• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Maddss
    Kelsson1 skrev 2015-01-27 14:36:25 följande:

Maddss: Då är det inte långt kvar för dig heller innan du börjar känna smile1.gif

Hoppas på de :)

Kan ha känt nån gång kanske, men de kan lika gärna varit gaser i magen eller tarmarna som levde runt :P
  • Kelsson1

Maddss: Snart kommer de riktiga sparkarna o då går det inte längre att tro att det är annat än bebis

• hemligönskan

Något jag INTE gillar med graviditeten är den typ graviditetsastma jag har fått. Har hostat sedan nyår, och i och med att man har så mycket mer slem när man är gravid så lägger det sig iför i halsen så att jag inte kan andas på cirka 30 sekunder efter jag har hostat, och det är ju lång tid när man behöver luft.. inatt så vaknade jag av att jag hostade och in te kunde andas, flög upp och försökte få min kille att se mig, ifall jag skulle svimma, men tillslut så kunde jag andas. Sen gick jag på toa och började hosta igen och det kom så mycket slem att jag kräktes rakt ut i handen och över hela mig. Roligt liv.  Jag som precis slutat oroa mig så mycket för bebisen också, vill bara få kunna njuta av graviditeten!

• nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-28 08:09:25 följande:

Något jag INTE gillar med graviditeten är den typ graviditetsastma jag har fått. Har hostat sedan nyår, och i och med att man har så mycket mer slem när man är gravid så lägger det sig iför i halsen så att jag inte kan andas på cirka 30 sekunder efter jag har hostat, och det är ju lång tid när man behöver luft.. inatt så vaknade jag av att jag hostade och in te kunde andas, flög upp och försökte få min kille att se mig, ifall jag skulle svimma, men tillslut så kunde jag andas. Sen gick jag på toa och började hosta igen och det kom så mycket slem att jag kräktes rakt ut i handen och över hela mig. Roligt liv.  Jag som precis slutat oroa mig så mycket för bebisen också, vill bara få kunna njuta av graviditeten!

Oj usch men du ta upp de med BM hon kanske har nå tips :)
  • hemligönskan
    Kelsson1 skrev 2015-01-28 09:22:12 följande:

hemligönskan: Vad säger läkarna? Finns det ingen hjälp att få?

de kände inte riktigt igen just det här, men sa att jag skulle gå till vårdcentralen och bli undersökt :(.
  • nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-28 09:29:54 följande:

de kände inte riktigt igen just det här, men sa att jag skulle gå till vårdcentralen och bli undersökt :(.

De tycker jag absolut du ska göra hoppas de blir bättre
  • cher82

Var till läkaren på undersökning och provtagning för några veckor sedan, idag fick jag brev hem om att jag har akut brist på B12 och D-vitamin! Inte konstigt att man varit så sjukligt trött och deppig!
    Nu hoppas jag att medicinerna värkar fort så energin kommer tillbaka!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015