• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Kelsson1

Emeeliiee: Jag har RUL på måndag och istället för att oroa mig för missbildningar så oroar jag mig för att bebis ska ha dött . Jag har inte känt något trots att det är andra graviditeten och med första kände jag mycket tidigare och sen har min mage blivit mindre o inte större . Jag försöker bara skjuta undan tankarna när de kommer o inte tänka så mycket innan måndag. Håller tummarna för oss båda. Varma Kramar!

Hemligönskan: stort grattis till lyckat RUL och besked om en liten prins

• LillyAdelia
    Kelsson1 skrev 2015-01-17 07:38:27 följande:

Emeeliiee: Jag har RUL på måndag och istället för att oroa mig för missbildningar så oroar jag mig för att bebis ska ha dött . Jag har inte känt något trots att det är andra graviditeten och med första kände jag mycket tidigare och sen har min mage blivit mindre o inte större . Jag försöker bara skjuta undan tankarna när de kommer o inte tänka så mycket innan måndag. Håller tummarna för oss båda. Varma Kramar!

Fy så jobbigt det låter. Håller tummarna för bra besked på måndag!
  • Singoalla14

Kelsson vilken vecka är du i?

Jag är i v 17 och har internt ngt, det är min första graviditet...

• Kelsson1

LillyAdelia: Tack.

Singoalla14: Är på 18+3 och med dottern kände jag redan vecka 14 (vilket är väldigt ovanligt) men med andra brukar man känna tidigare och nu har jag inte känt något alls. Det normala med första är att man börjar känna i vecka 20.

• nygift

Åh jag är så avis min makes brors flickvänner ligger nu på förlossningen vill också ha min bebis haha

• nygift

Flickvän ska de stå haha telefonen ändra

• Emeeliiee
    Kelsson1 skrev 2015-01-17 07:38:27 följande:

Usch, jag förstår din oro :( Har själv oroat mig för det (också). Tror att det kan hända att magen "går tillbaka" lite vissa veckor, vet inte vad det beror på, men har läst att det har hänt andra också. Samt att moderkakan kan ligga i framvägg och då känner man inte sparkar/rörelser lika tydligt. Men oavsett vad man läser / hör så finns oron kvar och gnager.. Ja, vi håller tummarna, förmodligen ligger det ju friska högst levande bebisar i våra magar och växer, om man ska tro på procenten.. Kram!

Stort grattis till alla som varit på ultraljud och fått se sina skatter! :)

• LillyAdelia

Börjar tröttna på alla sidoeffekter av graviditeten. Går upp snabbt i vikt (+7 kg i v.15, inte vågat kolla på två veckor), har finnar/utslag i hela ansiktet, eksem i naveln, dåliga leder, dålig mage och dödstrött. Och nu såg jag att jag fått långa fjun över hela hakpartiet!!!!! Stackars ungar som får skäggiga damen som mamma!

• nygift
    LillyAdelia skrev 2015-01-17 22:10:19 följande:

Börjar tröttna på alla sidoeffekter av graviditeten. Går upp snabbt i vikt (+7 kg i v.15, inte vågat kolla på två veckor), har finnar/utslag i hela ansiktet, eksem i naveln, dåliga leder, dålig mage och dödstrött. Och nu såg jag att jag fått långa fjun över hela hakpartiet!!!!! Stackars ungar som får skäggiga damen som mamma!

Stå ut de blir bättre har också finnar. Dålig mage men snart är de dags vet du bara stå ut halva tiden ungefär :)
  • Emeeliiee

Finnar har jag också, ont i kroppen och allmänt seg/trött mest hela tiden. Men som sagt -  halvvägs nu, bara att stå ut de sista 20 veckorna.. Heja oss!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015