• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien
    Pyssilullan skrev 2015-03-04 09:52:55 följande:
    Precis, Släkten köper nog inte så mkt i 50/56 och man vill ju iaf ha kläder för 1 veckas tid ;) Sen vet man ju inte hur stor barnet är heller, kan ju komma en som är 56 lång :D
    O som sagt långärmad eller kortärmad body? Steksommar som förra året eller regn och 12 grader som året innan liksom?
    Jag har två bodys i 50, resten köper jag i 56 gissar på att det blir en ganska stor bebis faktiskt hihi!

Jag tror jag satsar på tunt långärmat, man måste ju skydda från solen ändå. Köpte lite på Åhléns i helgen, var tunt och gosigt.

Man lär väl få ha iaf 5 uppsättningar i de första storlekarna antar jag? Om man har egen tvättmaskin iaf :-P

Ska på barnloppis snart så kanske kan köpa på sig lite i reserv
  • demons
    vikarien skrev 2015-03-04 08:57:40 följande:
    Tycker med det går så himla fort! Det får gärna lugna ner sig lite, känner mig inte redo än
    Usch, och jag tycker det går så himla sakta. Kanske har att göra med att jag mår så fruktansvärt illa hela tiden och knappt får behålla någonting...
    Är "bara" i v. 27 än (26+6) och längtar så fram till juni!
  • vikarien
    demons skrev 2015-03-04 15:18:33 följande:
    Usch, och jag tycker det går så himla sakta. Kanske har att göra med att jag mår så fruktansvärt illa hela tiden och knappt får behålla någonting...
    Är "bara" i v. 27 än (26+6) och längtar så fram till juni!
    Har klart med det att göra Förutom tröttheten har jag mått superbra! Så jag tycker tiden har sprungit så himla fort

Är så mycket nu med alla papper till FK samtidigt som jag är inne i en intensiv jobbperiod och man vill pyssla med barnrummet och alla inköp

Men förhoppningsvis går jag hem med graviditetspenning i vecka 32 så då ska jag nog hinna vila och njuta!
  • Nhv

Ingen annan här som har mycket sammandragningar? Ja får de jättelätt. Kan max gå ut o gå ca 10min därefter måste ja vila varannan minut. Och städa osv är svårt. Börjar tröttna totalt pga alla jobbiga besvär! :(

• Wilbes
    Nhv skrev 2015-03-04 18:04:34 följande:

Ingen annan här som har mycket sammandragningar? Ja får de jättelätt. Kan max gå ut o gå ca 10min därefter måste ja vila varannan minut. Och städa osv är svårt. Börjar tröttna totalt pga alla jobbiga besvär! :(

Jag har är, ordinerad vila snudd på sängvila

Lagom kul så där med två Barn hemma.
  • Nhv
    Wilbes skrev 2015-03-04 18:12:49 följande:

Jag har är, ordinerad vila snudd på sängvila

Lagom kul så där med två Barn hemma.

Nej va jobbigt att samtidigt ta hand om två barn! Känner att ja knappt kan ta hand om mig själv när de är som värst. Har tid hos bm imorn så får se vad hon säger. Sist sa hon att ja måste ta de lugnare, vilket ja har gjort o ändå har de blivit värre. Hoppas hon inte säger sängvila eller liknande. Skulle få damp!
  • Whizzer

Ang kläder.. köp inte för mycket i strl 50/56, det gjorde jag och bebis hann knappt använda kläderna innan han växt ur dom.. det gick fort där i början, 50/56 kläderna användes väldigt kort period om man jämfört med strl 62

• TinkyWinky

ja säger att köpt inte för stora strl heller då jag iaf inte gillar när de sitter för pösiga på bebis,  sen kan du ju köpa 3-4 bodys i 50 o så när bebis är född kan du ju köpa mer, antingen i mindre strl eller samma, eller större om du fått ett stort barn.

Min första som vägde 3380 gr o va 51 cm lång kunde ha 50 ca 1 månad. o sen va det på sommaren som denna bebis med kommer födas o då vill iaf jag ej att det ska va för mkt tyg o för stort.

Andra kunde ha 50 ännu längre , men så föddes han för tidigt..

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Pyssilullan
    Whizzer skrev 2015-03-04 23:12:11 följande:

Ang kläder.. köp inte för mycket i strl 50/56, det gjorde jag och bebis hann knappt använda kläderna innan han växt ur dom.. det gick fort där i början, 50/56 kläderna användes väldigt kort period om man jämfört med strl 62

Va olika det kan vara, jag hade 50/56 till mina döttrar i 2-2.5 månader, så de användes flitigt. Jag hade knappt köpt den storleken, så fick panik efter 3 dagar då kläderna hemma "var slut"
    Så denna gång tänker jag ladda upp det mer i den storleken
  • Staffelove

Haloj tjejer vad svårt det är med kläder hur många Bodys behöver man den första tiden ligger på 10 st och 8 tunna byxor i stl 50/56 mina barn har int varit så stora men man vet ju inte denna gång, behöver jag handla mera kläder? En tjock tröja och strumpor kan ju vara bra på kvällen. Vad tycker ni?