• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift

Foglossning from hell kan knappt röra mig hahah känner mig som 90 år

• VB52015
    LillyAdelia skrev 2015-01-24 22:20:23 följande:

Vi har så roligt allihop! ;)

Fy fasen vad vi går igenom vi gravida och sedan våra partners....tror jag aldrig klagat så mycket som jag gör nu :-P och illamående, vill spy men det kommer inget.. Innan v. 10 spydde jag konstant hann inte ens känna efter eller dricka :'( hoppas du får må bättre!!
    nygift skrev 2015-01-24 21:50:30 följande:

Foglossning from hell kan knappt röra mig hahah känner mig som 90 år

Jag ligger, tar mig inte upp, så ont att jag vill kapa bort nedre delen av kroppen! :-P Önskar dig god hälsa och mindre foglossning!!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
  • nygift

Samma känsla för mig foglossning suger haha

• Maria86

Inget tvång alls utan heeeeelt frivilligt men ville bara påminna om att denna "tråd" finns som grupp på facebook också om det är någon som kanske missat det.

www.facebook.com/groups/848144818542212/

Önskar er alla en härlig graviditet och hoppas ni slipper smärta o krämpor så mycket det går! 

Själv är jag i vecka 20 och relativt "krämpfri" faktiskt. Hoppas det fortsätter så ett tag till =)

• Kelsson1

För mig har illamåendet återkommit , var bättre i en månad ungefär men nu är illamåendet så illa igen att jag inte tar mig upp ur soffan på kvällarna

• Emeeliiee

Usch, lider med er som har illamående! Jag hade det extremt fr v 6-16 typ, känns som himmelriket nu när det endast kommer vid enstaka tillfällen. Har inga bra tips förutom sea band (akupressurband) som kan hjälpa något samt småäta hela tiden av sånt som inte känns omöjligt..

• aleydis

Hej alla kräkisar! Här är en till som vill göra sällskap. Jag hostar och spyr om vartannat, har haft besvär med långvarig bronkit och graviditetsillamående sen början av oktober. Ibland blir illamåendet bättre och ibland blir hostan bättre, nu är bägge katastrof. Skulle pallra mig ner till Apoteket imorse och visste inte om jag skulle svimma, spy eller få en hostattack ;). Först kräktes jag för att jag mådde illa på morgnarna, sen kräks jag för att jag hostar och ibland kräks jag för att magsäcken rör på sig långsamt, har svårt att smälta maten. Nu har jag fått primperan som jag ska prova tillsammans med lergigan som jag haft sen i oktober. Ligger däckad på soffan och har laddat upp med wienerbröd och glass :).

• nygift
    aleydis skrev 2015-01-25 10:50:19 följande:

Hej alla kräkisar! Här är en till som vill göra sällskap. Jag hostar och spyr om vartannat, har haft besvär med långvarig bronkit och graviditetsillamående sen början av oktober. Ibland blir illamåendet bättre och ibland blir hostan bättre, nu är bägge katastrof. Skulle pallra mig ner till Apoteket imorse och visste inte om jag skulle svimma, spy eller få en hostattack ;). Först kräktes jag för att jag mådde illa på morgnarna, sen kräks jag för att jag hostar och ibland kräks jag för att magsäcken rör på sig långsamt, har svårt att smälta maten. Nu har jag fått primperan som jag ska prova tillsammans med lergigan som jag haft sen i oktober. Ligger däckad på soffan och har laddat upp med wienerbröd och glass :).

Usch vad hemskt det låter hoppas de blir bättre snart :)
  • VB52015
    aleydis skrev 2015-01-25 10:50:19 följande:

Åh! Wienerbröd - så galet sugen på det hela tiden! Men fy för bronkit och kräkningar... Hoppas det blir bättre med kombinationen av mediciner. Inatt var nog min värsta natt och nu börjar jag inse att jag nog inte heller smälter maten så bra eller fort... Äsch då!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
Svar på tråden Sommarbebisar 2015