• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • nettis89

Jag lämnar er då jag idag fick konstaterat ett missfall! Tråkigt men det är bara försöka igen! Lycka till för er alla!

• Diamant
    nettis89 skrev 2014-11-07 14:40:09 följande:

Jag lämnar er då jag idag fick konstaterat ett missfall! Tråkigt men det är bara försöka igen! Lycka till för er alla!

Beklagar nettis, lycka till med allt!
  • Seniorita
    nettis89 skrev 2014-11-07 14:40:09 följande:

Beklagar!
  • Hilda07
    Diamant skrev 2014-11-07 13:34:28 följande:

Okej, har massor med symtom och har inte varit direkt rädd för mf då kroppen inte gett mig några som helst hintar om att jag inte skulle vara gravid..

Men idag har jag fått lite rosa flytningar och DIREKT kom oron!

V. 10 nu så det KAN ju såklart hända, men rosa flytningar borde inte behöva vara nåt farligt? Väl?

Fick också rosa flytningar igår, är i v 8+1 och åkte in till gynakuten då sjukrådgivningen tyckte det. Fick vänta länge där då jag inte var högprioriterad kan jag säga. Men till slut fick jag ett ul som visade levande foster och blödningen/flytningen upphörde. Läkaren sa att det kan bli så när livmodern växer. Men det kan lika gärna vara början på ett mf...tiden får tydligen utvisa...

Jag hade likadant med min dotter som nu är 7 år så jag försöker tänka positivt.
  • semne
    Hilda07 skrev 2014-11-07 17:20:50 följande:

Fick också rosa flytningar igår, är i v 8+1 och åkte in till gynakuten då sjukrådgivningen tyckte det. Fick vänta länge där då jag inte var högprioriterad kan jag säga. Men till slut fick jag ett ul som visade levande foster och blödningen/flytningen upphörde. Läkaren sa att det kan bli så när livmodern växer. Men det kan lika gärna vara början på ett mf...tiden får tydligen utvisa...

Jag hade likadant med min dotter som nu är 7 år så jag försöker tänka positivt.

Jag har haft två blödningar och flertal rosaflytningar å allt var ok på ultraljudet. Hade blödningar med sonen, läkaren sa att har man haft det en graviditet så får man med all sannolikhet det igen för man har känsliga slemhinnor. Jag tror att din lilla knodd mår bra i magen!
  • Hilda07
    semne skrev 2014-11-07 19:24:11 följande:
    Jag har haft två blödningar och flertal rosaflytningar å allt var ok på ultraljudet. Hade blödningar med sonen, läkaren sa att har man haft det en graviditet så får man med all sannolikhet det igen för man har känsliga slemhinnor. Jag tror att din lilla knodd mår bra i magen!
    Tack för ditt svar. Ja jag tänker så också att det nog är sköra slemhinnor. Inte för att jag gjort något som kan ha triggat igång någon blödning men det kanske bara är det naturliga trycket i livmodern som räcker för det. I förra graviditeten fick jag en störtblödning vecka 17 också utan att det var någon fara. Känns lite tryggare denna graviditet när man ändå varit med om det tidigare.
  • Nillan77

Någon som vet var man kan köpa mammajeans? Jag vet att H&M hade när jag var gravid sist, men nu när jag var där så hittade jag inga mammakläder alls. De kan ha flyttat dem till annan plats bara, jag hann inte leta.

• Alvolina

Är så otroligt befriande lycklig över att postafen och seaband har hjälpt nu, 2 kg har jag gått ner på en vecka:O Tror mest att jag har mått dåligt idag pga jag varit hungrig men inte vågat börjat äta riktigt. Nu har jag fått i mig grönsakssoppa, fruktsallad, nyponsoppa och salta chips sedan kl 18, yeey! :)

Har inte varit sugen på kött sen jag blev gravid, är det vanligt? :)

• Awe83

Stekt mat och matos ska tydligen vara svårt att få i sig eller känna doften av om man mår illa och är gravid. Men nu kanske du börjar få tillbaka aptiten igen, verkar som det! Hoppas du kommer må mycket bättre! Jag har gått upp 0,5 kilo nu och är i v.11. Tryckte precis i mig en pizza..det var j*vligt gott! Mums! Fredag är fina de ;)

• Alvolina
    Awe83 skrev 2014-11-07 20:49:03 följande:

Stekt mat och matos ska tydligen vara svårt att få i sig eller känna doften av om man mår illa och är gravid. Men nu kanske du börjar få tillbaka aptiten igen, verkar som det! Hoppas du kommer må mycket bättre! Jag har gått upp 0,5 kilo nu och är i v.11. Tryckte precis i mig en pizza..det var j*vligt gott! Mums! Fredag är fina de ;)

Så är det nog, kött är ju också oftast stekt. Sen har jag varit väldigt orkeslös och har en halsinfektion så har jag orkat ta mig till köket har det varit för något i flytande form.

Åh så skönt att du kan njuta av maten. 0,5 kilo är ju ingen fara alls, det kan man lätt klara utan graviditet ;)