Singoalla14 skrev 2015-01-29 11:38:15 följande:
Går in i v 19 imorgon...kub v 12 visade på fina resultat, men ändå nojig o g av allt man läser vad som kan hända innan rul v 20 och hur många som känner "fladdret" tidigt. Jag har inte kännt ngt ännu. Träffade bm igår och hon ville verkligen att jag skulle sluta läsa allt. Hon ville inte att vi skulle lyssna på hjärtljud för då skulle jag må ännu mer dåligt om vi inte hörde ngt. Fullt normalt att inte känna eller höra ngt så här tidigt. Nästa vecka blir det RUL och då kan vi få andas ett tag:)
Jag kände exakt som du och många andra innan rul som vi gjorde förra fredagen. Har inte gjort något kub test eller liknande då det inte görs i denna kommun. Förväntade mig det värsta, att det skulle vara nåt fel på lillen.
Det höll i sig enda fram till ultraljudet, men när man ligger där och ser att allt är bra och bebisen rör sig mitt framför ögonen så släpper allt. Det kommer gå bra ska du se! Det är väldigt sällan det visar nåt annat än bra, tänk så istället :)
Går in i v 21 imorgon, och jag har känt fladder sen v 19 bara, nu senaste veckan lite tydligare. Men annars har jag inga som helst symtom på graviditet egentligen så det där är väldigt olika :)