• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lg85

Detta med hunger är väldigt av och på. Både idag och igår har jag knappt vart sugen på nåt äta... Inget smakar när de väl står på bordet. Slängde i mig middagen nu för att inte känna att de tar stopp.

Men lite mackcraving har jag vilket är svårt då jag försöker äta lchf (liberalt dock).

Inte mycket molvärk idag heller, bra eller dåligt? Oroar mig egentligen inte för missfall för jag väntar ju ett barn men kan bli nojig när jag läser om andras funderingar.

Illamående nattetid, nån mer som vaknar å känner av de?

• Amfam
    jemi02 skrev 2014-10-02 20:53:12 följande:

Var bor du och var jobbar du? Jag gick i gamla stan förra gången och var väldigt nöjd men valde ett annat ställe nu då det känns smidigare att ha det i närheten av jobbet.

Jag bor i Bagarmossen, men håller dagtid till på SÖS. Känner som du att det nog vore smidigast med något närmre arbete/studier.

Förra gången gick jag på gullmarsplans barnmorskemottagning men kände inte att det blev en bra kontakt och det ligger ju inte i direkt anslutning till varken studier el hemmet.

Funderar lite på mamma mia på söder. Har funderat på södra bb också, men tror de har rätt fullt och tror inte att jag accepteras där med de komplikationer jag hade under förra graviditeten/förlossningen. Har en del rädslor inför denna förlossning som jag också skulle vilja få hjälp med, så det känns viktigt att det blir bra. Så svårt att veta innan.

Gamla stan är ju iof inte helt fel för mig heller. Och tänka mig att åka lite extra också så länge jag känner mig nöjd/trygg. Vad heter stället?
  • Amfam

LG85:

Känner igen mig mycket i det du skriver. Jag har också haft en del problem med matlusten, vilket jag även hade förra gången. Och har också vaknat av det där nedrans illamåendet.

Mådde inte illa förrän v 6-7 förr gången, men nu mådde jag illa innan BIM och det är bra mycket värre än sist. Urk! Mina bästa knep hittills är riktigt starka minttuggumin, som jag byter ut innan de hinner tappa smaken.

Står ganska låst ibland på dagarna och är så nervös att jag ska kräkas vid fel tillfälle. Har du några bra knep du kan dela med dig av?

• HannaFinland

Hej,

Läste igenom era kommentarer och bara måste komma med :) Har redan i 2 veckor haft en "instinkt-känsla" om att jag kunde vara gravid, idag kom det + på testet! :) Borde vara i v. 5, men direkt på måndag blir det att ringa till mvc o då vet jag mer! Bor tillsammans med min sambo i finland, men hoppas jag är välkommen med för det :)

• Lg85
    Amfam skrev 2014-10-03 22:44:00 följande:

LG85:

Känner igen mig mycket i det du skriver. Jag har också haft en del problem med matlusten, vilket jag även hade förra gången. Och har också vaknat av det där nedrans illamåendet.

Mådde inte illa förrän v 6-7 förr gången, men nu mådde jag illa innan BIM och det är bra mycket värre än sist. Urk! Mina bästa knep hittills är riktigt starka minttuggumin, som jag byter ut innan de hinner tappa smaken.

Står ganska låst ibland på dagarna och är så nervös att jag ska kräkas vid fel tillfälle. Har du några bra knep du kan dela med dig av?

Jag tuggar tuggummi i alla dess former. Mår illa å får halsbränna först kvällstid så har inte oroat mig för kräkning än.

Känns som de kom tidigt m halsbränna haft de i ca 2 v och är bara i v 5 (4+3)
  • Iida01

Jag känner av graviditeten så lite att jag nästan är rädd att det inte är något levande där inne :( hade varit så skönt att få en bekräftelse att det är de. 
    Har lite molvärk någon gång då och då nu. Lite halsbränna (men det har jag vanligtvis också) och är trött. 
    Men känns jobbigt att bara vänta och vänta på att se om det lever där inne eller inte. Är jag bara töntigt nojig?

• Amie

Ang träningen så har jag två hästar. De får vila nu iaf tills jag känner mig trygg med att där är något eller inte. Konstigt resonemang men skulle inte klara av att hoppa upp och sedan få missfall, hade skyllt på det direkt! Vanligtvis cyklar jag ca 6 mil i veckan men kondisen verkar som bortblåst! Har köpt ett kort på simhallen och tänkte köra det 3 dagar i veckan istället, eventuellt lite styrketräning om jag hittar något bra och anpassat program för gravida.

• Gozzan
    Fröken1987 skrev 2014-10-03 14:03:23 följande:

Nu är du med Limpan nr2=)

Men jag försvann :P
  • Gozzan

Såg nu att ja va tillbaka :P bökigt det här.. Sitter och avundas er som är hungrig och äter. Själv mår jag mest illa och allt jag stoppar i munnen smakar äckligt. Längtar till dess då jag får äta igen!

• Amie

Usch, stackare!

Hoppas det blir bättre snart <3

Gozzan skrev 2014-10-04 02:45:55 följande:

Såg nu att ja va tillbaka :P bökigt det här.. Sitter och avundas er som är hungrig och äter. Själv mår jag mest illa och allt jag stoppar i munnen smakar äckligt. Längtar till dess då jag får äta igen!

Svar på tråden BF Juni 2015