hemligönskan skrev 2015-02-04 08:42:02 följande:
känner fortfarande inte så mycket av min lilla killes sparkar. Ibland kommer läskiga tankar upp, att han kanske har.. ja ni vet... men sen kommer något som känns som en liten spark och då känns det lite bättre.
Inatt drömde jag att han sparkade så mycket att man såg hans fot tryckas ut på magen, det var så häftigt! Men det var ju bara en dröm :P Senast i förrgår sa en kollega på jobbet till mig "vilken vecka är du i nu? 23?!?! Man ser inte ens att du är gravid!" suuuck. jag vill ju verkligen ha den där bautamagen och va så fint gravid!
Jag är i vecka 18 och min mage har varit sjukt stor typ hela graviditeten. Nu är det ju en gravidmage snarare än en uppblåst som det var i början, men jag lovar dig att det är inte så kul att ha stor mage heller. Kan knappt böja mig framåt längre och det är 22 veckor kvar!
Men jag förstår att man vill ha en liten mage och att det ska synas att man är gravid. Är nöjd som den är nu, hoppas den inte växer mer ;)
Ang. sparkar så borde du snart kunna känna dem, men vissa känner ju inte alls heller. Håller tummarna att det snart slår till ordentligt :)
nygift skrev 2015-02-04 08:55:44 följande:
Förstår din känsla vill också ha en riktig gravid mage o se en fot genom magen haha :)
Tur att det är rul om två timmar hade en liten blödning nu på morgonen tror jag känner sparkar haha men är nojig nu haha
Oj! Va jobbigt med blödning nu. Men skönt att det var just idag då så att du i alla fall får kolla upp det. Det är säkert inget!!! Ni kanske hade sex igår eller något så att ett blodkärl spruckit?