• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • enannanmaria
    Lg85 skrev 2014-10-03 22:34:50 följande:

Detta med hunger är väldigt av och på. Både idag och igår har jag knappt vart sugen på nåt äta... Inget smakar när de väl står på bordet. Slängde i mig middagen nu för att inte känna att de tar stopp.

Men lite mackcraving har jag vilket är svårt då jag försöker äta lchf (liberalt dock).

Inte mycket molvärk idag heller, bra eller dåligt? Oroar mig egentligen inte för missfall för jag väntar ju ett barn men kan bli nojig när jag läser om andras funderingar.

Illamående nattetid, nån mer som vaknar å känner av de?

Jag har också mått illa på natten, men det är bättre med Seabanden. Nu känns illamåendet mest när jag måste gå upp och kissa på natten. Det känns mer på småtimmarna när det har gått lång tid sedan jag åt senast. Igår var jag nog uppe och kissade fem gånger på natten, helt galet.
  • Kicki1310

Hej! Hoppar in här. Plussade i början av veckan och är nu i 5+3. Jag är 33 år snart 34. Har två killar på 12 och 8 år sen innan så detta blir en liten sladdis om allt går vägen.

Är mer orolig denna graviditet än jag varit tidigare.

Mår lite illa, (värre illamående va det runt bm), sjukt trött och molvärk av och till.

Bf är 2 juni!

• micra
    Amie skrev 2014-10-03 23:54:55 följande:

Ang träningen så har jag två hästar. De får vila nu iaf tills jag känner mig trygg med att där är något eller inte. Konstigt resonemang men skulle inte klara av att hoppa upp och sedan få missfall, hade skyllt på det direkt! Vanligtvis cyklar jag ca 6 mil i veckan men kondisen verkar som bortblåst! Har köpt ett kort på simhallen och tänkte köra det 3 dagar i veckan istället, eventuellt lite styrketräning om jag hittar något bra och anpassat program för gravida.

Jag rider också, har inga egna hästar dock. Har tänkt fortsätta tills jag fått mage (bebismage, inte uppsvällda-tarmar-mage ;) ). Då känns det för riskabelt om man skulle åka av.

Löpningen tänkte jag fortsätta med så länge det fungerar, där kan man ju lätt styra tempo och träningstid själv. Men känner igen det där med kondisen! Simning är ju jäkligt bra, tyvärr tycker jag att det är sååå tråkigt! :/
  • Awe83

Hej. Jag tror på mamma Mia på söder. Där finns allt man behöver. Man behöver aldrig åka någonstans för att ta ett prov eller göra någon speciell undersökning. Har hört så bra om dem. Tyvärr är de ofta helt fullbokade, men jag fick ett inskrivningssamtal i slutet på okt. Då är jag i v. 9-10. De vill gärna träffa en innan v.10 för samtal.

Nu är jag så hungrig att jag mår illa! Så nu blir det frukost! ????

• thuram
    Iida01 skrev 2014-10-03 23:40:22 följande:

Jag känner av graviditeten så lite att jag nästan är rädd att det inte är något levande där inne :( hade varit så skönt att få en bekräftelse att det är de. 

Har lite molvärk någon gång då och då nu. Lite halsbränna (men det har jag vanligtvis också) och är trött. 

Men känns jobbigt att bara vänta och vänta på att se om det lever där inne eller inte. Är jag bara töntigt nojig?

Kände samma för bara några dagar sen. Försök tänk åt andra hållet istället, du är gravid enligt test och symptomen är inget man måste få, många som inte känner någonting i början. Du är ju väldigt tidigt gången så allt är nog bra ska du se :) Är du jätteorolig kan ju säkert få inbokat ett vul så släpper den jobbiga känslan.
  • Onilla
    micra skrev 2014-10-04 09:50:45 följande:
    Jag rider också, har inga egna hästar dock. Har tänkt fortsätta tills jag fått mage (bebismage, inte uppsvällda-tarmar-mage ;) ). Då känns det för riskabelt om man skulle åka av.

Löpningen tänkte jag fortsätta med så länge det fungerar, där kan man ju lätt styra tempo och träningstid själv. Men känner igen det där med kondisen! Simning är ju jäkligt bra, tyvärr tycker jag att det är sååå tråkigt! :/
    Jag löptränar också och vill fortsätta så länge det bara går, mår nästan psykiskt dåligt om jag inte kommer ut 2-3 ggr/vecka och tror inte min kropp mår bra om jag blir inaktiv flera månader. Men vad svårt det är nu när jag är så trött. Styrketräning känns också väldigt viktigt, tror att en stark muskulatur underlättar foglossning och återhämtning efter förlossningen.

Sen har vi hund också som jag går med minst 1 timme per dag så det är toppen att ha ett "måste" varje dag för att komma ut.

Idag kommer mannens familj hit en heldag, oj vad svårt det kommer bli att hålla inne med våran hemlis!!
  • heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-03 21:51:40 följande:
    .
    Nja, bor i området där omkring! :) jag mår väldigt bra! Öm i brösten bara och lite molvärk till och från! Är så orolig bara att den inte växer eftersom jag mår bra! Det är första barnet för oss :)
  • HannaFinland
    Iida01 skrev 2014-10-03 23:40:22 följande:

Jag känner av graviditeten så lite att jag nästan är rädd att det inte är något levande där inne :( hade varit så skönt att få en bekräftelse att det är de. 
    Har lite molvärk någon gång då och då nu. Lite halsbränna (men det har jag vanligtvis också) och är trött. 
    Men känns jobbigt att bara vänta och vänta på att se om det lever där inne eller inte. Är jag bara töntigt nojig?

Känner igen mig i vad du skriver.. Har heller inga andra symtom än brösten lite ömma, tidvis hugg/stick i mitten av nedre magen samt lite molvärk som kommer och går. Vill ju förstås vara glad över att må bra (åtminstone ännu) men tillika gör det mig orolig.. Undrar om man skulle säga andra vägen om man mådde illa :P
  • Iida01
    thuram skrev 2014-10-04 10:07:20 följande:
    Kände samma för bara några dagar sen. Försök tänk åt andra hållet istället, du är gravid enligt test och symptomen är inget man måste få, många som inte känner någonting i början. Du är ju väldigt tidigt gången så allt är nog bra ska du se :) Är du jätteorolig kan ju säkert få inbokat ett vul så släpper den jobbiga känslan.

Ja försöker så gott det går. Vissa dagar känns det helt jätte bra och "klart det är som det ska" och andra dagar är jag mer orolig. 

Jag ska bli inskriven om två veckor ungefär så är ju inte så långt kvar. Kanske ska hålla ut tills dess. Tack för att du svara! 

Kan man få ett vul om man vill eller är de kinkiga med det?

• Fiiaaa

Tror inte att man behöver oroa sig så mycket för symtom/inte symtom, illamående/inte illamående. Finns de som inte haft några symtom, mått toppen genom hela graviditeten och fött friska barn. Sen finns det de som mått jättedåligt, haft en massa symtom och ändå upptäckt MA på vul/kub/rul etc. Jag mår betydligt mer illa den här gången än förra som slutade i missfall. Jag har dock bestämt mig för att inte fokusera så mycket på symtomen. Riskerar att hamna i panik om jag märker att det blir mindre av dem. Sen oroar jag mig iofs lite för mycket för mf iallafall, med tanke på att det blev så förra gången. Men jag har bestämt mig för att inte fokusera för mycket på symtom eftersom kroppen kan luras i vilket fall som helst =) 

Svar på tråden BF Juni 2015