• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MaHo89

Mina symptom verkar försvinna :'(

Mådde väldigt illa när jag väntade sonen och har haft lätt illamående i två veckor men nu är det som bortblåst. Skönt att slippa må illa men med min historia så blir jag ju såklart orolig! Har endast lite ömma bröstvårtor. :/

• TinkyWinky

Hoppar in här då jag plussade svagt igår men tog ett till digitalt idag som sa gravid :) 

Vi är lyckliga, pojkarna ska få ett lillasyskon ♥

Bf 14 Juni :) 

O molande värk sen några dagar tbx.. 

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • Onilla
    Sinilam skrev 2014-10-05 09:06:42 följande:

Någon som också har typ huggande,stickande,svidande känsla i övre magen typ vid revben/bröstkorg? Det gör inte ont men känns ju lite obehagligt.. någon som har någon aning om vad det kan vara? Hade även så innan jag plussade och visste att jag var preggo. :)

Jag har också det ibland och det är väl typ halsbränna eller förstadie till det? Hjälper mig att inte äta stark mat, sötsaker eller för mycket fet mat :)
  • Amie

Kan kanske va därför jag mådde så fruktansvärt illa och det kändes som det brann i bröstkorgen på mig igår efter jag ätit en halv pizza och lite jalapenjos igårkväll!! Trodde jag blivit matförgiftad :P

Onilla skrev 2014-10-05 10:21:04 följande:

Jag har också det ibland och det är väl typ halsbränna eller förstadie till det? Hjälper mig att inte äta stark mat, sötsaker eller för mycket fet mat :)

• Manelma
    carolinheiner skrev 2014-10-05 08:07:35 följande:

Gjorde ett vul i förra veckan när vi var på gyn för att ta nya cellprover.. Men såg inget.. Bara en tjock slemhinna.. Men gyn sa också att de va jätte tidigt.. Men tappen blev mätt en extra gång å så mätte han även slemhinnan som va tjockare än när man ska ha mens vilket är positivt. På tisdag ska vi till bm å prata lite om hur jag ska leva :)

Var i tyskland igår å hade stödstrumpor på mig för att slippa svullna anklar vilket ja får när ja åker buss.. Meeen de hjälpte inte alls.. Inga anklar när ja kom hem :( .. Däremot slapp ja bära något alls :) fick inte röra något alls förutom en liten påse med cigaretter å godis :) symptomerna bara försvinner å kommer hela tiden.. Men ja e inte orolig.. Mest orolig att ja inte ska få jobba utan måste bli sjukskriven.. Får inte öppna mig igen :(

Cigaretter? Röker du?
  • Precis

hoppar in här också, BF ca 11 Juni

Ett barn sen tidigare. Grattis till alla som plussat!

• Fiiaaa

Illamåendet blir bara värre och värre. Ska inte klaga, har inte spytt än, men jag går runt med konstant åksjuka känns det som. Var in på Apoteket igår och köpte ett par sea band. Men vet inte om det hjälper...lite svårt att veta im jag sätter dem rätt också. Känns mest som att det gör lite ont på handlederna...

• enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-10-05 12:21:21 följande:

Illamåendet blir bara värre och värre. Ska inte klaga, har inte spytt än, men jag går runt med konstant åksjuka känns det som. Var in på Apoteket igår och köpte ett par sea band. Men vet inte om det hjälper...lite svårt att veta im jag sätter dem rätt också. Känns mest som att det gör lite ont på handlederna...

Jag tyckte också att det kändes konstigt i början. Men nu har jag vant mig och de hjälper. Vaknade inatt och mådde illa, men då hade de åkt upp för långt på ena armen. Jag gick upp, rättade till banden, åt lite, tog en extra huvudkudde. Då gick det bättre.
  • emtfb

Kanske lite tidigt, men jag vill gärna vara med här, plussade imorse och bf 13 juni. :) Har en dotter född juni -13. 

Känner inte så mycket symtom mer än lite molvärk. Hoppas illamåendet inte kommer, förra graviditeten mådde jag illa och spydde varje dag till v. 17. 

• Lalala87

Hoppar gärna in här plussade igår och bf blev 11 juni. Har en son sedan tidigare

Svar på tråden BF Juni 2015