• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyret 85

Mitt vatten gick vid 21, åkte in på kontroll men hade inga värkar så fick åka hem igen. Värkarna startade vid 01. När jag inte klarade mer hemma åkte vi in. Kom in på förlossningen 4:45 och då var jag fullt öppen. 07:10 är sonen född.

• Diamant

Godmorgon! 
    Efter att ha mått konstant illa i några veckor kom idag toppen på det hela, vaknade med illamående, gjorde mig iordning och gjorde frukosten, under tiden kände jag mig lite yr men har ju varit det en del på senaste så tänkte mest att "jaha, blir det en sån dag". 
    När jag skulle ta frukosten från köket till soffan känner jag hur benen blir svaga, jag hinner precis ställa undan tallriken innan jag SVIMMAR!

Jag hade tur som landade på en mjuk ryamatta.. 
    Jag ropade på mannen när jag kvicknade till och han vaknade och kom ut och skulle hjälpa mig upp och då kom kräkningarna
    Ska tilläggas att jag fysiskt inte KAN kräka efter en magoperation för tre år sen men det bryr sig inte gravidmagen om tydligen! Första gången jag kräks på tre år! 
    Sjukt läskig grej men nu mår jag bra mycket bättre! Haha.. 

Så nu är frågan om jag ska till jobbet eller inte? Vet ju inte om detta fortsätter eller om jag kommer må bra resten av dagen? 

• pinglon
    Diamant skrev 2014-11-04 05:39:04 följande:

Godmorgon! 

Efter att ha mått konstant illa i några veckor kom idag toppen på det hela, vaknade med illamående, gjorde mig iordning och gjorde frukosten, under tiden kände jag mig lite yr men har ju varit det en del på senaste så tänkte mest att "jaha, blir det en sån dag". 

När jag skulle ta frukosten från köket till soffan känner jag hur benen blir svaga, jag hinner precis ställa undan tallriken innan jag SVIMMAR!

Jag ropade på mannen när jag kvicknade till och han vaknade och kom ut och skulle hjälpa mig upp och då kom kräkningarna. 

Ska tilläggas att jag fysiskt inte KAN kräka efter en magoperation för tre år sen men det bryr sig inte gravidmagen om tydligen! Första gången jag kräks på tre år! 

Så nu är frågan om jag ska till jobbet eller inte? Vet ju inte om detta fortsätter eller om jag kommer må bra resten av dagen? 

Usch då, låter inte alls vidare trevligt. :/ De är säkert ett klokt val att stanna hemma!
  • carolinheiner

Godmorgon! 

Jag ropade på mannen när jag kvicknade till och han vaknade och kom ut och skulle hjälpa mig upp och då kom kräkningarna. 

Vet du varför du blir yr? Har själv yrselproblem även när ja ligger ner i sängen :/
  • ÄlskarMina
    Elwi87 skrev 2014-11-03 21:30:08 följande:

Hej hej! Får man vara med här? ???? bf 11 juni och 4 barnet ????

Ja, klart du får vara med! Välkommen!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Paulas mamma

Pyret85, testa att göra en smoothie på kvarg/yoghurt och bär! Jag tar alltid hallon bara. Gör den lösare med mjölk så blir det lättare att dricka upp den. Jag mår också illa när jag är hungrig och hade INTE klarat mig utan frukost!

• micra
    Diamant skrev 2014-11-04 06:09:59 följande:

Nevermind.. Stannar hemma!!

Tycker jag låter klokt. Obehagligt att svimma bara sådär, nu befann du ju dig ändå på ett bra ställe, kan ju bli värre på jobbet. Kör du bil?
  • Fiiaaa

Godmorgon! 

Klart du ska stanna hemma! Läskigt att svimma sådär! Kan dock trösta dig med att jag mår skit och kräks galla var och varannan morgon men det blir nästan alltid bättre sen under dagen, hoppas det är samma för dej :)
  • Diamant

Ja det gick väl tjugo minuter då jag mådde fantastiskt bra, som före graviditeten! Mackan var god och jag kände mig pigg för första gången på eeevigheter men sen slog illamåendet till igen så jag stannade hemma, känns skönt nu då jag fortfarande inte vågar gå ur sängen för jag är rädd att svimma igen, är ensam hemma nu!

Tack för er omtanke <3

Ja jag kör bil både till jobbet och i jobbet så det är nog bra att låta bli det idag hehe