• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien

BM besök idag, och jag känner mig bara besviken

Varit på 4 besök och 2 UL, och idag fick jag träffa en femte barnmorska! Dom verkar inte läsa journalen heller utan jag får ta allting från början

Blev ombedd att anmäla mig till föräldragrupp idag, men när jag bläddrar igenom pärmen med tider så finns det bara förmiddag och inget annat ska det bli heller!

Mellan 8.15-10.30 varje tillfälle, vilket gör att min sambo inte kommer kunna följa med en enda gång!

Han jobbar 7-16 med 40 minuter restid. Och sen 45 minuter restid från kontoret ut till stället dom jobbar på. Hela dagen kommer alltså gå och han hinner jobba 2 timmar kanske.

Blev så himla ledsen och besviken! Hur fasen tror dom att folk ska kunna lösa sådana tider?!

• josefinost
    vikarien skrev 2015-02-26 14:00:53 följande:

BM besök idag, och jag känner mig bara besviken

Varit på 4 besök och 2 UL, och idag fick jag träffa en femte barnmorska! Dom verkar inte läsa journalen heller utan jag får ta allting från början

Blev ombedd att anmäla mig till föräldragrupp idag, men när jag bläddrar igenom pärmen med tider så finns det bara förmiddag och inget annat ska det bli heller!

Mellan 8.15-10.30 varje tillfälle, vilket gör att min sambo inte kommer kunna följa med en enda gång!

Han jobbar 7-16 med 40 minuter restid. Och sen 45 minuter restid från kontoret ut till stället dom jobbar på. Hela dagen kommer alltså gå och han hinner jobba 2 timmar kanske.

Blev så himla ledsen och besviken! Hur fasen tror dom att folk ska kunna lösa sådana tider?!

Tror han har rätt att ta "föräldraledigt" för föräldrautbildningar. Kanske värt att kolla upp om du vill gå på det där ????
  • vikarien
    josefinost skrev 2015-02-26 15:24:58 följande:
    Tror han har rätt att ta "föräldraledigt" för föräldrautbildningar. Kanske värt att kolla upp om du vill gå på det där ????
    Ringde FK men var så lång kö. Men han kommer få ta 3/4-dag om dom godkänner det. Och det känns inte alls okej att vi ska få plocka 5 dagar för att dom inte kan starta grupp på eftermiddagen.

Dom dagarna vill vi ha till bebisen sen ju :-S sen måste han söka ledigt minst 3 månader i förväg för att dom måste godkänna på jobbet, och det är ju redan försent...

Dom kan ju vara snälla och godkänna ändå, men inget man kan ta för givet
  • josefinost
    vikarien skrev 2015-02-26 17:01:34 följande:

Ringde FK men var så lång kö. Men han kommer få ta 3/4-dag om dom godkänner det. Och det känns inte alls okej att vi ska få plocka 5 dagar för att dom inte kan starta grupp på eftermiddagen.

Dom dagarna vill vi ha till bebisen sen ju :-S sen måste han söka ledigt minst 3 månader i förväg för att dom måste godkänna på jobbet, och det är ju redan försent...

Dom kan ju vara snälla och godkänna ändå, men inget man kan ta för givet

Nej så är det ju tyvärr, att jobbet måste godkänna det oxå. Men är det inte två månader som gäller? Eller det är kanske olika från jobb till jobb? Men det är kanske värt att försök, åtminstone till det han absolut inte vill missa som besök på förlossningen om ni får göra det. Vi gick aldrig på dom där träffarna och allt blev bra ändå, känner inte att jag missade något iaf ..
  • vikarien
    josefinost skrev 2015-02-26 17:52:58 följande:
    Nej så är det ju tyvärr, att jobbet måste godkänna det oxå. Men är det inte två månader som gäller? Eller det är kanske olika från jobb till jobb? Men det är kanske värt att försök, åtminstone till det han absolut inte vill missa som besök på förlossningen om ni får göra det. Vi gick aldrig på dom där träffarna och allt blev bra ändå, känner inte att jag missade något iaf smile1.gif ..
    Tror dom har tre månader och det har dom nog rätt till vad jag fattar det som.

Jag hade nog absolut klarat mig utan, men känner samtidigt att det finns en chans att träffa någon som ska vara hemma samtidigt som mig, hade ju varit kul och sambon hade nog behövt en förberedelse inför vad som komma skall.

Vi diskuterade här hemma igår och kom fram till att en eller Max två gånger kan han vara ledig, och då får det bli hela dagen eftersom det kostar mer än det smakar att köra till jobbet för 2 timmar.
  • Mamma till många
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:28:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Nä men grattis!!! fick min sista tös i v 32 å jag kände åxå att det var svårt att förstå i början att bäbisen redan var här. Det tog tid för man inte riktigt var mentalt förberedd men d kommer ska du se. Ge dig lite tid ta hand om er kramar
  • Pyssilullan

V 28 för mig nu, det går undan!
    Jag känner mig såå klumpig, börjat få problem med "buktande ådror på låret" misstänkande åderbrock?
    blää.. Nu vill jag att tiden ska gå ÄNNU fortare, men hela mars o hela april o hela maj kvar, Pust ;)

Jag har handlat det mesta! Men inte så mkt kläder i 50/56, Ska man handla på sig mkt sånt innan ?

(visserligen mitt tredje barn, men jag har glömt, det var 8 år sedan sist :)

• vikarien
    Pyssilullan skrev 2015-03-04 08:39:09 följande:

V 28 för mig nu, det går undan!
    Jag känner mig såå klumpig, börjat få problem med "buktande ådror på låret" misstänkande åderbrock?
    blää.. Nu vill jag att tiden ska gå ÄNNU fortare, men hela mars o hela april o hela maj kvar, Pust ;)

Jag har handlat det mesta! Men inte så mkt kläder i 50/56, Ska man handla på sig mkt sånt innan ?

(visserligen mitt tredje barn, men jag har glömt, det var 8 år sedan sist :)

Tycker med det går så himla fort! Det får gärna lugna ner sig lite, känner mig inte redo än

Jag har handlat lite med, men jättesvårt att veta hur mycket man behöver i de första storlekarna! Kan ju vara tokvarmt eller skitväder den perioden, det vet man ju inte

Det kostar ju ändå en del att köpa på sig, så man vill ju inte ha ett berg av kläder som inte blir använda. Vi har stor familj och släkt så lär trilla in lite paket, men gissar att dom inte köper 50/56 iaf.

Tur jag har nära till Ullared iaf, inte så dyrt där
  • Pyssilullan
    vikarien skrev 2015-03-04 08:57:40 följande:
    Tycker med det går så himla fort! Det får gärna lugna ner sig lite, känner mig inte redo än

Jag har handlat lite med, men jättesvårt att veta hur mycket man behöver i de första storlekarna! Kan ju vara tokvarmt eller skitväder den perioden, det vet man ju inte

Det kostar ju ändå en del att köpa på sig, så man vill ju inte ha ett berg av kläder som inte blir använda. Vi har stor familj och släkt så lär trilla in lite paket, men gissar att dom inte köper 50/56 iaf.

Tur jag har nära till Ullared iaf, inte så dyrt där
    Precis, Släkten köper nog inte så mkt i 50/56 och man vill ju iaf ha kläder för 1 veckas tid ;) Sen vet man ju inte hur stor barnet är heller, kan ju komma en som är 56 lång :D
    O som sagt långärmad eller kortärmad body? Steksommar som förra året eller regn och 12 grader som året innan liksom?