• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyret 85

Jag hade turen att sonen kom 16 dagar tidigt i v. 37+4. Hoppas man slipper gå över tiden denna gången.

• Alvolina
    Manelma skrev 2014-11-03 20:36:19 följande:

Sorry BF +8 hinnsvepning Bf +10 föddes han.

Låter som att du hade en ganska lång förlossning. Hur upplevde du den? Öppnade du dig sakta hela tiden eller gick det fort mot slutet?
  • MaHo89

Är du helt säker?

Alltså BF sätts ju i v 40 men som sagt du räknas inte som överburen förrän v 42, alltså enligt sjukvården går du bara 14 dagar över tiden fast än det såklart är det dubbla. Så farligt får man ju anta att det inte är eftersom de knappast skulle ha regler som missgynnar barnet

• aj 378

Angående igångsättning! Det är olika i olika landsting. Men du får inte gå över 43+0 någonstans då moderkakan då har gjort sitt. Här i Värmland får man gå till 42+6. Blev igångsatt och födde på 42+5 och fick en bebis på 5340g och 58cm förra året.

• enannanmaria
    Iida01 skrev 2014-11-03 20:07:11 följande:
    Enligt appen har vi 3e juni än så länge men enligt BM 4e juni för de har tydligen gjort om systemet. :P
    Hur har de gjort om och när?
  • Pyret 85
    aj 378 skrev 2014-11-03 21:30:11 följande:

Angående igångsättning! Det är olika i olika landsting. Men du får inte gå över 43+0 någonstans då moderkakan då har gjort sitt. Här i Värmland får man gå till 42+6. Blev igångsatt och födde på 42+5 och fick en bebis på 5340g och 58cm förra året.

Fy vad drygt att gå över så länge. Oj vilken jättebebis!
  • aj 378
    Pyret 85 skrev 2014-11-03 21:43:22 följande:
    Fy vad drygt att gå över så länge. Oj vilken jättebebis!
    Ja verkligen! Fick böna och be för att bli igångsatt.. Denna graviditet behöver jag inte gå så länge iaf!
  • Manelma
    Alvolina skrev 2014-11-03 20:44:54 följande:
    Låter som att du hade en ganska lång förlossning. Hur upplevde du den? Öppnade du dig sakta hela tiden eller gick det fort mot slutet?
    Jag hade väl en vanlig förstagångsföderskeförlossning. Började med latensfasen då på lördag med oregelbundna värkar som inte gjorde särskilt ont, sen natten mot söndagen började det värka så vi åkte in, vid 7 på morgonen söndag va jag öppen 5 cm o hade väldigt ont fick epidural runt 10.00 gick sen omkring nöjd och fortsatte hjälpa vid 13 va jag 7cm öppen vid 17 va jag 10 cm öppen, mådde bra skojade och studsade på pilatesboll i väntan på att han skulle skruva sig ner tog några timmar till kl 20 kände jag krystvärkarna o slängde mig upp på sängen 20.16 va han ute. I mina ögon en drömförlossning, mådde finemang efter o ingen rädsla inför nästa. Tog den tid kroppen behövde helt enkelt. :)