• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • stayyoung
    micra skrev 2014-10-03 20:29:50 följande:

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

Funderar mycket på det där med träning. Kanske låter dumt, men jag är rädd att ta i så pass att jag kan få MF. Därför har jag bara powerwalkat sedan plusset.

Ska till barnmorskan på måndag och då ska jag fråga...
  • Isabella89

Förra graviditeten så körde jag zumba i v30 och det gick förvånansvärt bra även om jag inte kunde köra på som annars. Undvek hoppen bara.

• Limpan nr2

Jah tror att jag känner av ligamenten. Om jag reser mig hastigt eller rör mig plötsligt så drar och hugger det till i typ ljumskarna. Har som mensvärk och ömma bröst. Ett jäkla humör har jag också haft. Även migrän de tre senare dagarna. Svårt att veta vad son beror på graviditeten.

Extra hungrig innan jag plussade men nu mer kräsen ang vad jag vill äta :p

• Luttanlej
    Luttanlej skrev 2014-10-02 19:57:23 följande:
    Alltså bor du i brunnby park? Ja det är första barnet. Jag mår bra. Men igår kom illamåendet som en smäll. Men det är inte så kraftigt utan mer molande. Hur mår du? Första barnet för er?

Jag tycker också det är sjukt att det förmodligen ska komma ett barn i sommar ????
    .
  • enannanmaria
    Isabella89 skrev 2014-10-03 21:16:59 följande:
    Får äta upp nu ett jag sa att jag inte känt något. Mår illa men 'bara' så att det står upp i halsen. Men fick bli mackor till middag för det var det enda jag kunde tänka mig att äta.

Jag började träna mer regelbundet igen i våras men kom av mig när jag var ledig i sju veckor i somras. Har nu försökt igen men blev sjuk. Har en pt-tid på måndag. Får se hur det går att träna. Vill vara mer i gymmet så jag inte är låst till passen. Men får be pt:n ordna något som funkar även som gravid ???? behöver träna upp bålen mer...
    Det låter som här då med maten. Enkel och snabb energi verkar min kropp kräva just nu. Till lunch kunde jag också bara klara av bröd. Kolhydratladdning Har svårare för kött just nu. Det blir vegetariskt, fisk eller skaldjur.

Vad lyxigt med en PT, det hade jag gärna haft en nu..

Angående träning så känner man vad som funkar och inte. Jag har nyss kommit igång med pass efter ett uppehåll ända sedan i våras. Med undantag för väldigt lugn yoga i somras. Jag tränar lugnare än vanligt nu mest för att det känns bättre, men det är säkert inte någon fara att köra på som vanligt.
  • Isabella89

Till lunch gick det bra idag. Mådde inte illa idag, det gjorde jag igår.

Fick lite pt-tid när jag tecknade medlemskap på gymmet och har min sista tid som ingår då. Blir pilates i veckan med. Det kunde jag köra länge sist. Fick göra annat när det var övningar där man skulle ligga på mage när det blev obekvämt

• Isabella89

Tror att jag mådde illa efter lunchen igår för jag åt för mycket :) var riktigt hungrig men blev visst lite mycket ändå :p

• Diamant

Okej, jag kanske har LITE symtom då..

Började gråta nyss för att jag vart sugen på pasta (läste era inlägg och blev supersugen!) men är glutenintolerant..

Mannen frågade om han kunde fixa något annat till mig och då ville jag ha Marabou Mjölkchoklad och grät ÄNNU mer för det är BÅDE gluten och laktos (laktosintolerant också..)

Inte fullt normal reaktion kanske haha!

Jag sa mitt i gråtattacken till mannen

"Man kan bli lite mer gråtig när man är gravid.."

Han: "Jaha, vi får väl se om du blir det då ;)"

Hahaha tur man har en underbar man <3

• Manelma

Denna hunger är inte bra för mig. Stoppar i mig så mkt att jag sen känner mig som att jag ska spricka. Måtte det gå över snart så jag kan återgå till normalt matintag. Hahaha

• Amfam
    Sinilam skrev 2014-10-02 20:52:50 följande:

Har bara hört gott om mama mia på Karlaplan :) Var inte heller nöjd med min förra gången så det stod mellan mama mia eller prima liv på Danderyd och kommer testa Danderyds eftersom det är närnare för mig :) Hoppas du hittar någon du trivs med!

Åh, tack för tips! Jag har funderat lite på mamma mia på söder faktiskt. Har hört gott om dem innan, men det var ett tag sen. Känner efter förra graviditeten att mvc-kontakten var mer avgörande än jag hade trott. Men hoppas att jag ska känna att det blir bättre kontakt denna gång. :)
Svar på tråden BF Juni 2015