• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • VB52015
    Whizzer skrev 2015-02-02 17:10:54 följande:

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

Grattis, så skönt!!!! Njut nu, det är det bästa du kan göra för dig och bebis!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
  • VB52015
    MmVb skrev 2015-02-02 18:08:58 följande:

Hej alla! 

Tittar in här i tråden för första gången.... Snart 28 år och gravid med nummer 2,storebror blir 4 i mars och bebis är beräknad den 26 juli... Hoppas man får joina er här =) någon som bor i Norrköpings-trakten förresten? 

Kul med en till i slutet av juli jag har bf kring den sista men i och med planerat snitt så hamnar jag kring den 24! Men spännande att se vad RUL säger om bf välkommen!!
  • VB52015

Hej alla! 

Tittar in här i tråden för första gången.... Snart 28 år och gravid med nummer 2,storebror blir 4 i mars och bebis är beräknad den 26 juli... Hoppas man får joina er här =) någon som bor i Norrköpings-trakten förresten? 

Kul med en till i slutet av juli jag har bf kring den sista men i och med planerat snitt så hamnar jag kring den 24! Men spännande att se vad RUL säger om bf välkommen!!
  • MmVb
    VB52015 skrev 2015-02-02 18:32:15 följande:
    Eller hur =) Aah okej där ser man,då är det ju ganska nära iaf =) Ja det blir spännande o se om man får ngt annat datum på RUL än vad man fick på KUB-testet som gjordes i slutet av Januari =) 
    Tack snälla =) 
  • nygift

Hej alla! 

Härligt grattis o välkommen :)
  • VB52015
    Missyk skrev 2015-02-02 19:35:41 följande:

VB5205.. Hur kommer det sig att du ska få ett planerat snitt?

Min förra förlossning började med fem igångsättningsförsök och slutade med ett akutssnitt, hela graviditeten hade jag påpekat att hon inte skulle ta sig ut vaginalt - hon snurrade från huvud till rumpa fram till nederbörd två dagar efter bf. Varför hon aldrig sjönk ner fick vi veta under kekejsarsnittet då läkarna torkade ur och rengjorde - mitt bäcken är alldeles för trångt samt att jag fått en sammanväxt som gör att ben står rakt ut. Sonen som föddes sex år innan fick slitas ut samtidigt som de klippte upp mig ordentligt - 20 h hade jag då hålla igång och även då sagt att det är för trångt. Ingen tog mig på allvar 2007 och inte heller 2013 men nu står det klart och tydligt i min journal som tur är. Trots täta läkarträffar från v 32 (då man upptäckte en missbildning i min dotters njurar) så vägrade läkarna att göra ul över mitt bäcken, där hade man sett min missbildning tydligt! Även min BM körde över mig med snack som "första barnet banar väg för andra" och "flickor är alltid mindre" och "andra är alltid mindre än första" Hon hade fel i allt, sonen vägde 4350 g och var 56 cm med huvudomfång på 36 cv, dottern vägde 4400 g och var 56 cm med huvudomfång på 38 cm.. Det värsta var att tre igångsättningsförsök är godkänt, inte fler samt att under femte försöket bad jag läkarna om ks men de nekade, tills jag bröt ihop totalt och hotade om att skära upp magen själv - vedervärdigt och så himla hemsk upplevelse - då godkändes snitt och det skedde inom två h! Sjukhuset blev såklart anmält och de anmälde sig själva samt att sista barnmorskan vi hade anmälde läkaren som nekade och ville fortsätta med ett sjätte försök! Fem försök där vi alla gånger genomgick minst 24 h av riktiga värkar och riktigt arbete. Usch, blir så deppig av tanken på vad jag tvingades genomgå. Hoppas verkligen aldrig någon måste genomgå liknande. Dottern var så stressad genom alla försök men det brydde de sig inte om. Kan ju skriva en novell märker jag haha
  • VB52015
    LillyAdelia skrev 2015-02-02 20:16:25 följande:

Men herregud vilken cirkus! Skönt att du vet så tidigt att de godkänner snitt denna gång!

Ja verkligen! Men bli inte oroliga, min historia tillhör ovanligheten ändå..har jag hört! Heja alla föderskor!!!
  • Missyk

VB jösses, vilken historia. Va bra att den slutade lyckligt med 2 friska barn :) Härligt att du får ett planerat snitt denna gången! Så du kan slappna av. Denna sjukvården alltså jisses.. Jag fick kämpa i veckor för att få ett KS till min dotter, de ville absolut att hon skulle födas i säte, tur jag hade mannen med mig som satte ner foten. Nu är det Ju inte i närheten av din historia, men jag vill bra påpeka sjukvården.. Heja alla mammor spm får stå ut med så mkt!!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015