• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Emeeliiee

Min moderkaka låg som jag misstänkte i framvägg fick jag reda på på Rul, därför har jag inte känt mer än lite fladder emellanåt. Men snart får jag nog känna riktiga rörelser :)

• 87mli
    Emeeliiee skrev 2015-01-20 17:07:36 följande:

Ultraljudet är gjort, en envis liten groda som inte ville visa upp sitt ansikte alls. Låg ihopkurad och hade det mysigt. Men allt såg bra ut och barnmorskan trodde att det var en liten tjej. Känns så härligt och jag är sjukt lättad!

Härligt, grattis!

Hur säkert trodde din bm att det var en tjej, syntes det tydligt och sa hon vad det var hon såg som gjorde att hon trodde det var en tjej? Till oss sa hon 97% säkerhet, hon lät först lite osäker men såg sen tre vita prickar tydligt som hon visade oss. Men nu när jag läst lite om det verkar det ju lite osäkert hur man ser att det är en tjej...
  • Emeeliiee
    87mli skrev 2015-01-21 09:06:26 följande:
    Härligt, grattis!

Hur säkert trodde din bm att det var en tjej, syntes det tydligt och sa hon vad det var hon såg som gjorde att hon trodde det var en tjej? Till oss sa hon 97% säkerhet, hon lät först lite osäker men såg sen tre vita prickar tydligt som hon visade oss. Men nu när jag läst lite om det verkar det ju lite osäkert hur man ser att det är en tjej...
    Tack, grattis till dig med! :) Hon sa att "jag skulle tro att det är en liten tjej här inne.. men man kan inte säga helt säkert för hon ligger lite dumt till, men jag tror på en tjej iaf". Sedan frågade jag om man kunde anta till iaf 80% att det var en tjej, då svarade hon att "absolut, det skulle jag vilja säga, men ni kanske inte behöver köpa enbart rosa klänningar". Så lite osäkert känns det såklart.. Men min magkänsla har sagt flicka hela tiden, likadant hos min sambo, våra föräldrar och vänner, så hade blivit förvånad om det tittade ut en liten pojke.. ;)
  • VB52015
    Emeeliiee skrev 2015-01-21 13:52:39 följande:

Tack, grattis till dig med! :) Hon sa att "jag skulle tro att det är en liten tjej här inne.. men man kan inte säga helt säkert för hon ligger lite dumt till, men jag tror på en tjej iaf". Sedan frågade jag om man kunde anta till iaf 80% att det var en tjej, då svarade hon att "absolut, det skulle jag vilja säga, men ni kanske inte behöver köpa enbart rosa klänningar". Så lite osäkert känns det såklart.. Men min magkänsla har sagt flicka hela tiden, likadant hos min sambo, våra föräldrar och vänner, så hade blivit förvånad om det tittade ut en liten pojke.. ;)

Ursäkta om jag krashar ert samtal totalt men jag tror att dom aldrig får säga till 100% säkert men jag såg otrolig skillnad på min son och dotter, det liksom syntes så väl! Och då är jag inte alls utbildad, BM såg samma men sa 99 %
  • Emeeliiee
    VB52015 skrev 2015-01-21 14:01:20 följande:
    Ursäkta om jag krashar ert samtal totalt men jag tror att dom aldrig får säga till 100% säkert men jag såg otrolig skillnad på min son och dotter, det liksom syntes så väl! Och då är jag inte alls utbildad, BM såg samma men sa 99 %
    Det stämmer nog :) På vilket sätt tyckte du att det syntes? Jag har inget att jämföra med, då detta är mitt första barn. Men min magkänsla säger verkligen tjej, så när BMskan sa att hon trodde det var det kändes det rätt.
  • 87mli

Nej jag förstår ju att de inte kan säga till 100% och jag nöjer mig ganska bra med de 97% :) Men är spännande att veta hur det har synts på andras småtjejer.

Om du och alla andra även har så stark magkänsla att det är en tjej så är det säkert det:)

• Maria86

Jag hade tänkt att jag skulle starta den där facebookgruppen nu =) För jag kan helt enkelt inte hänga med i det som skrivs här längre =)

Om ingen redan gjort det vill säga? Hojta till i så fall är ni snälla!

Jag försökte skapa gruppen men står att jag måste lägga till några vänner i gruppen för att kunna göra det...Men jag är ju liksom inte vän med någon av er här?
    Så vet inte hur jag ska fixa detta riktigt nu. 

Om några av er känner att ni vill gå med så kan ni skriva er facebook här så kan jag lägga till er i gruppen eller som vänner, vad som nu krävs för att jag skall kunna få igång gruppen. 

kramis!

• Maria86

Finns annars redan en grupp som heter sommarbebisar 2015 såg jag men antar att den inte har någon koppling till denna grupp? Och kunde ju vara lite roligt att just följa de som skrivit i denna tråd och som man fått lite kontakt med =)

• nygift

Spännande jag heter Sofia Johansson på fb men ganska svårt att veta vem då de finns några st haha

Svar på tråden Sommarbebisar 2015