• dejan9209

FÖR ELER EMOT ABORT?

Som rubriken råder, så undrar jag om ni är för eller mot abort, och varför?

Jag själv är mot abort, för jag anser att livet startar redan vid befruktningen.
    Den som använder ord som ?cellklump? om det ofödda barnet försöker förminska det faktum att det handlar om en människa som dödas i en abort. I själva verket är alla människor mer eller mindre stora ?cellklumpar?, men ingen av oss blir mindre mänsklig (eller värdefull) för det.

• Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?
  • EnAnonumius
    Tom Araya skrev 2014-10-09 18:07:28 följande:
    Nja, ska vi tro Bibeln (och det ska vi väl!?Drömmer) så är inte ens avhållsamhet en garanti.
    Ja just de ja.. Glömde ju att "Jungfru" Maria Magdalena blev ju gravid utan sex. Tungan ute
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ladytjorven
    dejan9209 skrev 2014-10-08 13:20:46 följande:

Som rubriken råder, så undrar jag om ni är för eller mot abort, och varför?

Jag själv är mot abort, för jag anser att livet startar redan vid befruktningen.
    Den som använder ord som ?cellklump? om det ofödda barnet försöker förminska det faktum att det handlar om en människa som dödas i en abort. I själva verket är alla människor mer eller mindre stora ?cellklumpar?, men ingen av oss blir mindre mänsklig (eller värdefull) för det.

www.facebook.com/video.php&set=vb.100005414971890&type=2&theater
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2014-10-09 22:34:58 följande:
    Ja just de ja.. Glömde ju att "Jungfru" Maria Magdalena blev ju gravid utan sex. Tungan ute
    Nja, Maria Magdalena var INTE jungfru. Tvärt om. Du blandar ihop Mariorna....
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Zuzanne

För, i alla lägen. Endast modern skall ha något att säga till om. Hur, när och varför är upp till henne. För mig är fostret/barnet i magen endast potentiellt liv och blir först levande och verklig i och med födseln, inte innan.

• Mystery4
    Nenne666 skrev 2014-10-10 00:01:52 följande:

Jag är FÖR abort .

Hur kan man vara för Abort. Helt sjukt.

• Buongiorno

Så länge inte abort blir ett preventivmedel är det bra. 

• AstridH
    Mystery4 skrev 2014-10-10 00:14:06 följande:
    Jag är superför abort. Hurså?
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2014-10-09 22:59:08 följande:
    Nja, Maria Magdalena var INTE jungfru. Tvärt om. Du blandar ihop Mariorna....
    Ahh du har rätt.. Jag förväxlade Mariorna.  Tungan ute

• Nenne666
    Mystery4 skrev 2014-10-10 00:14:06 följande:

Hur kan man vara emot abort? Helt sjukt
Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?