggar du?
  • micra
    pinglon skrev 2014-11-04 15:27:32 följande:
    Jag jobbar som instruktör på ett städföretag, med andra ord går/står jag 7,5 h varje dag. Inte idealet precis med foglossning. 
    Nej det förstår jag. Svårt att byta till andra mindre fysiskt krävande arbetsuppgifter också då va?
  • Nillan77

Appropå försäkringen på Folksam. Den utökade kostar ca 1000 kr i engångsbelopp och får man foglossning får man ut 1000 kr. De graderar inte hur mycket foglossning man har men man ska skicka in journalen från MVC. Står det om foglossning innan försäkringen tecknades får man ingenting alls. Med första barnet fick jag pengar, men med andra barnet fick jag inte pga att det började för tidigt.

• pinglon
    micra skrev 2014-11-04 17:44:35 följande:
    Nej det förstår jag. Svårt att byta till andra mindre fysiskt krävande arbetsuppgifter också då va?
    så är det, det är liksom allt eller inget. Men det är att kämpa på så länge det går. 
  • TinkyWinky
    Manelma skrev 2014-11-04 15:07:20 följande:
    Jo måste dock få ok av ansvariga personer som är admin i FB gruppen att deras namn ska stå synliga i tråden.

Det är jag som är admin för gruppen det är ok att skriva om att det finns en grupp och lägg in mitt namn här på familjeliv och att vill de bli medlemma så får de skriva till mig, men jag tycker vill inte att länken till gruppen ska läggas in då det är en hemlig grupp, och många ej vill att den ska (blottas) 

Du kan ju skriva ngt sånt här:

TinkyWinky har skapat en grupp på facebook med de som väntar barn i maj - juni 2015, är du intresserad av att gå med kontakta henne :)

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Olga89

Någon med erfarenhet med hematom i livmodern? Jag var hos läkaren idag och gjorde vul och blev nu efter 2 veckors sjukskrivning ytterligare sjukskriven i en vecka... Tydligen såg läkaren ett hematom, beläget under fostret. Fostret hade utvecklats som det skulle, men jag skulle gärna vilja veta hur ni har gjort med träning? Långsamma promenader räcker liksom inte för mig, läkaren har förbjudit mig att göra precis allt. Vad har ni som haft hematom för erfarenheter?