• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fröken1987
    Staffelove skrev 2015-03-05 11:26:26 följande:

Haloj tjejer vad svårt det är med kläder hur många Bodys behöver man den första tiden ligger på 10 st och 8 tunna byxor i stl 50/56 mina barn har int varit så stora men man vet ju inte denna gång, behöver jag handla mera kläder? En tjock tröja och strumpor kan ju vara bra på kvällen. Vad tycker ni?

Skitsvårt!

Vi har 3 bodys, 2 byxor och 2 sparkdräkter i storlek 50/56. Samt en kofta och lite strumpor. Sen kanske man får kläder också, men vi kommer nog inte köpa mer. I så fall då om det behövs! Däremot har vi köpt betydligt mycket mer i storlek 62! Men nu får jag nog ge mig, men det är ju sååå roligt!!!<3
  • Staffelove

Fröken1987/ det är svårt att veta och hur vädret kommer att vara denna sommar. Finns ju så mycket fint att handla:)

• thuram

Hej.

Någon som har något tips på hur man sover skönt? Jag sover fortfarande hela nätterna men när jag vaknar på morgonen har jag så ont i ryggen..

• Diamant
    thuram skrev 2015-03-07 11:05:35 följande:

Hej.

Någon som har något tips på hur man sover skönt? Jag sover fortfarande hela nätterna men när jag vaknar på morgonen har jag så ont i ryggen..

Jag har jätteproblem med sömnen, det är skitsvårt att hitta nåt bekvämt sätt att sova på! 

Före graviditeten så sov jag på en superplatt kudde men det funkar inte nu. 
    Behöver komma upp mer med huvudet och ligger mer rakt med ryggen. 
    Har två kuddar under huvudet, ligger på vänster sida (har fått det rekommenderat då både på rygg och på höger sida kan trycka mer på fel sätt, men ligg åt det håll som känns skönast för dig). Sen en tjock kudde mellan benen och in under magen så att magen liksom kommer "upp" lite. Jag tycker det är obekvämt när den inte har stöd när jag ligger på sidan för den blir så tung då liksom! 

Testa det och se om det funkar för dig :) 

• Frallanz

Själv sover jag bäst i "krypskytte ställning" om ni förstår hur jag menar :) lite halvt på sidan liksom, så att magen inte hamnar i kläm eller så, men att man ändå kan ligga på "mage" fast ändå inte, svårt o förklara.

Men det är enda som får mig att sova bra. Sidan är Ok också, men då jag har problem med foglossning så värker det ännu mer efter att ha legat på höften, så det går inte längre stunder. Annars fungerar ett täcke jättebra att kramas med och lägga under mage o mellan benen samt hålla om :)

• TinkyWinky
    thuram skrev 2015-03-07 11:05:35 följande:

Hej.

Jag har som minst två kuddar mellan knäna, o sen ett täcke eller filt från hakan o neråt till fötterna som jag lixom bäddar in halvt under mig.. jag lixom halv ligger på magen.

Har jag ej detta så vaknar jag med hemsk värk i ryggen o sover uruselt..

Har provat en gravidkudde men den fungerade inte alls utan har istället gjort som ja skrev ovan.. Längtar tills bebis är ute o kunna sova "normalt" igen :)

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • Whizzer
    Frallanz skrev 2015-03-07 22:41:06 följande:

Själv sover jag bäst i "krypskytte ställning" om ni förstår hur jag menar :)

jag förstår precis, så ligger jag oxå
  • Whizzer

Lillasyster i magen blir mer och mer aktiv, knölar och bufflar runt riktigt ordentligt. Gick in i vecka 25 igår och det är först nu sista veckan som jag känt av bebis, viölet gör mig så glad!

Nån mer som får fram bröstmjölk? Eller bröstmjölk, råmjölk kallas det väl eftersom det är rätt så genomskinligt just nu. Upptäckte det i förrgår i duschen, tyckte ena boobisen var lite tyngre än det andra så klämde lite och jojomen, ut kom det minsann lite klar vätska..

• Frallanz
    Whizzer skrev 2015-03-08 23:53:28 följande:

Lillasyster i magen blir mer och mer aktiv, knölar och bufflar runt riktigt ordentligt. Gick in i vecka 25 igår och det är först nu sista veckan som jag känt av bebis, viölet gör mig så glad!

Nån mer som får fram bröstmjölk? Eller bröstmjölk, råmjölk kallas det väl eftersom det är rätt så genomskinligt just nu. Upptäckte det i förrgår i duschen, tyckte ena boobisen var lite tyngre än det andra så klämde lite och jojomen, ut kom det minsann lite klar vätska..

Åhjo, nog finns där mjölk allt. Vaknat 4 nätter (inte i rad) av att det varit blött på lakanet och på nåt av brösten. Hänt när jag legat på sidan o dem har liksom blivit ihop tryckta, så antar det blivit klämt och så har det läckt ^^

Har kunnat trycka ut råmjölk sen v 18, men detta med nätterna har hänt sen v 21. Är i v26 nu :) kanske dags att sova med mjuk bh och amningsinlägh snart haha.