• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Whizzer

Huwa, 2 timmar kvar till RUL.. ska det vara något kvar i magen, och lever det? Nervöst!

• nygift
    Whizzer skrev 2015-02-02 13:35:51 följande:

Huwa, 2 timmar kvar till RUL.. ska det vara något kvar i magen, och lever det? Nervöst!

Det kommer gå skit bra :)

45 timmar kvar till rul för oss :)
  • Missyk

Verkligen blandade känslor inför ett rul! Man vill vara glädjas över att få se den lilla, samtidigt som oron över att allt ska se bra it gnager i bakhuvudet!

• Emeeliiee

Jag nojar mycket över hur bebisen i magen "tar vid sig" av min stress/oro. Har varit en jobbig tid den senaste månaden med mycket ledsamt inom familjen, så självklart har man gått runt och känt sig nedstämd och orolig ibland/ganska ofta. Hoppas lillan inte känner av allt för mycket av min oro, försöker verkligen att tänka glada tankar och inte gräva ner mig allt för mkt i det tråkiga.

• nygift
    Emeeliiee skrev 2015-02-02 15:01:35 följande:

Jag nojar mycket över hur bebisen i magen "tar vid sig" av min stress/oro. Har varit en jobbig tid den senaste månaden med mycket ledsamt inom familjen, så självklart har man gått runt och känt sig nedstämd och orolig ibland/ganska ofta. Hoppas lillan inte känner av allt för mycket av min oro, försöker verkligen att tänka glada tankar och inte gräva ner mig allt för mkt i det tråkiga.

Hemskt jag förstår att du oroar dig hoppas allt ordnar upp sig snart styrke kram
  • LillyAdelia

Under min förra graviditet dog två nära familjemedlemmar och jag hade en fruktansvärd kollega som jag var konstant arg på. Jobbade i en riktigt kass miljö, fick byta rum pga mögel och syrebrist! Kom ut ett levande barn ändå och hon verkar helt normal fortfarande :)

tror man ska låta bli att oroa sig över sånt man inte kan hjälpa, oron förvärrar bara. Sen blir det verkligen inte automatiskt missfall för att livet är knepigt! Föds massa friska barn i krig, svält och elände.

• Whizzer

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

• nygift
    Whizzer skrev 2015-02-02 17:10:54 följande:

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

Skönt att allt gick bra :)
  • MmVb

Hej alla! 

Tittar in här i tråden för första gången.... Snart 28 år och gravid med nummer 2,storebror blir 4 i mars och bebis är beräknad den 26 juli... Hoppas man får joina er här =) någon som bor i Norrköpings-trakten förresten? 

Svar på tråden Sommarbebisar 2015