• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • dietcoke

Hoppar in här! Plussade för tre dagar sen så är i v.5 (4+4). Har en son som blir två år i januari. När jag var gravid med honom spydde jag som en tok fram till vecka 20 så är livrädd för att det ska bli så igen. Dock inte ens något illamående eller så än... Peppar peppar... ;) 

Läser om att era magar är stora! och herrejösses min är så sjukt svullen så går ju knappt att dölja, men lite mysigt också.... Solig

• micra
    Diamant skrev 2014-10-04 17:11:50 följande:

Blev ju magsjuk i början av veckan och ligger nu med dropp på sjukhuset :(

Det vill bara inte ge sig!!

Är orolig för att fostret i såhär tidigt stadie inte ska få rätt näring för att utvecklas, eller för att jag har någon allvarlig sjukdom som påverkar fostret på något annat sätt!

Dropp är ju en bra start, men måste få lov att kunna äta (och behålla det) snart!

Får man äta leverpastej?

Åh din stackare! Död åt magsjuka!

Vad har personalen sagt om att du är gravid, har de nämnt några risker?

Näring får bebisen ändå och den är ju så liten så det går inte åt så mycket. En vän till mig kräktes upp allt de 20 första veckorna av graviditeten, hon blev inlagd flera gånger med dropp. Ut kom en normalstor frisk kille i rätt tid. Kanske kan lugna lite? Hoppas du kryar på dig snart i alla fall!
  • micra

Här är en till med svullen mage, skönt att det är höst så man kan ha lite mer kläder på sig!

• skorstenen

Jag kommer hänga här en del. Ska inte berätta för någon innan v12/14 lagom till jul typ.

Och måste ju ventilera någonstans.

Maken låtsas som ingenting fram tills v 24 typ. För att slippa sörja. Så jag är rätt ensam i detta nu.

Ja min BM ska jag ringa. Hon kommer bli glad :)

• micra
    Onilla skrev 2014-10-04 10:12:55 följande:
    Jag löptränar också och vill fortsätta så länge det bara går, mår nästan psykiskt dåligt om jag inte kommer ut 2-3 ggr/vecka och tror inte min kropp mår bra om jag blir inaktiv flera månader. Men vad svårt det är nu när jag är så trött. Styrketräning känns också väldigt viktigt, tror att en stark muskulatur underlättar foglossning och återhämtning efter förlossningen.

Sen har vi hund också som jag går med minst 1 timme per dag så det är toppen att ha ett "måste" varje dag för att komma ut.

Idag kommer mannens familj hit en heldag, oj vad svårt det kommer bli att hålla inne med våran hemlis!!
    Ja man blir inte riktigt sig själv när man inte får röra på sig som man är van vid. Går just nu och dras med en envis förkylning och klättrar nästan på väggarna. Huset har aldrig varit så välstädat som nu i alla fall! ;)

Har också hund, det ger verkligen mer motion än man kan tro. Man går ju verkligen VARJE dag, det ger många timmar om året! :)
  • micra
    skorstenen skrev 2014-10-04 19:57:06 följande:

Hur gamla är ni andra? Har ni barn sen innan??

Bläddra några sidor tillbaka så hittar du en bf-lista, där finns både ålder, antal barn och beräknat födelsedatum på de flesta här i gruppen. :)
  • Elsa83

Idag var vi på tidigt VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!

Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)

• nattis84

Fick positivt gravtest i går, så enorm lycka just nu! Har dock ganska mycket värk från livmodern så lite drygt. Har dragit på mig en urinvägsinfektion oxå :(

• ÄlskarMina

Åh så härligt! Vilken känsla va? Jag gjorde ett privat vul förra graviditeten i v.7 och det var så mysigt!

Funderar på att ringa nu igen när jag ser detta. ????

Elsa83 skrev 2014-10-04 20:10:20 följande:

Idag var vi på tidigt VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!

Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
Svar på tråden BF Juni 2015