• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    Fridacorrina skrev 2014-11-03 16:12:17 följande:
    Jag gick missfall i vecka 12, eller igentligen fick jag missfall tidigt men kroppen uppfattade inte detta och jag gick i 12 veckor och trodde jag var gravid. Men det fanns inget foster.

Fick göra en skrapning och de skickade iväg mina prover för de trodde jag hade druvbörd men tack och lov hade jag inte de.

Jag har sagt till min bm att jag vill ha bekräftat att det lever men icke. Det får jag inte. Sååå att vänta till vecka 18 tycker jag är bullshiit!!!

Jag beklagar att du haft det jobbigt men det är många som "klagar".

Klart man ska få klaga MEN ta hänsyn till de andra i tråden och va tacksamma!!
    Ingen anledning att klanka ner på andra för att du inte har samma möjlighet. Man kan boka privata ultraljud och göra det finns säkert folk som gjort här i tråden. Så lika som du säger att andra klagar gör du ju exakt samma nu. Försök att vara trevliga mot varandra i väntan. Det är oroligt för alla på ett eller annat sätt och alla har sin del av erfarenheter & upplevelser som inte går att jämföra. Det är naturligt att man oroar sig, det är bara en början när bebis sen kommer får man ytterligare en ny form av oro. När det är så tidigt går man o bär på allt själv och då kan det vara skönt att vädra tankar. Allas tankar är lika mkt värda och har rätt att uttrycka dom.
  • avenell
    Fridacorrina skrev 2014-11-03 16:12:17 följande:

Jag gick missfall i vecka 12, eller igentligen fick jag missfall tidigt men kroppen uppfattade inte detta och jag gick i 12 veckor och trodde jag var gravid. Men det fanns inget foster.

Fick göra en skrapning och de skickade iväg mina prover för de trodde jag hade druvbörd men tack och lov hade jag inte de.

Jag har sagt till min bm att jag vill ha bekräftat att det lever men icke. Det får jag inte. Sååå att vänta till vecka 18 tycker jag är bullshiit!!!

Jag beklagar att du haft det jobbigt men det är många som "klagar".

Klart man ska få klaga MEN ta hänsyn till de andra i tråden och va tacksamma!!

Jag vet inte riktigt var du vill komma...

Jag tycker att jag har visat hänsyn i allt jag har skrivit.

Jag tycker att det är naturligt att ventilera, eller klaga som du kallar det. Alla har vi något som vi känner att vi behöver ventilera. Det kan vara illamående, värk, avsaknaden av symptom, att inte få göra ultraljud, oro på grund av det ena eller det andra... eller något helt annat.

Jag tycker att ett forum som detta ska vara öppet för alla att uttrycka det man vill. Jag tror att det hjälper många att kunna ta del av andras berättelser och upplevelser.

Ibland kan man lära sig av andra, ibland känner man sig inte ensam längre när man läser att någon annan har det likadant och ibland är det bara skönt att få skriva och att få stöd av någon annan.

Jag tycker att det är viktigt att alla får skriva det de vill, så länge man visar hänsyn och inte är kränkande mot någon annan.
  • Alvolina
    Seniorita skrev 2014-11-03 16:49:03 följande:
    Tack! Fick göra ett vul, såg bra ut enligt dom, fick inte se själv dock så var lite surt. Men huvudsaken att hjärtat slog och att ärtan låg där den skulle. Fick även lämna u-sticka och sänka men dom skulle återkomma med provsvar.
    Skönt att de kollade dig och att det såg bra ut:)
  • Hearts76
    Iida01 skrev 2014-11-03 07:25:39 följande:

Mitt är allra värst under dagen vilket är ett elände eftersom man missar så mycket.Blir väl kanske en aningen lite lite lite bättre på kvällen men det är knappt märkbart :/ börjar bli riktigt jobbigt. 

Har spytt så mycket att jag har ont i hela magen inuti. :( 

Fy fasen, stackare :S Jag började nästan bli riktigt deprimerad i går, har ju missat hela höstlovet med barnen :( Har de varannan vecka dessutom. Men liite bättre i dag, har tänkt på att äta oftare och det känns som att det tar udden av det värsta. Fick Lergigan utskrivet, ska hämta ut i morgon. Väldigt nyfiken på om de kanske kan ge lite livslust...
  • MakeitHappen
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

Jag är som du!!  Ömma bröst o trötthet.. annars inget... så jag har vart nojjig men samtdigt försökt tänka positivt att många har få symptom men man undrar ju lite hehe :)   är vecka 9 (8+6)
  • kanien
    Malinn81 skrev 2014-11-03 18:28:59 följande:

är det någon mer än jag som har bf 3 juni? tror mitt inlägg försvann i mängden

Jag har bf 2 juni
  • vikarien
    MakeitHappen skrev 2014-11-03 18:40:27 följande:
    Jag är som du!!  Ömma bröst o trötthet.. annars inget... så jag har vart nojjig men samtdigt försökt tänka positivt att många har få symptom men man undrar ju lite hehe :)   är vecka 9 (8+6)
    Då finns det hopp om att jag kan få fortsätta må bra utan illamående

Det enda jag kan känna är att jag inte är sugen på någonting i matväg, men det är ju det lilla problemet
  • MakeitHappen
    vikarien skrev 2014-11-03 19:00:31 följande:
    Då finns det hopp om att jag kan få fortsätta må bra utan illamående

Det enda jag kan känna är att jag inte är sugen på någonting i matväg, men det är ju det lilla problemet
    Ja njut bara! :)
    oj ja precis de är de minsta bekymret,, går snart över o du är hungirg jämt o äter de du kan :p haha