• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malinn81
    kanien skrev 2014-11-03 18:43:15 följande:
    Jag har bf 2 juni

det var ju nära :) vart i landet bor du?
  • Alvolina
    stayyoung skrev 2014-11-07 10:29:00 följande:

Även om ni som just nu mår illa kommer att störa sig på mig, så säger jag det ändå!

JAG ÖNSKAR ATT JAG MÅDDE ILLA, eller åtminstone kände något! Jag är i vecka 11 (10+3) och känner absolut ingenting - ingen trötthet, inget illamående, ingen ömhet, ingenting!

Jag går runt och är orolig hela tiden och är så rädd för att få höra att fostret har dött när jag ska på KUB 26/11. Jag gjorde ett VUL i vecka 9 och då slog hjärtat och bebisen växte som den ska. Men jag känner inte att det är en garanti att allt fortfarande är ok.

/En väldigt orolig själ som kämpat alldeles för länge för att det här ska gå snett.

Väldigt tråkigt att du är orolig pga symtomen, det kan vara minst lika illa att känna så.

Dock är ju inte symtomen någon garanti för att allt är okej. Jag har blivit lurad förr:/

Hoppas att du kan släppa lite av din oro, har du sett ett hjärta i v.9 är det ju toppen. En ytterst liten risk att något ska ha gått fel efter.
  • kanien
    Malinn81 skrev 2014-11-07 12:01:47 följande:

det var ju nära :) vart i landet bor du?
    3mil ifrån västerås Sala närmare bestämt!
  • Diamant

Okej, har massor med symtom och har inte varit direkt rädd för mf då kroppen inte gett mig några som helst hintar om att jag inte skulle vara gravid..

Men idag har jag fått lite rosa flytningar och DIREKT kom oron!

V. 10 nu så det KAN ju såklart hända, men rosa flytningar borde inte behöva vara nåt farligt? Väl?

• Milie

Som sagt så behöver ju inte det här förbannade rövillamåendet betyda att graviditeten fortfarande pågår på rätt vis, så jag ser det inte så där jättetröstande. Jag har haft ett starkt lugn sen några dagar efter att jag plussade, så jag tror jag hade "klarat av" att vara utan symtom. Jag är också i vecka 9 nu, 8+2, och jag hoppas verkligen att det inte kommer bli värre. Nu har jag i alla fall haft en helt okej förmiddag men nu känner jag hur det (som vanligt) börjar eskalera så snart ligger jag däckad precis som tidigare dagar.

• vikarien

Är nog lite som så att alla är lite oroliga, oberoende av mycket symptom eller nästan inga alls

Alltid har man ju något att oroa sig för

Jag har lite för mycket fritid när jag är sjukskriven och hinner därför fundera på varje grej 300 gånger per dag ungefär

Blir nog bra när jag får börja jobba igen!

• avenell
    MaHo89 skrev 2014-11-07 11:30:23 följande:

Förstår precis! Jobbade på äldreboende förra graviditeten!! Och i hemtjänst :/ dofterna var inte nådiga!!

Alltså är det någon fler som är hård i magen? Har jättejobbigt just nu! Inte förstoppad men jävligt nära! :/

Har du testat att ta 1 msk linfrö om dagen för att hålla magen igång? Det tycker jag funkar bra. Psyliumfrön funkar nog också minst lika bra.
  • MaHo89

Seniorita, jag blev sjukskriven då pga illamående! Så prata med BM för det är hemskt!! :(

Är i v 11, 12 imorgon :)

Avenell, köper man det i dagligvaruhandeln? :)

• avenell
    MaHo89 skrev 2014-11-07 14:14:33 följande:

Seniorita, jag blev sjukskriven då pga illamående! Så prata med BM för det är hemskt!! :(

Är i v 11, 12 imorgon :)

Avenell, köper man det i dagligvaruhandeln? :)

Ja! De brukar finnas bland fröer och gryn och sånt. Jag brukar köpa Risentas linfrön. Det är viktigt att du köper hela linfrön, inte krossade.

Jag brukar ta ett glas med lite vatten i. Sen häller jag i 1 msk linfrö. Sen tar jag det typ som en shot. Du ska svälja dem hela, inte tugga på dem.

Det är viktigt att inte äta för mycket linfrön, 2 msk per dag är max men jag tycker att 1 msk om dagen är lagom.

Jag tycker att det funkar jättebra för att få igång magen och för att hålla den igång. Billigt är det också!
  • stayyoung
    vikarien skrev 2014-11-07 14:09:37 följande:

Är nog lite som så att alla är lite oroliga, oberoende av mycket symptom eller nästan inga alls

Alltid har man ju något att oroa sig för

Jag har lite för mycket fritid när jag är sjukskriven och hinner därför fundera på varje grej 300 gånger per dag ungefär

Blir nog bra när jag får börja jobba igen!

Du har rätt, vi all vill detta så gärna att vi per automatisk är så rädda för att förlora det vi äntligen är på väg att få. :)

Att börja jobba kan nog vara din lösning! ;)