• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01
    HannaFinland skrev 2014-10-04 11:41:46 följande:
    Känner igen mig i vad du skriver.. Har heller inga andra symtom än brösten lite ömma, tidvis hugg/stick i mitten av nedre magen samt lite molvärk som kommer och går. Vill ju förstås vara glad över att må bra (åtminstone ännu) men tillika gör det mig orolig.. Undrar om man skulle säga andra vägen om man mådde illa :P

Skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall. Man har ju tänkt hela tiden att oj jag kommer må illa och spy hela tiden och så gör man inte det. Blir en konstig känsla. Hade som sagt varit skönt att ha något "bevis" på att det lever där inne. 

Det hade säkerligen varit tvärtom om man mådde illa :P

• thuram
    Iida01 skrev 2014-10-04 11:53:37 följande:

Ja försöker så gott det går. Vissa dagar känns det helt jätte bra och "klart det är som det ska" och andra dagar är jag mer orolig. 

Jag ska bli inskriven om två veckor ungefär så är ju inte så långt kvar. Kanske ska hålla ut tills dess. Tack för att du svara! 

Kan man få ett vul om man vill eller är de kinkiga med det?

Det bästa är nog att inte tänka på det och istället bara njuta av dessa bra dagar :) Samtidigt är det ju lång väntan tills man gått över dessa osäkra 12 veckor, men jag tänker att man kan ju inte göra så mycket för att skynda på tiden så bättre att bara vara.. Tiden kan man ju tyvärr inte snabba på :/

dom kan nog vara kinkiga med vul men går ju alltid att fråga :) annars lär man ju kunna boka det själv på någon privat klinik.
  • Gizza

Nu har jag hittat en sån här räknare där jag kunde fylla i mina egna datum själv helt och hållet! Vågar man hoppas att det stämmer nu?! Trots att mens och ÄL är så nära varann? Redan v 7 i så fall! :D

• Malllis

Är det någon mer som har lite problem med svängande humör? Jag kan bli fruktansvärt arg och tycker själv att det är riktigt jobbigt! Jag skäller på man och barn utan någon direkt anledning. Jag hoppas att det inte kommer vara såhär resten av graviditeten för då lär ingen stå ut med mig.

Symtom annars är tröttheten och hungern. Hungern är jag rätt tacksam för då jag är viktopererad och senaste halvåret haft svårt med matlust och få i mig tillräckligt med måltider. Nu är jag tom hungrig på morgonen, vilket jag aldrig varit tidigare. :)

Annars mår jag bra, men precis som er andra så längtar jag tills v12 närmar sig. Då ska jag berätta på jobbet, vilket kommer kännas skönt eftersom jag i nuläget är helt dimmig i huvudet. Sedan har dom nog lite mer förståelse.

• Wilbes

Jag är också viktopererad är dock helt åt andra hållet inget är gott oxh att äta går på ren vilja just nu och vill jag helst bara äta viol smakande saker...

Är galet sugen på blåa elefanter som fanns förr :/

• Fröken1987

Är i vecka 5 (4+6) och magen ser ut som en ballong! jag vet att det inte är graviditeten som syns utan tarmar och sånt, men man ser ju att jag är gravid! Någon som känner igen sig??

Tack Gud för leggings. Amen!

• tove78

Hej, alltså - jag var på en middag igår, och satt och smög med uppknäppta jeans under bordet. Magen är verkligen helt uppblåst!
    Dessutom är jag så sjuuuuuukt trött. Fattar inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag!! 
    Hur är det med er andra?

• Fröken1987
    tove78 skrev 2014-10-04 16:51:37 följande:

Hej, alltså - jag var på en middag igår, och satt och smög med uppknäppta jeans under bordet. Magen är verkligen helt uppblåst!
    Dessutom är jag så sjuuuuuukt trött. Fattar inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag!! 
    Hur är det med er andra?

samma här, trött som ett as och en ordentligt uppsvälld mage. Och det är inte inbillning, min kille tycker också att jag fått en riktig kagge! och ser han borde väl andra se tänker jag. Inte så kul innan man "gått ut2 med det helt än..
  • Diamant

Blev ju magsjuk i början av veckan och ligger nu med dropp på sjukhuset :(

Det vill bara inte ge sig!!

Är orolig för att fostret i såhär tidigt stadie inte ska få rätt näring för att utvecklas, eller för att jag har någon allvarlig sjukdom som påverkar fostret på något annat sätt!

Dropp är ju en bra start, men måste få lov att kunna äta (och behålla det) snart!

Får man äta leverpastej?

• Gizza

Jag har mite flubb på magen seb innan, men känner absolut att den blivit mer fast senaste tiden. Dessutom tycker jag att "nedre magen" under trosorna har börjat bukta lite.

Man hör ju att man växer fortare med andra barnet så vi får väl se... Förra gången hade jag knappt mage alls i v 18, nu har jag visserligen gått upp några kilo sen dess, men tycker redan att magen börjat svälla.

Svar på tråden BF Juni 2015