• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Isabella89

Amie: Känner mig inte heller så gravid. Som du säger, känns lite i magen bara. Sist jag var gravid kände jag inget förrän i V6 då jag började må illa. Kräktes från V7... Och då blev jag även väldigt känslig för lukter. Får se om det blir så den här gången med eller om det blir annorlunda. I så fall borde tröttheten komma snart med...

• Elsa83

Har haft lite ömma bröst, inget annat... Fram till idag, så illamående och dundersugen på en speciell pasta ;) nu ångrade man sig när man önskade symptom ;)

Amie skrev 2014-10-03 15:59:00 följande:

Bara jag som inte känner mig gravid över huvud taget? Inte illamående, inga ömma bröst, inga andra konstiga behov. Mensvärk imellanåt och humörsvängningar bara! Är bara i v 5 men man tycker ju att man borde känna något?

• mimmi83

Jag är gärna med! Tror att jag har BF 10 juni, men är inte helt säker, men det diffar i så fall med bara någon dag eller så.

Vi har två söner sen innan, 8 resp 10 år,och har försökt läääänge...

Idag plussade jag iaf :)

• Diamant

Har heller inga symtom!

Har visserligen haft maginfluensa/vinterkräksjukan i 2 dar nu så har inte riktigt känt något annat än magsmärtor och djup ångest så det kanske inte är så konstigt :P

Men känner verkligen inte att jag är gravid, har svårt att ta till mig det och det kom inte naturligt att berätta det för Sjukvårdsupplysningen T ex när jag ringde om min magsjuka..

Men man ska kanske vara glad att det är så, tids nog råkar man väl ut för morgonillamåendet från helvetet och går upp 30kg av sina cravings? :)

• jemi02

Inga känningar här heller, kände mer förra graviditeten men nu är det Lixom ingenting. Inga ömma bröst ens

• thuram
    Amie skrev 2014-10-03 15:59:00 följande:

Bara jag som inte känner mig gravid över huvud taget? Inte illamående, inga ömma bröst, inga andra konstiga behov. Mensvärk imellanåt och humörsvängningar bara! Är bara i v 5 men man tycker ju att man borde känna något?

Har inte heller känt mycket förrän idag då illamåendet slagit till, kan bli intressant att jobba ikväll.. Går in i vecka 6 imorgon, så vänta några dagar så kanske du känner mer :)
  • Isabella89

Berättade för min pappa idag då vi har (hade) en skidresa till Italien planerad i januari. Nu avvaktar vi till jag gjort ett VUL för då vet man ju mer. Han är den första som fick veta av våra föräldrar men jag fick honom att lova att vara tyst :) direkt när jag sa att jag antagligen inte skulle kunna åka skidor så frågade han 'är du med barn?' :)

• enannanmaria
    Elsa83 skrev 2014-10-03 16:10:43 följande:

Har haft lite ömma bröst, inget annat... Fram till idag, så illamående och dundersugen på en speciell pasta ;) nu ångrade man sig när man önskade symptom ;)

Jag är också sjukt sugen på pasta Orkade inte laga något igår när maken var borta så jag fick övertala barnen att vi skulle ta italienskt istället för hamburgare. Just nu får jag kväljningar av hamburgare.
  • enannanmaria
    mimmi83 skrev 2014-10-03 16:25:44 följande:

Jag är gärna med! Tror att jag har BF 10 juni, men är inte helt säker, men det diffar i så fall med bara någon dag eller så.

Vi har två söner sen innan, 8 resp 10 år,och har försökt läääänge...

Idag plussade jag iaf :)

Grattis!

Vi har också två barn i samma ålder som era. Det känns som en riktig bonus det här
Svar på tråden BF Juni 2015