• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa
    Iida01 skrev 2014-11-07 07:58:20 följande:

Jösses! 

Har blivit rätt blödig de sista åren, sådär så det kan tåra sig i ögonen när man ser något fint eller ledsamt. 

Nu såg jag ett väldigt fint videoklipp om vuxna och barn som fick frågan om va de vill ändra med sina kroppar, ni har säkert sett den.

Och här sitter jag och stortjuter :O tårarna bara sprutar och det är inget jag kan göra! Ojojoj! Vart ska detta sluta?! :P

Samma här, grät som en galning åt det klippet
  • Fiiaaa
    Seniorita skrev 2014-11-07 09:37:14 följande:

Firade in vecka 9 igår med första "pizzan" jag som fick för mig att man skulle bli bättre å bättre just nu går det bara neråt.

För mig var det värst runt v 9. Då var det kräkfest typ vare morgon. "Klassiskt" sa bm när jag berättade det. I helgen går jag in i v 12(!), har inte kräkts sen i måndags, peppar peppar
  • vikarien

När brukar tröttheten ge med sig lite?

Jag sover som en medvetslös 12 timmar per natt och är ändå dödstrött när jag vaknar

Blir aldrig pigg under dagen heller känns det som.

• stayyoung

Även om ni som just nu mår illa kommer att störa sig på mig, så säger jag det ändå!

JAG ÖNSKAR ATT JAG MÅDDE ILLA, eller åtminstone kände något! Jag är i vecka 11 (10+3) och känner absolut ingenting - ingen trötthet, inget illamående, ingen ömhet, ingenting!

Jag går runt och är orolig hela tiden och är så rädd för att få höra att fostret har dött när jag ska på KUB 26/11. Jag gjorde ett VUL i vecka 9 och då slog hjärtat och bebisen växte som den ska. Men jag känner inte att det är en garanti att allt fortfarande är ok.

/En väldigt orolig själ som kämpat alldeles för länge för att det här ska gå snett.

• vikarien
    stayyoung skrev 2014-11-07 10:29:00 följande:

Även om ni som just nu mår illa kommer att störa sig på mig, så säger jag det ändå!

JAG ÖNSKAR ATT JAG MÅDDE ILLA, eller åtminstone kände något! Jag är i vecka 11 (10+3) och känner absolut ingenting - ingen trötthet, inget illamående, ingen ömhet, ingenting!

Jag går runt och är orolig hela tiden och är så rädd för att få höra att fostret har dött när jag ska på KUB 26/11. Jag gjorde ett VUL i vecka 9 och då slog hjärtat och bebisen växte som den ska. Men jag känner inte att det är en garanti att allt fortfarande är ok.

/En väldigt orolig själ som kämpat alldeles för länge för att det här ska gå snett.

Jag mår inte heller illa (bara enstaka gång om något luktar väldigt illa, men kräks inte)

Men barnmorskan tyckte att jag skulle se det som om jag hade tur i gravidlotteriet

Jag har min trötthet, annars ingenting. Ingen växtvärk eller så heller. Man blir orolig, jag håller med dig!

Här är det inte aktuellt med något vul heller utan får snällt vänta till vecka 19 och RULet :-S Det är Lääänge dit!
  • Seniorita
    Fiiaaa skrev 2014-11-07 10:14:48 följande:

För mig var det värst runt v 9. Då var det kräkfest typ vare morgon. "Klassiskt" sa bm när jag berättade det. I helgen går jag in i v 12(!), har inte kräkts sen i måndags, peppar peppar

Huvva! Jag är hungrig hela tiden men får inte i mig så mycket just nu. Skulle jobbat ikväll och i helgen men jag orkade allvarligt inte. Chefsassistenten som svara tyckte att: -Ja, vissa kräks ju i 9 månader...

Nu är jag jävligt populär, speciellt när jag precis fått en fast tjänst på 75% men bara tanken av lukterna på jobbet just nu gör mig illamående, jobbar på ett äldreboende.
  • MaHo89

Förstår precis! Jobbade på äldreboende förra graviditeten!! Och i hemtjänst :/ dofterna var inte nådiga!!

Alltså är det någon fler som är hård i magen? Har jättejobbigt just nu! Inte förstoppad men jävligt nära! :/

• Seniorita
    MaHo89 skrev 2014-11-07 11:30:23 följande:

Förstår precis! Jobbade på äldreboende förra graviditeten!! Och i hemtjänst :/ dofterna var inte nådiga!!

Alltså är det någon fler som är hård i magen? Har jättejobbigt just nu! Inte förstoppad men jävligt nära! :/

Ja det är hemskt! Jag blir bara så fruktansvärt stressad av hela situationen så jag mår dåligt. Tror jag får ringa och be om en sjukskrivning på måndag för stressen gör mig sjuk.

Vilken vecka är du i? När jag var i vecka 6-8 så var jag väldigt hård!
  • fru noren

Går in i v.11 idag och jag känner att illamåendet ÄNTLIGEN börjar bli lite bättre.... Som ni sa tidigare, v.9 var då värst :(

Tröttheten är konstant dock, och jag känner mig ofta gasig.... Nån annan som också gör det?

• vikarien
    fru noren skrev 2014-11-07 11:44:33 följande:

Går in i v.11 idag och jag känner att illamåendet ÄNTLIGEN börjar bli lite bättre.... Som ni sa tidigare, v.9 var då värst :(

Tröttheten är konstant dock, och jag känner mig ofta gasig.... Nån annan som också gör det?

Här pruttas det hej vilt Tur att sambon inte är så känslig

Jag äter dimetikon nu, gör iaf att gaserna kommer ut istället för att göra ont där inne