• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma

Jag va så sjukt sugen på pizza igår att det inte fanns några andra allternativ helt enkelt. Köpte till middag o smällde i mig den med största njutning. Saltsugen som en tok! Men, har varit på benen hela dagen idag o nu när jag kom hem o slog mig ner i soffan kände jag av min rygg, säg inte att fogarna börjar göra sig till känna redan nu, please!!!

• FruGnu

Känner Inte heller så mycket symptom. Men idag kom luktsinnet i gång ordentligt! Jobbar i kök så det är lite jobbigt faktiskt. Såna lukter Jag aldrig känt av tidigare kändes rejält i dag.

Hade ömmande bröst igår kväll. Annars inte så mycket andra symptom.

Vi har bokat in KUB - test nu till 11/11. Och ultraljud till 18 /11. Känns bra att "veta" redan så tidigt.

• Elsa83

Haha denna fick min stackars pojkvän leta rätt på idag ;)

enannanmaria skrev 2014-10-03 17:54:33 följande:

Jag är också sjukt sugen på pasta Orkade inte laga något igår när maken var borta så jag fick övertala barnen att vi skulle ta italienskt istället för hamburgare. Just nu får jag kväljningar av hamburgare.

• lillafii
    Amie skrev 2014-10-03 15:59:00 följande:

Bara jag som inte känner mig gravid över huvud taget? Inte illamående, inga ömma bröst, inga andra konstiga behov. Mensvärk imellanåt och humörsvängningar bara! Är bara i v 5 men man tycker ju att man borde känna något?

Jag känner inte heller direkt något. Men om ja läser mina anteckningar från förra grav så kom allt i v 7. Så får väl se om illamåendet och ömma bröst kommer om en vecka.

De enda ja känt är lite små ont i magen ibland, som rejäl mensvärk.
  • ancl

Är också i v 5. Trött som fan bara, lite halsbränna. Brösten gör lite ont när man rör dom

• enannanmaria
    Elsa83 skrev 2014-10-03 18:33:56 följande:

Haha denna fick min stackars pojkvän leta rätt på idag ;)

phpBFCEmp73632.jpg
    Åh, så gott Tack för tipset! För mig blev det Tagiatelle al lemone igår och ikväll slängde jag ihop pasta med tomatsås. Men det var med nöd och näppe för jag är sjukt trött. Den där ska jag ta och leta reda på i affären, den ser riktigt god ut!
  • stayyoung

Blir så glad av att läsa att ni andra, liksom jag, knappt känner av att man är gravid.

Jag är i V6 (5+3) och har precis berättat för mina föräldrar. De blev superglada och har väntat länge!

• micra

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

• Diamant
    micra skrev 2014-10-03 20:29:50 följande:

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

Jag har inte kunnat träna på flera månader pga ledproblem, magproblem och annat men nu MÅSTE jag ta tag i det igen.. Funderade på gravid-yoga men för det måste man vänta till v14 tydligen.. :S 

Vet inte riktigt hur man ska träna nu..? 

• Isabella89
    micra skrev 2014-10-03 20:29:50 följande:

Får äta upp nu ett jag sa att jag inte känt något. Mår illa men 'bara' så att det står upp i halsen. Men fick bli mackor till middag för det var det enda jag kunde tänka mig att äta.

Jag började träna mer regelbundet igen i våras men kom av mig när jag var ledig i sju veckor i somras. Har nu försökt igen men blev sjuk. Har en pt-tid på måndag. Får se hur det går att träna. Vill vara mer i gymmet så jag inte är låst till passen. Men får be pt:n ordna något som funkar även som gravid ???? behöver träna upp bålen mer...
Svar på tråden BF Juni 2015