• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift

Vecka 19 idag :) börjar kunna se ljuset snart halvvägs :)

• Kelsson1
    Emeeliiee skrev 2015-01-17 21:13:20 följande:

Usch, jag förstår din oro :( Har själv oroat mig för det (också). Tror att det kan hända att magen "går tillbaka" lite vissa veckor, vet inte vad det beror på, men har läst att det har hänt andra också. Samt att moderkakan kan ligga i framvägg och då känner man inte sparkar/rörelser lika tydligt. Men oavsett vad man läser / hör så finns oron kvar och gnager.. Ja, vi håller tummarna, förmodligen ligger det ju friska högst levande bebisar i våra magar och växer, om man ska tro på procenten.. Kram!

Stort grattis till alla som varit på ultraljud och fått se sina skatter! :)

Enligt min BM som kollade resultat från KUB så ska min moderkaka inte ligga i framvägg men kommer att fråga imorgon ändå. Vilken tur att om ett dygn är det dags så slipper man oroa sig sen.
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-18 09:23:33 följande:

Enligt min BM som kollade resultat från KUB så ska min moderkaka inte ligga i framvägg men kommer att fråga imorgon ändå. Vilken tur att om ett dygn är det dags så slipper man oroa sig sen.

Lycka till imorgon :)
  • hemligönskan
    nygift skrev 2015-01-16 22:06:24 följande:
    Hej

Stort grattis till eran lilla prins :) åh vill också gå framåt men jag går bakåt tydligen suck haha men vecka 19 på söndag ;) åh DVD de fick inte vi köpa HM beror kanske på vart du tillhör. Nästa gång ska vi nog filma:) har du börjat känna bebisen?
    Tack!!

Jag sa till under ultraljudet för på vår kallelse stod det att man kunde köpa DVD. Har inte börjat känna än, moderkakan ligger framför så det kan vara anledningen! ligger och tittar på DVDn så mycket nu! Han är så fin <3

• nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-18 13:24:01 följande:

Tack!!

Jag sa till under ultraljudet för på vår kallelse stod det att man kunde köpa DVD. Har inte börjat känna än, moderkakan ligger framför så det kan vara anledningen! ligger och tittar på DVDn så mycket nu! Han är så fin <3

Jaha de är nog därför för de gjorde de inte på våran jag tittar på bilderna hel tiden men får snart nya bilder att titta på :)
  • JossanRy
    LillyAdelia skrev 2015-01-17 22:10:19 följande:

Börjar tröttna på alla sidoeffekter av graviditeten. Går upp snabbt i vikt (+7 kg i v.15, inte vågat kolla på två veckor), har finnar/utslag i hela ansiktet, eksem i naveln, dåliga leder, dålig mage och dödstrött. Och nu såg jag att jag fått långa fjun över hela hakpartiet!!!!! Stackars ungar som får skäggiga damen som mamma!

Mina finnar är äntligen på tillbakagång (v 19) Dålig mage har det inte blivit nån skillnad med än liksom behåring :) jag upplever också hakhår och mörkare hår på magen.. vi får fortsätta kämpa :)
  • hemligönskan

Jag tror att jag kanske har börjat känna bebis! Fick en "knuff" igår nere på vänster sida. Innan har det mer känts som att det sitter i huden, men den här gången kändes det djupare.

Ny vecka idag, känns spännande. Står att bebisen antagligen kan känna nu när man drar med händerna på magen!

• Singoalla14

Vi har bestämt oss för att nöja oss med resultatet 1/7601 på kub...är i v 17 nu och nästa ultraljud blir v 20 för att kolla organ osv. Vi tänker dock ta ytterligare v 26 på en privat klinik...dels för att han typ är professor i ämnet och upptäcker det mesta och dels för att vi vill ha 3D-bilder:)

Nervöst inför ultra-ljud v 20 nu...ngn som kan berätta hur det skiljer sig från det v 12? Vad man vill och inte vill höra?:)

Kram

• LillyAdelia
    Emeeliiee skrev 2015-01-17 22:28:03 följande:

Finnar har jag också, ont i kroppen och allmänt seg/trött mest hela tiden. Men som sagt -  halvvägs nu, bara att stå ut de sista 20 veckorna.. Heja oss!

Vi får hoppas skägget försvinner efter förlossningen bara :D

Ironiskt nog har min man dålig skäggväxt!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015