• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant

Ja kött är väldigt svårt, även kyckling!

Fisk är enklast att äta och kalla saker.

Kräm var någon vänlig att prata om i FB-gruppen så nu har jag ätit aprikoskräm hela dan :P

Jag läste på lite om rosa/blod i flytningar, det är tydligen rätt vanligt då det beror på att något av de pyttesmå blodkärlen i slidan har gått sönder, kanske av ren ansträngning eller under samlag, eller bara av det ökade blodtrycket.

Jag hoppas att det är så, har inte haft någon mer rosa flytning under dagen och är väldigt hormonig idag (gråter för ALLT), ett mf gör väl ont i magen plus att blödningarna ökar?

• semne
    Diamant skrev 2014-11-07 21:47:26 följande:

Ja kött är väldigt svårt, även kyckling!

Fisk är enklast att äta och kalla saker.

Kräm var någon vänlig att prata om i FB-gruppen så nu har jag ätit aprikoskräm hela dan :P

Jag läste på lite om rosa/blod i flytningar, det är tydligen rätt vanligt då det beror på att något av de pyttesmå blodkärlen i slidan har gått sönder, kanske av ren ansträngning eller under samlag, eller bara av det ökade blodtrycket.

Jag hoppas att det är så, har inte haft någon mer rosa flytning under dagen och är väldigt hormonig idag (gråter för ALLT), ett mf gör väl ont i magen plus att blödningarna ökar?

Ja, missfall gör ont mer åt kramphållet! Och om du slutat fått rosa flytningar (vilket ät en liten blödning) så kan du nog släppa oron tycker jag! Som sagt jag har haft flertal rosa flytningar och barnet mår bra inne i magen :)
  • Diamant
    semne skrev 2014-11-07 22:27:59 följande:
    Ja, missfall gör ont mer åt kramphållet! Och om du slutat fått rosa flytningar (vilket ät en liten blödning) så kan du nog släppa oron tycker jag! Som sagt jag har haft flertal rosa flytningar och barnet mår bra inne i magen :)
    <3

Tack!

Imorgon är det planerat att vi ska berätta för svärföräldrarna så blev extra nervös av flytningen, kanske är bättre att vänta till v13 som vi tänkt från början?

V 11 på måndag!
  • Milie

Vi berättar för svärföräldrarna och sambons syskon på söndag. Vi tänkte fira svärfar på fars farsdag, heh. Det blir första barnbarnet för svärisarna. Min mamma har redan nio barnbarn och ett gäng bonusbarnbarn.

• Baby Doll
    enannanmaria skrev 2014-11-04 15:43:19 följande:
    Grattis! Så lustigt, jag trillade nämligen in på din blogg i början av nuvarande graviditet och minns att jag undrade hur ni får plats hemma? Vi funderar nämligen själva över hur vi ska få till det med sovrum även om det självklart är mysigt att samsova när de är små.

Hej! Va roligt!  

Vi bor i en sexa nu, så 3 av barnen har egna rum, tvillingarna delar ett rum och bebis Kevin sover hos oss

Sen när han flyttar ut får han dela med ett syskon, eller så delar vi av ett av de stora sovrummen
    När har du BF?

• Baby Doll
    Manelma skrev 2014-11-04 16:43:27 följande:
    Nä men hej! Möts vi ännu en BF tråd?? Jag var med i Januari 2013 tråden när du väntade lilla O.

Välkommen!!

Är det sant??

Va roligt, ja då möts vi igen! .-D Vilken vecka är du i? När har du BF?

• Baby Doll
    VioloLaviose skrev 2014-11-04 20:13:25 följande:

Hej. Var på vul igår. En liten böna med fladdrande hjärta. <3

Wiii, stort grattis! Härligt att se den lill* där inne!
  • Baby Doll
    TinkyWinky skrev 2014-11-06 18:56:42 följande:
    den är hemlig.,.

kontakta mig om ni vill bli medlemmar där :)
    Jag vill gärna vara med där, om den inte syns för mina vänner? :-/ Är lite hemlig fortfarande eftersom jag inte riktigt vet vilken vecka jag är i :-/

Satu Gonzalez heter jag
  • NICU
    Nillan77 skrev 2014-11-07 20:09:22 följande:

Någon som vet var man kan köpa mammajeans? Jag vet att H&M hade när jag var gravid sist, men nu när jag var där så hittade jag inga mammakläder alls. De kan ha flyttat dem till annan plats bara, jag hann inte leta.

HM, Bonprix.se, Zalando, Mamalicious. Lindex har online också :)
  • Swerro

Usch jag är så yr så jag inte kan resa mig ur sängen idag nån som har likadant? Är i v 10