• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Alvolina

Är det någon som känner igen sig i mitt illamående?

1. Folk envisas med att posta måltider i sociala medier. Jag kräks lite varje gång.

2. Har alltid uppsatt hår. Är redo helt enkelt.

• pinglon

Kom nyss hem från läkarbesöket, och visst kunde man se ett tickande hjärta. Hjärta Helt fantastiskt och vilken lättnad. :) 

Gjorde detta extra vul pga jag inte riktigt visste hur långt gången jag var eftersom jag tog ut spiralen 3.9 och fick mens rätt snabbt efter det. Och jag har inte haft någon mens alls under mina 3,5 år med spiralen. Enligt min uträkning från senaste mens och med normal cykellängd så skulle jag ligga på 6+6 idag, enligt vul 6+3 så det stämde ju ganska bra! :) 

• Alvolina
    pinglon skrev 2014-11-06 11:56:19 följande:

Kom nyss hem från läkarbesöket, och visst kunde man se ett tickande hjärta. Hjärta Helt fantastiskt och vilken lättnad. :) 

Gjorde detta extra vul pga jag inte riktigt visste hur långt gången jag var eftersom jag tog ut spiralen 3.9 och fick mens rätt snabbt efter det. Och jag har inte haft någon mens alls under mina 3,5 år med spiralen. Enligt min uträkning från senaste mens och med normal cykellängd så skulle jag ligga på 6+6 idag, enligt vul 6+3 så det stämde ju ganska bra! :) 

Vilken lycka :)
  • micra
    Skogsviol skrev 2014-11-06 07:52:07 följande:

Kan ni känna livmodern när ni ligger ner?

I helgen kunde jag för första gången känna livmodern när jag låg på rygg i sängen och var riktigt kissnödig. Nu känner jag den varje morgon, och igår kväll kunde jag nog fasen känna den fast jag inte var superduperkissnödig... Den känns lite som en boll i magen. Det ska man väl inte kunna göra så här tidigt?! Vecka 7+6 idag...

Det är mitt fjärde barn och ändå känner jag mig som en nybörjare på detta. :)

Jag kan också känna livmodern, har gjort det från väldigt tidigt (runt v 6). Precis som för dig är det på morgonen innan jag varit upp på toa. Det är ganska roligt för jag har verkligen känt hur den har vuxit, från att ha övre kanten nästan nere vid blygdbenet till att nu vara precis under naveln.
  • micra
    vikarien skrev 2014-11-06 09:16:09 följande:

Suck! Idag fick jag mitt läkarintyg, och där står att jag är gravid. Var ju inte det jag är sjukskriven för...

Känns inte jättekul att skicka det till stället jag är timanställd på :-S

På det fasta jobbet har dom tystnadsplikt på kontoret så där spelar det inte så stor roll.

Men känns ju som om man sumpar chansen för att bli längre inbokad på timjobbet eftersom dom inte är jättesugna på att betala sjukersättning..

Nej vad jobbigt... :(

Hade jag varit du hade jag ringt läkaren och förklarat situationen, att det troligtvis kommer påverka din chans till arbete under resten av graviditeten. Kanske förstår hen och kan ändra? Vad är det du blir sjukskriven för?
  • Seniorita

Huvva, idag är ingen bra dag. Mått illa precis hela dagen, kan dock bero på dom nya medicinerna jag påbörjade igår mot panikattacker. Hungrig, hungrig och åter hungrig fast jag bara vill kräkas. Kommer inte komma ut genom dörren snart om detta fortsätter. Klev upp 6,30 och åt två rostmackor, mannagrynsgröt vid 10 och nu 2 varma mackor

Ska försöka ta mig iväg på jobb vid 16, skulle kunna göra allt för att slippa det idag!!

• Milie

Nu jäklar har illamåendet dragit igång, fast det är verkligen inte "morning sickness" det handlar om. Det är precis tvärt om. Då jag vaknar och ungefär 30-40 sekunder efter det så har jag inget illamående alls. Sen kommer den där diffusa "klumpen" just in under revbensbågen typ och där sitter den. Diffust illamående fram till lunchtid ungefär och sen börjar det eskalera snabbt och vid 14-tiden brukar jag ligga och skaka med en hand över ögonen och en hand hållandes i hinken.. Så ligger jag tills dagen efter. Urk.

Jag tänker anta att det här försvinner i vecka 12, senast 13. Det får då fasiken bara se till att göra det! Det har jag nu bestämt. v 9 idag (8+1).

Gällande vad som gäller mot så har jag Seaband och äter Lergigan men det känns mest som att jag gör det bara för någon eventuell placeboeffekt. Det ger inget eller knappt något.

• Alvolina
    Milie skrev 2014-11-06 13:02:02 följande:

Nu jäklar har illamåendet dragit igång, fast det är verkligen inte "morning sickness" det handlar om. Det är precis tvärt om. Då jag vaknar och ungefär 30-40 sekunder efter det så har jag inget illamående alls. Sen kommer den där diffusa "klumpen" just in under revbensbågen typ och där sitter den. Diffust illamående fram till lunchtid ungefär och sen börjar det eskalera snabbt och vid 14-tiden brukar jag ligga och skaka med en hand över ögonen och en hand hållandes i hinken.. Så ligger jag tills dagen efter. Urk.

Jag tänker anta att det här försvinner i vecka 12, senast 13. Det får då fasiken bara se till att göra det! Det har jag nu bestämt. v 9 idag (8+1).

Gällande vad som gäller mot så har jag Seaband och äter Lergigan men det känns mest som att jag gör det bara för någon eventuell placeboeffekt. Det ger inget eller knappt något.

Stackare:/ får du i dig någon mat och framförallt vätska?
  • vikarien
    micra skrev 2014-11-06 12:43:23 följande:
    Nej vad jobbigt... :(

Hade jag varit du hade jag ringt läkaren och förklarat situationen, att det troligtvis kommer påverka din chans till arbete under resten av graviditeten. Kanske förstår hen och kan ändra? Vad är det du blir sjukskriven för?
    Var ju tyvärr en jäkla hyrläkare denna gången så känns hopplöst att börja om. Har fått ringa två gånger för att höra vad intyget tagit vägen.

Jag har haft flera virus på rad nu de senaste veckorna så därför tyckte han att jag behövde vara hemma och bli riktigt frisk nu.

Jobbar inom barnomsorgen så är ju mycket sjukdomar hela tiden.

Får hoppas jag kan skicka intyget till någon assistent nånstans som man åtminstone kan be om att vara tyst.

Har ju inte berättat för någon ännu så känns inte kul om det ska spridas ut den vägen..
  • Manelma
    Haggstrom skrev 2014-11-06 09:58:02 följande:

Facebook GRUPP!

www.facebook.com/groups/540436162759981/546498022153795/&notif_t=group_comment_reply

Sök Annars på : Gravid BF juni 2015

Toppen tråd!

Det finns en grupp redan dit många medlemmar har anslutit och som vänder sig till både maj och juni 2015 då vi är en salig blandning här. Den är hemlig och inget vi lägger ut länken till här för att alla ska få behålla möjligheten att inte vara helt öppen på FB med det.