Mandel skrev 2014-10-10 07:42:39 följande:
Det finns inget svart eller vitt svar på den frågan.
Likväl som jag anser att man inte blir gravid om man inte vill det, så vet jag att olyckor händer.
Att tvinga folk att ta hand om barn som de av en eller annan orsak inte önskar blir inget bra liv för barnet. Vi kan heller inte tvinga en kvinna att bära ett barn i 9 månader och sedan adoptera bort det som alternativ till abort.
Sedan kommer frågan om vart vi ska dra gränsen för vilka sjukdomar och missbildningar som det är okej att abortera. En del behåller barn med DS och andra gör abort.
En annan fråga är gränsen för abort. Med tanke på att gränsen sattes för många år sedan med en marginal till när läkarvetenskapen kan få foster att överleva utanför livmodern och det ändras i takt med utvecklingen, så borde gränserna kanske ses över?
Jag är för i vissa fall och emot i andra 
Som den där politikern i USA som "vet" att man inte kan bli gravid genom våldtäkt, eftersom kvinnans kropp har försvarsmekanismer som gör att den väljer när den ska bli befruktad och inte?
Jag tror inte att du förstår hur respektlöst ditt uttalande är, både gentemot dem som blir ofrivilligt gravida trots preventivmedel, men framförallt mot de kvinnor som inte lyckas bli gravida hur gärna de än vill!