• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Ellonbellon
    hemligönskan skrev 2015-02-04 14:13:09 följande:

Tack för era svar tjejer. Jag skulle känna mig säkrare om jag kände hans sparkar en massa under dagen. Jag känner bara småknuffar.

Nygift: Vad typiskt att det inte gick att se igen! Men nu är du där inne igen och får förhoppningsvis se allt ni ska :)

Ellonbellon: trodde också att jag skulle få en tjej! haha :) men då har vi båda små killar i våra magar. Känns också väldigt bra :)

Ja, men då känner du ju bebisen i alla fall. Tror inte alla bebisar sparkar hej vilt heller :) Jag känner också mest buffar, men vissa mer än andra. Hade gissat var huvud, armar och ben låg och jag hade helt rätt :) Fast han ligger med huvudet mot ryggen.

Jaa, det enda jag tycker är tråkigt är barnkläder till pojkar. Jag vill ha starka färger men det verkar ju inte finnas så mycket till pojkar, allt ska vara i pastell verkar det som.

Hade ni namn på er än? :)
  • Missyk

Ellonbellon grattis till pojken :) vad skönt att allt såg bra ut!

Nygift, hehe en sprattlar liten pojke.

Verkar som att de blir en pojktråd bland de som är aktiva?:)

Vi har ett tjejnamn på lager, men pojknamn är så jäkla svårt!!

• hemligönskan
    Ellonbellon skrev 2015-02-04 14:22:37 följande:
    Ja, men då känner du ju bebisen i alla fall. Tror inte alla bebisar sparkar hej vilt heller :) Jag känner också mest buffar, men vissa mer än andra. Hade gissat var huvud, armar och ben låg och jag hade helt rätt :) Fast han ligger med huvudet mot ryggen.

Jaa, det enda jag tycker är tråkigt är barnkläder till pojkar. Jag vill ha starka färger men det verkar ju inte finnas så mycket till pojkar, allt ska vara i pastell verkar det som.

Hade ni namn på er än? :)
    Det är sant! Men tänk om det bara är min mage som spökar , haha! Såna tankar får jag. Att det säkert bara är magen..

Förstår dig, jag har kollat runt lite. På Next så finns det fina kläder. Det finns en del fina pojkkläder men de är lite svårare att hitta!

jaa :) Evan ska han heta, min kille kommer från skottland så vi ville ha ettinternationellt namn :)
  • Ellonbellon
    hemligönskan skrev 2015-02-04 14:45:18 följande:
    Det är sant! Men tänk om det bara är min mage som spökar , haha! Såna tankar får jag. Att det säkert bara är magen..

Förstår dig, jag har kollat runt lite. På Next så finns det fina kläder. Det finns en del fina pojkkläder men de är lite svårare att hitta!

jaa :) Evan ska han heta, min kille kommer från skottland så vi ville ha ettinternationellt namn :)
    Det är nog inte din mage som spökar, dina tarmar är ju mycket högre upp, så det du känner under naveln är i princip bara bebisen :)

Jag har hittat lite på KappAhl, med betoning på lite... Men får väl gå runt och leta lite mer noggrant nu :)

Ah, min man är från Uruguay så vår ska heta Yamandú. Inte så internationellt men väldigt annorlunda. Tog ett bra tag innan jag gillade namnet :P Är fortfarande inte helt säker på det men... kallar honom Yam :)
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2015-02-04 14:45:04 följande:

Så nu har vi sett allt skönt :)

Jag gissar att allt såg bra ut :)
  • nygift
    Ellonbellon skrev 2015-02-04 15:07:18 följande:

Jag gissar att allt såg bra ut :)

Japp hon skulle återkomma om de behövde kolla nånmer haha :)
  • Whizzer
    Ellonbellon skrev 2015-02-04 11:46:09 följande:

Tack! :) Är superglad! Hoppades på en flicka men hade på känn att det var en pojke så när den lilla pillevinkeln syntes blev jag faktiskt bara glad :)

Har ni några bra tips på appar? Jag har använt Babygruppens gravidapp, men den stämmer inte med mitt förlossningsdatum om jag ställer in den veckan jag är i enligt barnmorskan? Hon sa att jag är i 18+1 och att jag har bf 9 juli, men om jag ställer in den nu att jag är i 18+1 så säger den att förväntat bf är den 5 juli?

Jag har Babygruppens, familjelivs gravidguiden och liberoklubben.

ställ in beräknat förlossningsdatum istället
  • Ellonbellon
    Whizzer skrev 2015-02-04 18:52:55 följande:
    Jag har Babygruppens, familjelivs gravidguiden och liberoklubben.

ställ in beräknat förlossningsdatum istället
    Jag la in så att veckor+dagar stämmer, diffade bara 4 dagar, så det blir bara fyra dagar längre än den säger :) Jag vill gärna veta hur långt jag har gått istället för att räkna ned, det gör jag så bra ändå :D
  • cher82

Allt såg fint ut på ultraljudet :) och inte flyttad något i tid heller! Precis på dagen samma BF som barnmorskan fått fram! :)
    Men grynet knep ordentligt med benen och ville inte avslöja sitt kön! ;)
    Ska få ett nytt ul i v.32 då moderkakan låg i bakkant så kanske får reda på könet då! Är ju så nyfiken så jag spricker! ;)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015