• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Staffelove

Hej tjejer hoppas alla mår så bra som det går man har ju sina dagar som är mer jobbiga en andra men nu till min fråga känner ni ett tryck neråt ibland när ni står eller går? Det gör jag väldigt obehagligt och kan inte sätta fingret på vad det är sammandragningar får jag ibland så det vet jag hur det känns. Jag är i v25.

• Diamant
    Staffelove skrev 2015-03-12 12:02:29 följande:

Hej tjejer hoppas alla mår så bra som det går man har ju sina dagar som är mer jobbiga en andra men nu till min fråga känner ni ett tryck neråt ibland när ni står eller går? Det gör jag väldigt obehagligt och kan inte sätta fingret på vad det är sammandragningar får jag ibland så det vet jag hur det känns. Jag är i v25.

Ja jag får också tryck neråt ibland! 

Skitjobbigt när det händer i affären för man får liksom ta kortare steg och "knipa" känns det som :) 
    Åkte in till förlossningsakuten första gången det hände, hade det ihop med väldigt mycket sammandragningar men de kollade tappen och den var lång och fin. De sa att det inte är ovanligt med tryck neråt, det är när sammandragningarna börjar göra ont eller om man blöder som man ska åka in! (Eller om vattnet går) 

• cher82
    Whizzer skrev 2015-03-12 22:04:00 följande:

Wohoo Ullared imorrn!

:) Vi åker dit på söndag! ;)

Hoppas du fyndar mycket kul! :)

Nu ska jag iväg till BM och lyssna på lillplutts hjärtslag för första gången! <3
  • vikarien

Någon mer med hormoner som sprutar ur öronen? :-O

Har klarat mig bra tills nu, men för tillfället gråter jag för allt! Helt hopplöst ju...

Är på skidsemester och lipar för att kroppen inte pallar att åka, titta på är inget kul..

Min pappa halkade och bröt ett par revben så han har vidrigt ont, det gråter jag för mest hela tiden det med..

Blev en riktigt kass semester och jag längtar mest hem till in trygga vrå där hemma där jag kan få vara gravid ifred

• vikarien
    Whizzer skrev 2015-03-12 22:04:00 följande:

Wohoo Ullared imorrn!

Kul! Dom har supermycket fint till barnrummet nu jag har ju bara några mil dit, men tänkte ta med sambon på en inköpsresa snart och ta det mesta på en gång, så har man det klart

Inte långt kvar tills högsäsongen drar igång, och då vill jag inte åka dit för några större inköp
  • Edde
    vikarien skrev 2015-03-13 09:41:56 följande:

Någon mer med hormoner som sprutar ur öronen? :-O

Har klarat mig bra tills nu, men för tillfället gråter jag för allt! Helt hopplöst ju...

Är på skidsemester och lipar för att kroppen inte pallar att åka, titta på är inget kul..

Min pappa halkade och bröt ett par revben så han har vidrigt ont, det gråter jag för mest hela tiden det med..

Blev en riktigt kass semester och jag längtar mest hem till in trygga vrå där hemma där jag kan få vara gravid ifred

Jag! Det är helt sjukt. Är sjukt irriterade på precis alla hela tiden, i synnerhet på mina kolleger (stackarna, de har ju inte gjort nåt och ändå sitter jag och kokar inombords... av ingen speciell anledning).

Och idag såg jag en bild på en hund som ätit getingar. Jag fick ont i hjärtat och började böla :D Orkar knappt med mig själv

Hunden är nr. 14 på den här listan: www.buzzfeed.com/laraparker/dogs-who-made-poor-life-choices 

Började gråta igen nu när jag sökte upp länken. Herregud...
  • Frallanz
    cher82 skrev 2015-03-13 07:01:02 följande:
    :) Vi åker dit på söndag! ;)

Hoppas du fyndar mycket kul! :)

Nu ska jag iväg till BM och lyssna på lillplutts hjärtslag för första gången! <3
    Ååh det är ju sååå mysigt! Våran lilleskutt ville bara sparka apparaten och barnmorskan, så de small i högtalarna ;) haha.
  • Whizzer
    vikarien skrev 2015-03-13 10:04:32 följande:

Kul! Dom har supermycket fint till barnrummet nu jag har ju bara några mil dit, men tänkte ta med sambon på en inköpsresa snart och ta det mesta på en gång, så har man det klart

Inte långt kvar tills högsäsongen drar igång, och då vill jag inte åka dit för några större inköp

Massa kul förstås, men det blev några bodies, pyjamasar, ny skötbädd och en liten snuttegosis den här gången. Det blir ju nr 2 för oss så vi har det allra mesta redan, bara byta färgtema typ ;)

Hade gärna bott närmre men det hade inte varit så bra för vår ekonomi om man säger så...