• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • hemligönskan
    Missyk skrev 2015-03-09 01:09:41 följande:

Hur mkt har ni gått upp i vikt?:)

1 kg enligt senaste samtalet med BM. Gick in i v 28 idag.
  • Frallanz

Bara 4 kg sen inskrivningen :) v 26 nu.

Jag fick väldigt mycket beröm för det förra vägningen så antar det är bra, haha.
  • kanien

11,5kg i v.28
  • Fröken1987

Är i vecka 29 och gått upp 7-8 kg. Överallt man läser om " graviditet och vikt" upplever jag en hets. Det är trendigt att gå upp få kilon och föda små barn. Synd tycker jag.

Och inget riktat till dig TS:)
  • Edde
    Frallanz skrev 2015-03-07 22:41:06 följande:

Själv sover jag bäst i "krypskytte ställning" om ni förstår hur jag menar :) lite halvt på sidan liksom, så att magen inte hamnar i kläm eller så, men att man ändå kan ligga på "mage" fast ändå inte, svårt o förklara.

Men det är enda som får mig att sova bra. Sidan är Ok också, men då jag har problem med foglossning så värker det ännu mer efter att ha legat på höften, så det går inte längre stunder. Annars fungerar ett täcke jättebra att kramas med och lägga under mage o mellan benen samt hålla om :)

Precis så sover jag också! Halvt på mage, eftersom det blir för smärtsamt att sova på sidan men magen börjar bli för stor för att jag ska kunna ligga helt på mage.

Jag har också upptäckt täcket som en bra kramkompis när det blir för varmt att använda sambon :) Alternativt en lång soffdyna av något slag. Har dragit in extra kuddar och täcken i sängen, så det börjar bli trångt :D Behöver ha huvudet ganska högt också, har varit jobbigt snorig ända sen jag blev gravid.
  • Staffelove

Jag har gått upp 8 kg var väldigt smal innan har blivit bred om rumpan och låren och mage förstås går upp över allt när jag väntar pojkar och med flickorna fick jag bara mage och stora tuttar;) så olika det kan vara

• vikarien

Ligger på +-0 nu i vecka 26, gick ner dryga 5 kilo innan vecka 12, men nu har jag gått upp dom igen.

Blir spännande att se vart det slutar med tanke på mitt chokladbehov

En marabou i väskan är ett måste :-P

• thuram

Tack för alla sovtips! Tyvärr får inte sambon plats i närheten av mitt fort med kuddar och täcken runt mig nu men jag får vakna utvilad och utan värk ;) hehe.

Påtal om vikt har jag gått upp 10kg senaste 11 veckorna, bara bra då jag hade lågt bmi (har nu gått upp till "normalt" bmi) innan graviditeten så kommer säkert gå upp några kilon till nu sista veckorna :)

• Frallanz
    Edde skrev 2015-03-09 09:00:18 följande:
    Precis så sover jag också! Halvt på mage, eftersom det blir för smärtsamt att sova på sidan men magen börjar bli för stor för att jag ska kunna ligga helt på mage.

Jag har också upptäckt täcket som en bra kramkompis när det blir för varmt att använda sambon :) Alternativt en lång soffdyna av något slag. Har dragit in extra kuddar och täcken i sängen, så det börjar bli trångt :D Behöver ha huvudet ganska högt också, har varit jobbigt snorig ända sen jag blev gravid.
    Ja det är lätt den bekvämaste ställningen just nu! På sidan värker ju höften och bäckenet, så det får bli skytteställning. Precis som du säger så är det inte direkt bekvämt att sova på mage längre heller.

Tänkte köpa mig en sån där lång gravidkudde, men insåg snabbt att vårat dubbelsängs täcke som vi har till gäster fungerar alldeles utmärkt :) inatt föll det ner på golvet, och i samband med det så stal jag visst sambons täcke + mitt och låg o kramades med ;) i sömnen förstås, haha. Stackars män som får stå ut med oss på detta vis!
  • Tanya6
    carolinheiner skrev 2015-02-26 13:26:20 följande:
    De gör de.. Men de kommer de känner ja :) han mår jätte bra. Klarar sig på bara respirator utan extra syre. :) å i morse ville han inte ligga på rygg mer utan vill vända sig å blev arg när han inte kunde själv. Så han blev inpackad å lagd på sidan å då blev han nöjd igen å somnade om :)
    Vad skönt att det har gått bra under omständigheterna. Har tänkt mycket på er.

Och ett stort grattis <3