• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MaHo89

Angående att gå över tiden! När jag väntade sonen trodde jag att man blev igångsatt 14 dagar efter BF men när jag sen kom på att de där 14 dagarna är EFTER de 14 dagarna till v 42 blev jag jäkligt besviken :P (det räknas ju som fullt normalt allt mellan v 38-42)

Nu gick jag bara över 10 dagar och behövde inte bli igångsatt men ändå ;)

• avenell
    vikarien skrev 2014-11-03 19:00:31 följande:

Då finns det hopp om att jag kan få fortsätta må bra utan illamående

Det enda jag kan känna är att jag inte är sugen på någonting i matväg, men det är ju det lilla problemet

Jag känner igen mig!

Jag har vagt illamående men det absolut tydligaste är att jag inte är sugen på särskilt mycket. Fisk och kyckling går absolut inte. Bäst verkar det gå med vegatarisk mat. Bakad potatis med röra på grekisk yoghurt, röd lök, paprika och avokado har jag ätit till middag flera gånger den senaste veckan. I köttväg är det nästan bara köttfärssås som funkar.

Jag tycker att det är rätt häftigt hur kroppen reagerar på en graviditet och att det är möjligt att bli så osugen på så mycket.
  • Iida01
    Hearts76 skrev 2014-11-03 18:21:56 följande:
    Fy fasen, stackare :S Jag började nästan bli riktigt deprimerad i går, har ju missat hela höstlovet med barnen :( Har de varannan vecka dessutom. Men liite bättre i dag, har tänkt på att äta oftare och det känns som att det tar udden av det värsta. Fick Lergigan utskrivet, ska hämta ut i morgon. Väldigt nyfiken på om de kanske kan ge lite livslust...
    Usch ja stackare själv :( 
    Jag började testa postafen eller vad det heter idag igen och har faktiskt inte spytt idag även om jag mått lite illa. Så hoppas på att de ger lite effekt så det inte är tillbaka imorgon! 
  • Iida01
    Malinn81 skrev 2014-11-03 18:29:00 följande:

är det någon mer än jag som har bf 3 juni? tror mitt inlägg försvann i mängden

Enligt appen har vi 3e juni än så länge men enligt BM 4e juni för de har tydligen gjort om systemet. :P
  • Hearts76
    Iida01 skrev 2014-11-03 20:03:59 följande:

Usch ja stackare själv :( 

Jag började testa postafen eller vad det heter idag igen och har faktiskt inte spytt idag även om jag mått lite illa. Så hoppas på att de ger lite effekt så det inte är tillbaka imorgon! 

Hoppas det :) Jag blev så slö av Postafen, har faktiskt tagit det några gånger genom åren för att sova ordentligt :) Men allt som håller maten nere är bra.
  • Alvolina
    MaHo89 skrev 2014-11-03 19:35:32 följande:

Angående att gå över tiden! När jag väntade sonen trodde jag att man blev igångsatt 14 dagar efter BF men när jag sen kom på att de där 14 dagarna är EFTER de 14 dagarna till v 42 blev jag jäkligt besviken :P (det räknas ju som fullt normalt allt mellan v 38-42)

Nu gick jag bara över 10 dagar och behövde inte bli igångsatt men ändå ;)

Här är det 14 dagar efter BF som är sista dagen för igångsättning. Du behöver alltså inte gå längre än så. Du menar att man skulle kunna vara gravid en månad längre än vad bebisen är beräknad? Kan det vara så bra egentligen? Anledningen till igångsättning är väl att moderkakan blir sämre och sämre vilket såklart inte är bra för barnet.
  • Freijah

Hej hej, jag hoppar in här jag med, har bf 30e juni med andra barnet! :)

♥ 2010-11-23 ♥
  • Pyret 85

Hela fm mådde jag riktigt illa, kräkte typ 5 ggr på 1 timme. Jag kan verkligen inte äta frukost och jag tror att jag mår illa för att jag är hungrig. Efter jag ätit lunch så blev det iaf bättre. Men vad ska jag göra när jag inte får i mig frukost? För jag behöver uppenbarligen äta. Finns ingen möjlighet att gå ifrån och äta heller.

• Manelma
    Alvolina skrev 2014-11-03 20:15:13 följande:
    Här är det 14 dagar efter BF som är sista dagen för igångsättning. Du behöver alltså inte gå längre än så. Du menar att man skulle kunna vara gravid en månad längre än vad bebisen är beräknad? Kan det vara så bra egentligen? Anledningen till igångsättning är väl att moderkakan blir sämre och sämre vilket såklart inte är bra för barnet.
    När jag gick över tiden med sonen va jag 10 dagar efter BF, och bm o vi hade bestämt att hade han inte kommit efter helgen skulle jag ringa in på måndagen (11 dagar efter bf) och få tid för igångsättning ungf tisdag-onsdag. Men hade tur, hon gjorde hinnsvepning i samband med vårt möte BF +9 o proppen gick samma kväll, lördagmorgon började värkarna o på söndag föddes han.