• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01
    enannanmaria skrev 2014-11-03 21:33:55 följande:
    Hur har de gjort om och när?
    Alldeles nyss tydligen. I systemen i datorerna som de kör med har de förut räknat fullgången graviditet till 39+6 dagar, nu räknar de hela 40. Därför sköt de upp BF en dag för oss. Vi är ganska säkra på datum men det kan ju ändras vid UL men ja en dag längre räknar de nu i alla fall.
    Men en dag hit eller dit gör knappast skillnad för mig, den kommer ju när den vill ändå :) 
  • pinglon

Ger mig själv en klapp på axeln för att jag besegrade tröttheten och körde ett lätt, gravid anpassat träningspass. Har illamående som går i vågor så passade på under en bättre period. Nu efteråt känner jag mig så mycket piggare. Hoppas jag orkar/kan hålla igång genom hela graviditeten.  

• micra

Jag har redan börjat känna av foglossningen... :(

Känner inte jättemycket i bäckenet men i baksidan av benen och i rumpan, känner ju igen värken från tidigare gånger, det strålar liksom ut där.

Med första barnet fick jag problem strax innan v 20, med andra kom det i v 11 och nu redan i v 10 (och egentligen tror jag att jag är i v 9). Känns trist att klaga för jag mådde bara illa några dagar, har inte varit yr och så som er men det här känns bara så tråkigt! Ont redan! :(

Var ute med hunden i ca 45 min på morgonen (relativt lugn promenad, med barnvagn) och när jag kom tillbaka var jag tvungen att sitta ner en bra stund för att det skulle lätta. Det kommer bli en lång graviditet det här...

• micra

En liten undran.

Kan man lägga till i trådstarten att det finns en Facebook-grupp och kanske vem man ska lägga till för att komma in?

Många verkar ha gått över till fb och det är ju lite tråkigt om de nya här inte vet om att den finns.

• Baby Doll

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla.

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu

• pinglon
    micra skrev 2014-11-04 12:52:39 följande:

Känner inte jättemycket i bäckenet men i baksidan av benen och i rumpan, känner ju igen värken från tidigare gånger, det strålar liksom ut där.

Med första barnet fick jag problem strax innan v 20, med andra kom det i v 11 och nu redan i v 10 (och egentligen tror jag att jag är i v 9). Känns trist att klaga för jag mådde bara illa några dagar, har inte varit yr och så som er men det här känns bara så tråkigt! Ont redan! :(

Var ute med hunden i ca 45 min på morgonen (relativt lugn promenad, med barnvagn) och när jag kom tillbaka var jag tvungen att sitta ner en bra stund för att det skulle lätta. Det kommer bli en lång graviditet det här...

Jobbigt att höra, jag är också rädd för att drabbas av foglossningen snabbt. var hemma från v 18 med dottern. Känner av den lite redan efter en lång arbetsdag och mot morgonen när jag legat i sängen hela natten.. är bara i v 6+4 ännu. 
  • kanien

Herregud är det normalt att se ut sågär så tidigt?! Går in i v. 11 imorgon och jag är sååå tacksam att det bara behöver döljas 1 vecka till!

• vikarien

Idag är jag glad! Har fått ett vikariejobb upptill mitt ordinarie där jag bara jobbar 50%.

Hoppas att jag får fortsätta må bra så jag kan jobba mycket Vore ju toppen för min föräldrapenning!

• Ciissii

Hej tjejer!

Hoppar gärna in här om det är ok?! Första barnet med bf 29 juni :)

Har så fruktansvärt ont i livmodern och ner i ljumskarna till och från, där emellan som vanlig mensvärk. Den här värsta värken håller i sig ca 10 min och kommer ett par gånger om dagen :( Vet ju att det kan göra ont när livmodern växer, men så ont? Ringde mvc idag och barnmorskan jag pratade med tyckte det lät onormalt och sa att det KAN vara hotande missfall på g, blir såklart väldigt orolig och ledsen. Ska tillägga att jag inte haft några blödningar och annars mår rätt bra.

Någon som känner igen sig?

Kram från oroliga mig

• Wilbes
    micra skrev 2014-11-04 12:52:39 följande:

Jag känner också av mina fogar redan är i v 11, har känt av dem i 4 veckor nu :( och min ischias nerv verkar hamna i kläm mellan varven med.. men hade inte räknat med så mycket annat gick med kryckor med båda mina barn i 4 resp 5 månader så är inställd på de nu också.

Fick veta igår att om man tecknar extra försäkring åtminstone i folksam får man ut även vid foglossning... Om man får de konstaterat av läkare kände mig lite snuvad men men 3 gången gilt.